Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: base kitchen niet te sluiten met koelkast op stroom?  (gelezen 3812 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paadje

  • Gast
base kitchen niet te sluiten met koelkast op stroom?
« Gepost op: september 13, 2011, 07:55:22 am »

Een week geleden schreef ik over de toegift van Holtkamper op de base kitchen in de vorm van een externe aansluiting voor de gasfles, handig! Ik kwam er afgelopen weekend echter ook achter dat de basekitchen niet gesloten kan worden zolang de koelkast op electriciteit zijn werk doet. Het snoer moet namelijk over de rand worden gelegd om aan te sluiten. Hierdoor kan de deksel niet dicht.
Ik vind dat jammer omdat je daardoor de keuken niet als "kluis" kan gebruiken als je even weggaat. (of je moet de koelkast even op gas zetten maar toch).
Heeft iemand hier al een oplossing voor?
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:base kitchen niet te sluiten met koelkast op stroom?
« Reactie #1 Gepost op: september 13, 2011, 08:01:27 am »

Ik zou een externe aansluiting op de achterzijde van de base kitchen maken, deze (waterdicht) doorvoeren door de wand van de kist en binnen aansluiten op de stekker van de koelkast.
gr. Rob
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:base kitchen niet te sluiten met koelkast op stroom?
« Reactie #2 Gepost op: september 13, 2011, 06:11:12 pm »

Hoe zit het met de ventilatie van de base ktichen in gesloten toestand. Het lijkt mij dat als de koelkast aanstaat er altijd geventileerd moet worden.
Gelogd

Paadje

  • Gast
Re:base kitchen niet te sluiten met koelkast op stroom?
« Reactie #3 Gepost op: september 13, 2011, 09:16:51 pm »

Hoe zit het met de ventilatie van de base ktichen in gesloten toestand. Het lijkt mij dat als de koelkast aanstaat er altijd geventileerd moet worden.
Er zit aan de achterkant in het midden een rooster om te ventileren.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:base kitchen niet te sluiten met koelkast op stroom?
« Reactie #4 Gepost op: september 13, 2011, 09:34:29 pm »

Kun je dan de snoer niet door het rooster peuteren of anders een snoer met stekker en contra stekker door het rooster.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

stefan70

  • Gast
Re:base kitchen niet te sluiten met koelkast op stroom?
« Reactie #5 Gepost op: september 27, 2011, 04:41:22 pm »

Wij hebben een stoom aansluiting aan de onderkant gemaakt met daar op(dus in de kist)een campingunit met aardlek
Gelogd

DiscoveryTD5

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 31
  • Holtkamper Cocoon XL Off Road
Re:base kitchen niet te sluiten met koelkast op stroom?
« Reactie #6 Gepost op: september 28, 2011, 02:09:52 pm »

Wij hebben een stoom aansluiting aan de onderkant gemaakt met daar op(dus in de kist)een campingunit met aardlek
Zo heb ik het ook gemaakt, alleen aan de zijkant. En dan ook weer een 230 uitgang aan de andere zijde van de kist, om stroom naar de tent door te geven.

dus: Stroom in >>> aardlek/stekkerdoos >> Stroom koelkast, Stroom werkblad, Stroom uit naar tent

Zie http://gallery.me.com/m.riphagen#100139&view=mosaic&bgcolor=white&sel=16 voor wat foto's van het rooster en elektra aansluiting
« Laatst bewerkt op: september 29, 2011, 01:44:22 pm door DiscoveryTD5 »
Gelogd

stefan70

  • Gast
Re:base kitchen niet te sluiten met koelkast op stroom?
« Reactie #7 Gepost op: september 28, 2011, 05:41:34 pm »

inderdaad dan kan de kitchen dicht en de koelkast gewoon aan op stroom,wij hebben wel een extra ventilatie rooster in de deksel gemaakt vanwege de warmte.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal