Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omlaag

Auteur Topic: Teun, lijkt ideaal?  (gelezen 64352 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jgense

  • Gast
Teun, lijkt ideaal?
« Gepost op: augustus 18, 2015, 08:33:53 am »

Ik zit al jaren te kl..ten met een Falco tunneltent en 2 kleine kinderen.
Falco hebben we nog nooit mooi en snel opgezet gekregen.

In de KCK las ik ineens een mooi artikel over Teun, ik was wel beetje enthousiast moet ik zeggen.
Als ik een vouwwagen koop wil ik een compacte kar en eentje die ik strak en snel kan opzetten zonder veel haringen. Ook moet ie betaalbaar zijn.
Die teun leek me ideaal maar klopt dit ook? Of zitten de meeste vouwwagens zo eenvoudig in mekaar?
Op de camping zie je ook vaak vouwwagens zelfs combi camps waaar ook doek toch niet erg strak en niet mooi zit bijv
zie ook
http://www.kampeercentrumdejong.nl/vouwwagens/teun-tent-trailer-4/
« Laatst bewerkt op: augustus 18, 2015, 08:39:14 am door jgense »
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 18, 2015, 09:44:20 am »

doet me denken aan de Tago Setler, en dat is een makkelijke vouwwagen.

Edit:
even wat beter gekeken en ook het ANWB artikel gelezen (geinig die maken ook de opmerking over de Setler) echt wel een interessante wagen. Maar ja.. ik was ook altijd een fan van de Setler. Ga 'm denk ik eens in het echt bekijken.
« Laatst bewerkt op: augustus 18, 2015, 09:57:11 am door poldertoerist »
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 18, 2015, 10:02:07 am »

Zag 'm zaterdag nog live bij Pauw staan, ik miste de keuken, maar kan me zoals de insteek bij de ontwikkeling ook is, voorstellen dat het bij de overstap van een tent 'overbodig' zou zijn omdat men daarin voorzien is.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 18, 2015, 11:30:08 am »

Leuk ding! het gebruikte (op)klapsysteem zie je bij diverse wagens terug, maar dat is logisch want het functioneerd gewoon goed en is eenvoudig.

Hoe de wagen in het echt is kan je niet uit zo'n artikel halen, dat is meer als reclame bedoelt en dan is een beetje photoshop natuurlijk practisch. Maar ik zou idd eens in het echt gaan kijken, daar wordt je altijd wijzer van
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

jgense

  • Gast
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 18, 2015, 11:51:04 am »

Dank ,maar als ik het goed begrijp zijn de meeste merken vouwwagens ook zoals deze Teun wat betreft opzetgemak en degelijkheid? Het staat ook in artikel dat die lijkt op Tago Settler.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 18, 2015, 11:54:53 am »

Velen hebben deze soort
Jametic camplet Zijn er een paar
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

jgense

  • Gast
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 18, 2015, 12:01:02 pm »

Ok vreemd dat ze deze dan maken als ze lijken op vele anderen.
Je zou zeggen dat ze iets extras dan zouden maken bij Teun na veel expertise en samenwerking etc
Jammer
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 18, 2015, 12:17:18 pm »

Alle auto's hebben hetzelfde systeem. Dus jammer is het niet wat mij betreft. Kijk naar de details, vaak zitten daar duidelijke verschillen in. Ook de kwaliteit prijs verhouding lijkt bij deze in orde te zijn.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 18, 2015, 12:34:20 pm »

Veel keus in de manier waarop een vouwwagen openklapt heb je ook niet: de bak heeft maar 4 kanten. En als de wagen dan opengeklapt is heb je nog maar 1 kant waarnaartoe je kan: naar voren.

Dus zo gek is het niet hoor. Het is met name de kwaliteit in de stokken en het doek dat bepaalt of een wagen goed of minder goed of slecht is. Bij Teun is het doek van TenCate en 100% katoen ( 280gr/m2), dat is een van de lichtste soorten doek die TenCate levert. Het gebruikte frame is van 28mm staal met easy-grip sluitingen. Dat klinkt goed maar zegt niks over de kwaliteit van de gebruikte scharnieren e.d.

Zien en voelen, dat zegt veel meer. Wat ik wel een voordeel vindt is het ontbreken van de keuken: die is bij onze Kavango loodzwaar door het metaal maar bij andere merken zie ik gebruikte materialen waar ik mijn twijfels bij heb. Allebei dus niet ideaal. Laat dan inderdaad maar weg  :J
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 18, 2015, 01:09:07 pm »

ik vond 'm in z'n totaliteit erg op de Tago lijken. En dat is dus niet zo vreemd omdat Dorema een van de partijen is die Tago heeft overgenomen. 

Dorema is trouwens in vouwwagenland mss niet de meest bekende, maar Caravanland des te meer. Zij maken wel hele goede voortententen. Dat geeft echt wel vertrouwen voor deze.  Het Pack&go systeem is mooi, er zit zo op het oog een degelijke wagen onder...

Ik zou er zeker naar gaan kijken als ik jou was.

Persoonlijk vind ik de kleurstelling en de ronde vormen van de ramen ook geslaagd.
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

jgense

  • Gast
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 18, 2015, 01:19:05 pm »

Als ie maar degelijk is en snel opzetbaar is en dat ik niet nog 20 haringen in de grond moet hameren en vanallerlei scheerlijnen moet gebruiken.
Gelogd

Spokey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Baco 4000
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 18, 2015, 02:49:01 pm »

Als ie maar degelijk is en snel opzetbaar is en dat ik niet nog 20 haringen in de grond moet hameren en vanallerlei scheerlijnen moet gebruiken.

Wij waren aan het oriënteren voor een trigano odyssee, zelfde opzet systeem. De verkoper vertelde dat de cabanon Malawi sneller stond dan de odyssee omdat daar veel meer Haringen de grond in moesten. Als je twijfelt tussen een vouwwagen en een falco tent zou ik eerst een workshop opzetten gaan doen om te kijken welke vouwwagen het makkelijkst opzet.

Ik denk dat je sowieso altijd wel even zoet bent met opzetten en installeren.
Gelogd

jgense

  • Gast
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 18, 2015, 02:59:48 pm »

Spokey wij hebben de Falco 4000

Vooral de luifels etc zijn rot om fatsoenlijk op te zetten.

Wellicht komt er nog wel wat meer reclame en publiciteit voor dat Teungedoe, ik had er nog nooit van gehoord.

Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 18, 2015, 03:25:16 pm »

In z'n algemeenheid: laat je niet bedotten in de manier waarop elke vouwwagen in de showroom of op een biljartlakenachtige camping loeistrak opgezet kan worden. In de praktijk zal je dat nooit altijd lukken. Als ex-De Waard kampeerder moest ik daar het eerste jaar even aan wennen!

Ik ken de Teun absoluut niet, lijkt me heel wat wagen voor niet te veel geld. De filosofie mbt de keuken zal voor veel mensen inderdaad opgaan. Op de foto's tel ik wel al een aantal haringen dat aardig in de buurt van de 20 begint te komen. Maar daar kom je met de meeste voortenten al snel op uit...  :)
Gelogd

jgense

  • Gast
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 18, 2015, 03:29:00 pm »

Ok dat wist ik niet van die haringen Niels........ja de waards krijg je strak!!
20 haringen vind ik al veel....
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal