Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: tent flyer  (gelezen 4378 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

buzz

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: holtkamper flyer
tent flyer
« Gepost op: november 03, 2011, 10:12:44 pm »

Hallo allemaal,
Ik heb een HK flyer gekocht met wat werk, de deksel was in een hoek kapot en de tent lag er los in de bak met een scheur in het doek. De deksel heb ik al gemaakt. De tent is weggebracht en wordt gerepareerd en hoop ik as. zaterdag of volgende week zaterdag weer terug te krijgen. Nu is mijn vraag: is het gemakkelijk om de tent er weer op te maken en is er bv. een instructie van of heeft iemand tips? Ik heb nl. de tent er niet zelf afgehaald.
gr. Buzz
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:tent flyer
« Reactie #1 Gepost op: november 04, 2011, 10:04:18 am »

Ik heb een wat nieuwer model, dus weet niet of het hetzelfde is bij onze Flyer. Er van uitgaande dat het grotendeels hetzelfde is ...

Er zitten rondom metalen tent-bevestig-sleuven aan de bak. De tent heeft een rond stuk stof die je daar in kunt steken. Ik denk dat je de wagenbak uit moet klappen, maar niet de bak helemaal 'op slot', omdat je anders de tent lastig in de sleuf krijg. Dat wijst zich volgens mij helemaal vanzelf.
De bovenkant zit bij ons aan de buizen bevestigd met klittenband. Hoe dan ook, ook daar zal de tent bevestigd worden aan de buizen.

Als laatste heeft elke sleuf 1 of 2 kleine schroefjes om de tent op zijn plaatst te houden. Bij ons zitten er al gaatjes in de metalen sleuf om dat schroefje in te draaien.

Meer bevestigingspunten kom ik nu niet op. Het klusje is volgens mij best wel goed te doen, al kost het wel wat tijd...
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:tent flyer
« Reactie #2 Gepost op: november 04, 2011, 03:41:35 pm »

ik heb een astro gehad, deze kon eenvoudig worden losgehaald.
De tent zet vast aan de stangen met klitte-band.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:tent flyer
« Reactie #3 Gepost op: november 04, 2011, 06:49:45 pm »

Wij hadden een model uit 1991, op het eerste zicht lijkt het  bevestigen iddentiek zoals PaneVino aangeeft. Alleen aan de bevestiging aan het deksel is me niet duidelijk, daar heb ik niet zo op gelet.
Voor alle duidelijkheid wij hebben de tent nooit van de bak gehaald.
Gelogd

buzz

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: holtkamper flyer
Re:tent flyer
« Reactie #4 Gepost op: november 04, 2011, 08:53:50 pm »

bedankt voor de reacties, als ik de tent terug heb zullen we eens proberen of we hem er weer op kunnen krijgen en zal ik wel laten weten hoe dat ging!
gr. Buzz
Gelogd

Kole

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
  • Kole Tenttrailers
Re:tent flyer
« Reactie #5 Gepost op: november 08, 2011, 10:40:45 pm »

Volgens mij is het handig om eerst het doek aan het open gezette ladegedeelte te bevestigen, om vervolgens het tentdoek over het buizenframe spannen. Zet het buizenframe op minimale spanning om voor je zelf werkruimte met het doek te creeren. Hierna kun je de lade inschuiven en het tentdoek aan deksel monteren. Aan zowel de lade als de deksel zitten sledes waarin je het uiteinde van het tentdoek kunt schuiven. Bij de lade kun je de sledes in de lengte laten zitten. Die in de breedte kun je verwijderen het tentdoek er in schuiven en deze later monteren. Bij de deksel is het handig om de sledes vooraf te verwijderen, om vervolgens het tentdoek erin te schuiven en de slede dan op de deksel te schroeven.

Tip voor de deksel:
Zorg ervoor dat de deksel 100 % waterdicht is. Vocht in de deksel is vocht in de wagen waar de tent in zit. Als de wagen langere tijd gesloten blijft gaat het katoenendoek verzuren en kunt u de tent weggooien.

Het is in iedergeval een leuk winterproject!

Veel succes.
Gelogd

buzz

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: holtkamper flyer
Re:tent flyer
« Reactie #6 Gepost op: november 08, 2011, 11:23:33 pm »

as. zaterdag haal ik de tent op, en als het droog is wil ik de tent bevestigen. De deksel heb ik gerepareerd en is waterdicht en hierna komt de wagen in de stalling te staan. Nog bedankt voor de reactie en de tips!
gr. Buzz
Gelogd

buzz

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: holtkamper flyer
Re:tent flyer
« Reactie #7 Gepost op: november 12, 2011, 08:31:33 pm »

vandaag de tent weer opgehaald en erop gemaakt.
Ik heb de bedlade half opengeschoven en eerst daar de pezen erin geschoven en daarna in de deksel, behalve de dwarspees.
Daarna het bed helemaal opengeschoven en het buizenframe open geklapt en met  klitteband vastgezet.
En als laatst de dwarsrail erafgeschroefd om de dwarspees erin te schuiven en er weer opgeschroefd. Dit alles in een klein anderhalf uur.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:tent flyer
« Reactie #8 Gepost op: november 13, 2011, 03:38:51 pm »

Fijn dat het zo vlot ging
Gelogd

buzz

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: holtkamper flyer
Re:tent flyer
« Reactie #9 Gepost op: november 13, 2011, 03:45:25 pm »

het viel inderdaad mee, maar dat kwam omdat de zeilmaker hem netjes had opgevouwen. hij lag eigenlijk meteen goed
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal