Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: cocoon xl oudere versie vragen  (gelezen 2940 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sarah

  • Gast
cocoon xl oudere versie vragen
« Gepost op: december 03, 2011, 01:11:30 am »

Ik heb een cocoon xl op het oog, een oudere versie. Deze heeft geen ritsen als je de tent opent om uit te klappen, geen extra `raam' achter (alleen boven het bed), geen membrane airco systeem, geen pack and go, geen topje op de luifel die naar beneden kan of omhoog en een polyether matras die ik zelf niet fijn vind liggen. Mij werd verteld dat als je een topper bij ikea haalt deze een stuk fijner ligt. Kan iemand mij vertellen of dit klopt (ik hou nml van iets door de matras zakken, ik hou niet van hard liggen).
En de dingen die ontbreken die de huidige cocoon wel heeft waarvan julie zeggen.... sarah die moet je echt wel hebben, dat is een must.
Deze heeft trouwens ook geen keuken maar ik ben nog niet overtuigd of ik zo'n super de luxe keuken nodig heb..... :?
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:cocoon xl oudere versie vragen
« Reactie #1 Gepost op: december 03, 2011, 07:07:47 am »

Zo te zien kun je er niet van slapen  ;) , maar er is nog tijd genoeg voor het nieuwe seizoen om een weloverwogen beslissing te nemen. Het probleem zit natuurlijk in het aanbod.

Met de HK heb ik geen ervaring, maar wat heel handig is (en voor sommige mensen onmisbaar i.v.m. een eventueel ruimtegebrek thuis) is het 'pack&go-system'. Als je geen ruimte hebt om de wagen uit te klappen als je deze moet laden heb je al een probleem; maar daarnaast heeft het ons altijd ge?rriteerd dat, als we nog even iets in de wagen kwijt moesten, (of uit de wagen nodig hadden), we telkens de hele wagen open moesten klappen.
Voor dat matras zou ik de wagen niet laten staan want dat is natuurlijk ook in zijn geheel vervangbaar door een matras naar eigen keuze (zou ik tenminste doen bij aanschaf van een gebruikt exemplaar); Zoveel duurder dan een topper is dat vaak niet en je kunt ook precies kiezen wat je wilt. bij Ikea en Leen Bakker is er keus genoeg, maar ook kun je hem hier bij de sponsor geheel naar eigen wens laten maken.
De keuken is (als je een beetje handig bent) ook anders op te lossen; maar ook een los stelletje is goed te gebruiken (ruimte genoeg om het mee te nemen).
Dat Airco-dak wil je denk ik niet meer missen als je het ooit hebt gehad.

Succes met de keuze en afweging..................en vooral kiezen wat je zelf nodig vind
« Laatst bewerkt op: december 03, 2011, 07:32:53 am door nunogconway »
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re:cocoon xl oudere versie vragen
« Reactie #2 Gepost op: december 03, 2011, 07:25:11 am »

Sarah, er zijn altijd dingen die handig zijn, zoals het hier boven genoemde pack en go systeem. Echter is alles heel persoonlijk, er zijn ook mensen die kamperen zonder vouwwagen...  :I
Voor alles is een oplossing te vinden. Succes met je keuze (welke makkelijker is in de herfst omdat er dan geen blaadjes aan de boom hangen) !
Gelogd
live life outdoors

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:cocoon xl oudere versie vragen
« Reactie #3 Gepost op: december 03, 2011, 09:45:03 am »

Ik heb een cocoon xl op het oog, een oudere versie. Deze heeft geen ritsen als je de tent opent om uit te klappen, geen extra `raam' achter (alleen boven het bed), geen membrane airco systeem, geen pack and go, geen topje op de luifel die naar beneden kan of omhoog en een polyether matras die ik zelf niet fijn vind liggen. Mij werd verteld dat als je een topper bij ikea haalt deze een stuk fijner ligt. Kan iemand mij vertellen of dit klopt (ik hou nml van iets door de matras zakken, ik hou niet van hard liggen).
En de dingen die ontbreken die de huidige cocoon wel heeft waarvan julie zeggen.... sarah die moet je echt wel hebben, dat is een must.
Deze heeft trouwens ook geen keuken maar ik ben nog niet overtuigd of ik zo'n super de luxe keuken nodig heb..... :?

Sarah,
Wij hebben jarenlang een Holtkamper Cocoon XL gehad. De standaard matras was inderdaad niet echt prettig, maar we hebben daar een Ikea dekmatras met een flinke dikte (5 of 7 cm) opgelegd en toen lag het bed prima!
groeten, Rob

Gelogd

sarah

  • Gast
Re:cocoon xl oudere versie vragen
« Reactie #4 Gepost op: december 03, 2011, 12:16:46 pm »

@ nunogconway
Ik heb een kindje van 2 mnd dus slaap nog weinig :# Maar inderdaar mijn man noemt het bijna een obsessie. Maar ja je betaalt geen 10 euro, dus goed informeren. Bedankt voor jullie antwoorden!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal