Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: cocoon onderhoudsbeurt  (gelezen 2149 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jkorfmaker

  • Gast
cocoon onderhoudsbeurt
« Gepost op: december 26, 2011, 11:56:25 am »

wij hebben een nieuwe cocoon,nu 1 jaar oud 5 weken mee op vakantie geweest 5000km mee gereden,wanneer is een servicebeurt echt nodig,tot nu toe merk ik niets,rijd nog als nieuw,op welke punten word er specifiek nagekeken als je hem in bunnik brengt en wat mag het ongeveer kosten.
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: cocoon onderhoudsbeurt
« Reactie #1 Gepost op: december 26, 2011, 01:16:55 pm »

Rijden al zo'n 10 jaar met een vouwwagen. Nog nooit een servicebeurt laten geven. Ben zelf wel " handig" genoeg om elk jaar even langs de wagen te lopen. Banden na 6 jaar gewoon vervangen, elke 2 jaar even de smeernippels van vet voorzien. Dit jaar bleek een remkabel vast te zitten, remmen liepen aan. Even een nieuwe kabel gehaald en het probleem was weer verholpen.

Volgens andere leden van het forum voert Holtkamper wel modificaties uit als je hem voor een servicebeurt brengt. Anders gebeurt dit niet. Wat de kosten zijn, durf ik niet te zeggen.

Kortom, kun je het zelf zou ik dat gewoon doen. Bij twijfel eens in de 2 jaar een beurt geven.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: cocoon onderhoudsbeurt
« Reactie #2 Gepost op: januari 08, 2012, 10:30:30 pm »

In aanvulling van bovenstaande: vergeet niet je remschoenen te controleren, zeker als je veel bergkilometers hebt gemaakt (of je remmen aanliepen ;)).
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal