Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: is er een extra dakje voor op de Cocoon???  (gelezen 5405 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
is er een extra dakje voor op de Cocoon???
« Gepost op: september 22, 2011, 07:57:17 pm »

Hallo ik heb een vraagje. Ik hoorde van mijn zwager dat hij in Frankrijk een Cocoon heeft gezien en die stond onder de bomen maar had een soort extra dakje die hij/zij op het echte dak vast kon maken. Mijn zwager is vergeten te vragen waar hij/zij dat vandaan hadden. Heeft iemand van jullie een idee?? Want zoiets zou wel heel makkelijk zijn als je een keer ergens onder de bomen staat. Ik dacht vraag het eerst hier voor ik meteen HK ga bellen. Weet iemand hier iets van??
Gelogd
Jevipro

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.261
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:is er een extra dakje voor op de Cocoon???
« Reactie #1 Gepost op: september 22, 2011, 08:04:44 pm »

Heeft hij niet gewoon het aircodak gezien?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re:is er een extra dakje voor op de Cocoon???
« Reactie #2 Gepost op: september 22, 2011, 08:14:30 pm »

Lijkt mij ook dat hij gewoon het aircodak gezien heeft.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:is er een extra dakje voor op de Cocoon???
« Reactie #3 Gepost op: september 22, 2011, 08:20:52 pm »

nee het was niet het aircodak aangezien mijn zwager zelf ook een cocoon met aircodak heeft mag ik aannemen dat hij het verschil wel weet.
Gelogd
Jevipro

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:is er een extra dakje voor op de Cocoon???
« Reactie #4 Gepost op: september 22, 2011, 09:44:54 pm »

Voor de kyte is er een tweede dak tegen neerslag en vogelstront ed
Is dat ook niet een tijd voor de cocoon mogelojk geweest?
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re:is er een extra dakje voor op de Cocoon???
« Reactie #5 Gepost op: september 22, 2011, 09:53:43 pm »

Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:is er een extra dakje voor op de Cocoon???
« Reactie #6 Gepost op: september 22, 2011, 10:16:33 pm »

Dat is een High Tech Tentdak. Is/was er ook voor de Cocoon :

klopt, een second roof........
een extra dak om je eigen dak niet vies te laten worden, en langer mee laat gaan,
pfffff.
heb je een snelle opzetter, ben je nog uren aan het afspannen, haringen slaan en scheerlijnen zetten... hiermee ga je in mijn inzien te ver met zorg voor je klapper (die overigens standaard al lang mee kan gaan).

Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re:is er een extra dakje voor op de Cocoon???
« Reactie #7 Gepost op: september 23, 2011, 08:36:28 am »

Het wachten is op een wegwerpdak dat je high tech dak weer beschermd en een dak om schadelijke UV stralen tegen te houden en om het af te maken een dak dat je beschermd tegen straling van GSM masten.

Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re:is er een extra dakje voor op de Cocoon???
« Reactie #8 Gepost op: september 23, 2011, 09:30:59 am »

klopt, een second roof........
een extra dak om je eigen dak niet vies te laten worden, en langer mee laat gaan,
pfffff.
heb je een snelle opzetter, ben je nog uren aan het afspannen, haringen slaan en scheerlijnen zetten... hiermee ga je in mijn inzien te ver met zorg voor je klapper (die overigens standaard al lang mee kan gaan).



Wij hebben het voordeel dat we zo'n dak niet nodig hebben. Onze tent is van polyester en kunnen de complete tent met een hogedrukspuit reinigen.
En nee...we hebben geen last van condens. Het membrane dak zorgt voor ruim voldoende ventilatie.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:is er een extra dakje voor op de Cocoon???
« Reactie #9 Gepost op: september 23, 2011, 11:03:30 am »

Ja, klopt wij hebben tot en met vorig jaar een Holtkamper Cocoon Xl gehad met zo'n extra dak het zogenaamde 'High Tech tentdak'.
Dat is niet van katoon maar meer een kunststof achtig materiaal dat je eenmaal de Cocoon op z'n plaats gezet over het gehele dak kon trekken. De functie is in de eerste plaats meer bescherming c.q. ventilatie bij extreem warm zonnig weer (zoals dat nu werkt met het Holtkamper Membrane Airco Tentsystem) en in de tweede plaats extra bescherming tegen vuil van bovenaf, zoals door bomen en vogels. Het tentdoek is ook gewoon thuis uitgebreid af te soppen en te wassen.
Toen wij het aanschaften was het een extra optie en zat dus niet standaard in het pakket.

gr. Rob
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:is er een extra dakje voor op de Cocoon???
« Reactie #10 Gepost op: september 23, 2011, 11:05:51 am »

Ja, klopt wij hebben tot en met vorig jaar een Holtkamper Cocoon Xl gehad met zo'n extra dak het zogenaamde 'High Tech tentdak'.
Dat is niet van katoon maar meer een kunststof achtig materiaal dat je eenmaal de Cocoon op z'n plaats gezet over het gehele dak kon trekken. De functie is in de eerste plaats meer bescherming c.q. ventilatie bij extreem warm zonnig weer (zoals dat nu werkt met het Holtkamper Membrane Airco Tentsystem) en in de tweede plaats extra bescherming tegen vuil van bovenaf, zoals door bomen en vogels. Het tentdoek is ook gewoon thuis uitgebreid af te soppen en te wassen.
Toen wij het aanschaften was het een extra optie en zat dus niet standaard in het pakket.

gr. Rob

En, heb je deze extra dak ook gebruikt?
en hoeveel meerwerk was hiermee gemoeid?
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:is er een extra dakje voor op de Cocoon???
« Reactie #11 Gepost op: september 23, 2011, 12:56:42 pm »

klopt, een second roof........
een extra dak om je eigen dak niet vies te laten worden, en langer mee laat gaan,
pfffff.
heb je een snelle opzetter, ben je nog uren aan het afspannen, haringen slaan en scheerlijnen zetten... hiermee ga je in mijn inzien te ver met zorg voor je klapper (die overigens standaard al lang mee kan gaan).



Kijk dat zijn dingen die ik dus niet wist. Ik wist niet dat het afgespannen moest worden enz.... Oke.... Daar hebben we inderdaad niet veel zin in omdat we veel gaan trekken. Dank voor deze informatie.
Gelogd
Jevipro

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:is er een extra dakje voor op de Cocoon???
« Reactie #12 Gepost op: september 23, 2011, 01:18:14 pm »

dat extra dak span je ook niet af...
aan de voorzijde is het verbonden aan de drie stokken die de luifel ophouden en aan de achterzijde is het, d.m.v. klitteband aan de linker en rechter zijkant verbonden met de tent, meer werk is het niet. Als wij het High Tech tentdak gebruikten, dan zat het er binnen een minuutje overheen.

gr. Rob
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:is er een extra dakje voor op de Cocoon???
« Reactie #13 Gepost op: september 23, 2011, 03:29:16 pm »

dat extra dak span je ook niet af...
aan de voorzijde is het verbonden aan de drie stokken die de luifel ophouden en aan de achterzijde is het, d.m.v. klitteband aan de linker en rechter zijkant verbonden met de tent, meer werk is het niet. Als wij het High Tech tentdak gebruikten, dan zat het er binnen een minuutje overheen.

gr. Rob
gebruik je het veel??
Gelogd
Jevipro

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:is er een extra dakje voor op de Cocoon???
« Reactie #14 Gepost op: september 23, 2011, 03:35:53 pm »

We hebben geen Cocoon meer, dit voorjaar de Kyte aangeschaft na 7 jaar de Cocoon gebruikt te hebben!
In al die jaren voornamelijk gebruikt als extra bescherming tegen vallend vuil als we bijvoorbeeld onder de bomen stonden.
Als we op een open veld stonden gebruikten we het eigenlijk nooit of het moest heel erg warm worden, dan gebruikten we het wel als een extra laag op het tentdak dat iets meer de zon tegenhoud en waar het zuchtje wind onderdoor kon waaien om het binnen iets koeler te houden. Maar ja als de lucht temperatuur al 30 tot 35 graden is maakt dat ook niet veel meer uit.

Kortom, gemakkelijk als je het hebt, maar geen noodzaak!

gr. Rob
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal