Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: afdekhoes keuken  (gelezen 14679 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tommybol

  • Gast
Re: afdekhoes keuken
« Reactie #30 Gepost op: januari 28, 2012, 04:59:41 pm »

Volgens mij is dat 12 v versus 220 volt klinkklare onzin.....
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: afdekhoes keuken
« Reactie #31 Gepost op: januari 28, 2012, 05:13:58 pm »

Gevoelsmatig heb ik die indruk ook, maar puur theoretisch gezien, zou het niet uit moeten maken, sterker nog, met 230V kun je de thermostaat ook gebruiken om de de koeling te verminderen, terwijl hij op 12V alleen op vol vermogen kan koelen.

Het zou dus kunnen zijn dat de 230 volt aansluiting door de thermostaat intermitteert met 75 Watt maximaal (en dus gedurende meerdere korte perioden veel warmte produceert) terwijl de 12 V aansluiting niet-regelbaar slechts een deel van die 75 watt toestaat, maar dan continue en daardoor gedurende een langere tijd minder warmte produceert.
« Laatst bewerkt op: januari 28, 2012, 05:16:52 pm door Frankie »
Gelogd

Runningr

  • Gast
Re: afdekhoes keuken
« Reactie #32 Gepost op: januari 28, 2012, 10:07:47 pm »

Vandaag hebben we onze Cocoon opgehaald in Emmen. Tevens naar de keukenhoes gevraagd.

De voorbereiding voor de hoes is wel al op onze Cocoon verwerkt (klitteband stroken), de hoes zal zelf helaas een optie zijn. De hoes is op dit moment echter "terug naar de tekentafel", omdat de maatvoering nog niet helemaal juist is. Er zijn dus alleen nog prototypes beschikbaar. Weet eigenlijk niet meer wat er nou gezegd werd over wanneer de "produktie exemplaren" beschikbaar zullen zijn.
Gelogd

pdm

  • Gast
afdekhoes keuken
« Reactie #33 Gepost op: januari 28, 2012, 10:54:01 pm »

Vandaag hebben we onze Cocoon opgehaald in Emmen. Tevens naar de keukenhoes gevraagd.

De voorbereiding voor de hoes is wel al op onze Cocoon verwerkt (klitteband stroken), de hoes zal zelf helaas een optie zijn. De hoes is op dit moment echter "terug naar de tekentafel", omdat de maatvoering nog niet helemaal juist is. Er zijn dus alleen nog prototypes beschikbaar. Weet eigenlijk niet meer wat er nou gezegd werd over wanneer de "produktie exemplaren" beschikbaar zullen zijn.

« Laatst bewerkt op: augustus 02, 2014, 02:31:49 pm door pdm »
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: afdekhoes keuken
« Reactie #34 Gepost op: januari 29, 2012, 07:13:50 am »

wat apart. Ons "prototype" past anders uitstekend.
Gelogd
live life outdoors

Runningr

  • Gast
Re: afdekhoes keuken
« Reactie #35 Gepost op: januari 29, 2012, 09:04:18 am »

wat apart. Ons "prototype" past anders uitstekend.

Ja da's vreemd. Wellicht dat men iets ontdekt heeft dat tot problemen kan leiden in bepaalde situaties? Geen idee..
Gelogd

mars

  • Gast
Re: afdekhoes keuken
« Reactie #36 Gepost op: januari 29, 2012, 10:17:13 am »

Nee, dat is het volgs. mij niet. HK komt met verschillende verhalen richting klant. Dit is nu al de 2e keer mbt de hoes.
Eerst werd mij, in september 2011, verteld dat de hoes begin 2012 leverbaar zou worden. Tegen een andere klant, op dit forum, dat er nog niks bekend was over een produktie-levering van de hoes voor de Cocoon Kyte keuken.
Op 15 december 2011 hebben wij onze Cocoon opgehaald en hadden wij de 1e hoes, die leverbaar was. En past perfect!
Ik denk dat ze op zijn en weer bijgemaakt moeten worden, maar laat ze dat dan ook zeggen. :(

Of......... ze hebben meegelezen hier en maken nu een flapje in de keukenhoes, zodat de warmte van de koelkast weg kan...... HK, zeg het maar.

Runningr,
van harte met jullie Cocoon!
« Laatst bewerkt op: januari 29, 2012, 10:23:03 am door mars »
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: afdekhoes keuken
« Reactie #37 Gepost op: januari 29, 2012, 10:24:52 am »

Ik blijf het een vreemd verhaal vinden. Wij wilde met de aankoop zo'n hoes, maar hij was er nog niet. Een week later stond op het forum dat hij beschikbaar kwam..... Er wordt veel melding gemaakt dat het spiegeltje niet meer bruikbaar is, maar dat zal toch niet de reden zijn? :) Ik wacht het even af, voordat wij naar onze tekentafel gaan.
Gelogd

Runningr

  • Gast
Re: afdekhoes keuken
« Reactie #38 Gepost op: januari 29, 2012, 10:34:18 am »

Het wordt gewoon een spannend boek: "Holtkamper en het mysterie van de keukenhoes"   8)

Ach, we wachten gewoon maar af!
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: afdekhoes keuken
« Reactie #39 Gepost op: januari 29, 2012, 02:54:45 pm »

Het wordt gewoon een spannend boek: "Holtkamper en het mysterie van de keukenhoes"   8)
Dan maar oppassen dat het dan niet ook "The tenttrailer whose name shall not be spoken" wordt.  :#
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: afdekhoes keuken
« Reactie #40 Gepost op: januari 29, 2012, 11:24:44 pm »

Het zou dus kunnen zijn dat de 230 volt aansluiting door de thermostaat intermitteert met 75 Watt maximaal (en dus gedurende meerdere korte perioden veel warmte produceert) terwijl de 12 V aansluiting niet-regelbaar slechts een deel van die 75 watt toestaat, maar dan continue en daardoor gedurende een langere tijd minder warmte produceert.
Het element is 75W en op 12V zonder thermostaat, dus dat betekent ook de volle 75W. Hoe de thermostaat precies werkt op 230V weet ik niet, zoals jij het uitlegt werkt hij pulserend, het zou ook kunnen dat hij de stroom omlaag brengt en zo continu met een lager vermogen koelt. Maar goed, moraal van het verhaal is dat hij in principe op 12V evenveel of meer warmte produceert dan op 230V.

Aangezien de koelkast relatief t.o.v. de buitenlucht koelt, zou ik hem niet in een hoes willen stoppen omdat de temperatuur in de hoes door te weinig ventilatie oploopt en dus dan ook de temperatuur in de koelkast zelf.
Gelogd

pdm

  • Gast
afdekhoes keuken
« Reactie #41 Gepost op: januari 31, 2012, 09:57:17 am »

...
« Laatst bewerkt op: augustus 02, 2014, 02:29:34 pm door pdm »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal