Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon M  (gelezen 8675 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gateman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 130
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2002
Cocoon M
« Gepost op: december 09, 2011, 08:20:05 pm »

Hallo allemaal. Vandaag lid geworden van dit mooie forum. Na een paar een Flyer gehad te hebben zijn we nu overgestapt naar een Cocoon M uit 2002.  We zijn met z'n drieën en hadden de ruimte van de Flyer niet echt nodig. Wat voor ons de beslissende keuze was om de  Cocoon aan te schaffen is de geweldige bagage ruimte en de lichtere wagen.
Nu heb ik nog twee vragen. De bovenkant van de tent is vies. Geen schimmel volgens mij want het is licht bruin en ligt boven op de tent (begrijp dat weer juist ook van de binnenkant te zien is). Ik heb HK gesproken en die zeggen dat je het met een hoge druk spuit kunt verwijderen. Nooit professioneel laten reinigen, omdat oa de tent zou gaan krimpen en de vezelstructuur wordt aangepast. Dit laatste is wat we juist zouden gaan doen. Iemand ervaring hiermee?
Nu mijn tweede vraag. Is het op geen enkele wijze mogelijk om toch een adventure tent o.i.d. aan de M versie te bevestigen?


Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.261
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Cocoon M
« Reactie #1 Gepost op: december 09, 2011, 08:23:20 pm »

Ik zou er niet teveel aan doen.
Want van een beetje vuiligheid gaat hij niet lekken.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

mars

  • Gast
Re:Cocoon M
« Reactie #2 Gepost op: december 09, 2011, 08:41:18 pm »

Nooit met een hoge drukreiniger erop.
Doek wordt altijd beschadigd en kan niet meer waterdicht zijn.
Ons is verteld, met een middelharde borstel met veel water voorzichtig wat schoonmaken en verder laten zoals het is.
Schoon blijven ze toch niet........
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.261
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Cocoon M
« Reactie #3 Gepost op: december 09, 2011, 08:45:56 pm »

En bij een Holtkamper doet een regenbui met met daarna een zonnige dag wonderen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:Cocoon M
« Reactie #4 Gepost op: december 09, 2011, 08:50:44 pm »

Volgens mij gaat een adventure tnet niet werken met een cocoon m.
Voorkant van de tent is recht terwijl de achterkant van de m schuin loopt.
Gelogd

gateman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 130
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2002
Re:Cocoon M
« Reactie #5 Gepost op: december 09, 2011, 08:57:18 pm »

Nooit met een hoge drukreiniger erop.
Doek wordt altijd beschadigd en kan niet meer waterdicht zijn.
Ons is verteld, met een middelharde borstel met veel water voorzichtig wat schoonmaken en verder laten zoals het is.
Schoon blijven ze toch niet........
@mars: Toch is dit vanmiddag door de service manager van HK aan mij verteld. Staat op de mail. Ik heb toen nog terug gemaild of ik de hoge druk er dicht op mag zetten en of ik hem daarna nog moet impregneren.
Lees zijn eerste antwoord:
Wij danken u voor uw mail.
Er zijn 2 mogelijkheden om het doek schoon te maken, Het doek mag met leidingwater (tuinslang of hogedrukreiniger) worden afgespoeld of als het droog is schoonvegen met een zachte (kleding) borstel.

tweede antwoord na mijn vraag of het met lauw water mag en op welke afstand met de hoge druk spuit
De tent mag ook met lauw water worden afgespoeld en kan op vrij korte afstand worden uitgevoerd. Het is niet nodig de tent achteraf weer te impregneren, deze bescherming word niet aangetast.

Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Cocoon M
« Reactie #6 Gepost op: december 09, 2011, 09:17:12 pm »

@mars: Het doek mag met leidingwater (tuinslang of hogedrukreiniger) worden afgespoeld of als het droog is schoonvegen met een zachte (kleding) borstel.
zou toch voorzichtig zijn met hogedrukreiniger, hier wordt gesproken over afspoelen, dus niet met hoge druk spuiten, naar mijn weten.
je moet er niet aan denken dat je de vezels van katoen stuk spuit...

niet te veel aan doen, lekker in het voorjaar aan de kust kamperen, veel regen, wind en zon.
Daar knapt een holtkamper wel van op :#
Gelogd

gateman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 130
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2002
Re:Cocoon M
« Reactie #7 Gepost op: december 09, 2011, 09:30:45 pm »

zou toch voorzichtig zijn met hogedrukreiniger, hier wordt gesproken over afspoelen, dus niet met hoge druk spuiten, naar mijn weten.
je moet er niet aan denken dat je de vezels van katoen stuk spuit...

niet te veel aan doen, lekker in het voorjaar aan de kust kamperen, veel regen, wind en zon.
Daar knapt een holtkamper wel van op :#

Hoop het meest op zon  ;) toch vreemd dat HK  toch het advies geeft om het eventueel met een hoge druk spuit te doen. En is professioneel reinigen door bijv. een zeilmakerij echt af te raden?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.261
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Cocoon M
« Reactie #8 Gepost op: december 09, 2011, 09:32:59 pm »

Die zullen wel weten wat ze doen.
en ze geven vast garantie dat hij niet gaat lekken maar of het nodig is.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

sarah

  • Gast
Re:Cocoon M
« Reactie #9 Gepost op: december 09, 2011, 10:05:48 pm »

Bij een Cocoon M kan geen adventure tent achter, wel los naast :P. Ons is dat verteld in Emmen.
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Cocoon M
« Reactie #10 Gepost op: december 10, 2011, 01:22:09 am »

Geloof me maar: van Bert Holtkamp persoonlijk gehoord en op verzoek nogmaals bevestigd: zet die hogedruk er maar op. Kan geen kwaad.
Moet wel zeggen: ik durf het niet :N
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Cocoon M
« Reactie #11 Gepost op: december 10, 2011, 08:11:05 am »

Heb zelf onze Jametic ook met veel koud leidingwater afgespoeld bij thuiskomst. Was toch al nat ingeklapt. Er was veel vuil verdwenen. Gewoon zorgen dat de tent goed nat is en het vuil kans krijgt los te weken. Desnoods de hele middag over doen. Maar schoon wordt je HK toch niet meer. Ook niet te zwaar aan tillen. Hoort er nu eenmaal bij, kun je beter niet meer gaan kamperen. Afgelopen zomer lag op onze vw iedere morgen weer allemaal zandkorrels van ca. 5 mm diameter. Ons een raadsel hoe het er op kwam, maar iedere morgen weer. en door de dauw in de nacht liep dat natuurlijk uit. Dus geen stress hebben van vuil, ook al is het een HK.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Kole

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
  • Kole Tenttrailers
Re:Cocoon M
« Reactie #12 Gepost op: december 10, 2011, 09:19:27 am »

Professioneel reinigen is vaak met een speciale spoeling (zeep). Het tentdoek van de Holtkampers zijn gewassen met een antischimmelwerende goedje. Mocht je de tent met zeep (laten) wassen dan is de kans groot dat het goedje niet meer (goed) werkt. In de handleiding/gebruikerstips staat dat het tentdoek absoluut niet met zeep mag wassen.
Nu staan er verhalen op internet dat je wel groene zeep kunt gebruiken. Dit maakt het tentdoek mooi schoon, maar trekt juist algen (schimmel) aan, daar kom je dan een aantal jaren achter! Dus dit ook niet doen!!!

Advies van Holtkamper overnemen zou ik zeggen! Zomer dag met lekker weer 20+ af spoelen/spuiten met de hoge druk. Ik zou persoonlijk de lans van de spuit niet op enkele centimeters houden, maar een grotere afstand gebruiken. Zorg wel dat alle zeepresten uit de slangen van de hogedrukreiniger zijn.

Een adventuretent kan alleen achter een Cocoon S. Volgens mij kun je de M aanbouw er wel af ritsen en zo de Cocoon S weer een M maken.
Je zou dan bij Holtkamer de adv.tent met de connectie voor aan de wagen kunnen kopen (1000 euro) en bij een tentenmaker vragen of zij deze er aan willen maken. Ik weet niet zeker of dit kan, maar Holtkamper doet dit niet!

Al met al veel kosten die jullie dan gaan maken.
Een oplossing kan zijn ruil de Cocoon in voor een Astro met aanbouw  ;) (zie Marktplaats Advertentie: 510902184)
Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re:Cocoon M
« Reactie #13 Gepost op: december 10, 2011, 01:33:50 pm »

Als de vw onder een boom heeft gestaan met luizen erin (vaak in de Ardeche, waar veel acacia's staan)  krijg je ook een vuil doek.  Gewoon een regenbui erover heen over thuis met de waterslang nat sproeien, inweken en dan afspuiten. Als je de hogedrukreiniger gebruikt, zou ik er niet op korte afstand met veel atmosfeer op spuiten, de structuur van het doek zal veranderen, ondanks dat Holtkampmedewerker daar anders over denkt.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Cocoon M
« Reactie #14 Gepost op: december 10, 2011, 04:58:56 pm »

Zeker niet met hoge druk. De kans om even te dicht bij het doek te komen is erg groot, met schade aan het doek als gevolg.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal