Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Fietsendrager zit niet goed op dissel  (gelezen 4409 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

villeke

  • Gast
Fietsendrager zit niet goed op dissel
« Gepost op: juli 03, 2013, 07:47:29 pm »

Een vraagje:
Ik ben in het bezit van een Thule Omnibike Sport Cara :I. Deze zit bevestigd op de dissel van onze CC Flexi. Het is zo'n fietsendrager met een beugel in het midden en twee fietsgoten aan weerzijden (zie foto). De beugel is te kantelen door stelknoppen los te draaien. Die stelknoppen stellen mij voor een probleem, namelijk deze gaan los tijdens het rijden. Begin vorige maand een rit naar Drenthe vanuit Rotterdam en daarbij 2 keer gestopt om de knoppen weer aan te draaien. Vlak bij de camping klapte de fietsen tegen de achterklep, geen schade gelukkig, maar tijdens het rijden was door ontstane speling een deel van het fietsstoeltje langs het dekzeil geschuurd waardoor er nu een slijtplek is.
Kortom ik ben niet tevreden tot dusver. Wie heeft hier ook ervaringen mee en weet een oplossing?? Ik ga morgen de VWS in Boxtel nog eens bellen of die ook een idee hebben.

Alvast bedankt
Vincent

Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.367
Re: Fietsendrager zit niet goed op dissel
« Reactie #1 Gepost op: juli 03, 2013, 09:36:13 pm »

heb je geen foto van die stelknoppen?
Gelogd
Adventure Awaits

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk: kampeermiddel : CCCX
Re: Fietsendrager zit niet goed op dissel
« Reactie #2 Gepost op: juli 03, 2013, 10:10:18 pm »

Ik heb dezelfde drager, maar bij mij gaan de knoppen niet los. Wel zeker ik de fietsen nog met een extra spanband(-je) om de dissel zodat niet alle kracht op de beugel van de drager komt te staan. Die slijtplek op de vw kun je haast niet voorkomen, zat er bij ons ook meteen op.
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Fietsendrager zit niet goed op dissel
« Reactie #3 Gepost op: juli 03, 2013, 10:34:26 pm »

heb je geen foto van die stelknoppen?

niet zo snel een foto, maar de blauwe pijl wijst naar de plaats waar 1 van de stelknoppen zit. Je kunt daarmee het rek naar voren en achteren bewegen wanneer de knoppen worden losgedraaid. Maar die knoppen vertonen speling na enige tijd rijden.

Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Fietsendrager zit niet goed op dissel
« Reactie #4 Gepost op: juli 03, 2013, 10:35:39 pm »

Ik heb dezelfde drager, maar bij mij gaan de knoppen niet los. Wel zeker ik de fietsen nog met een extra spanband(-je) om de dissel zodat niet alle kracht op de beugel van de drager komt te staan. Die slijtplek op de vw kun je haast niet voorkomen, zat er bij ons ook meteen op.

Dus ik begrijp dat je helemaal geen speling ervaart na enige tijd rijden?
In mijn geval kan ik de knoppen een slag vaster draaien na enige tijd rijden, er komt dus langzaam speling op.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk: kampeermiddel : CCCX
Re: Fietsendrager zit niet goed op dissel
« Reactie #5 Gepost op: juli 03, 2013, 11:36:58 pm »

Ik denk dat bij jou de knoppen los gaan door het op en neer bewegen van de beugel. Ik zet de fietsen altijd nog eens extra van met een spanbanden zodat ze iets achterover hellen (richting vouwwagen). Dan beweegt de beugel niet echt meer en krijgen de knoppen geen/weinig kans om los te komen.




Overigens heb ik de drager onder de dissel geplaatst i.p.v. er op .....
http://www.cc-club.nl/index.php?option=com_fireboard&Itemid=27&func=view&catid=6&id=7468
« Laatst bewerkt op: juli 03, 2013, 11:46:32 pm door nunogconway »
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Fietsendrager zit niet goed op dissel
« Reactie #6 Gepost op: juli 04, 2013, 12:57:58 am »

Ik zou de moeren aan de achterzijde vervangen, voor nieuwe met een nylonring, zodat ze niet los kunnen trillen
Gelogd

hurenkam

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 49
  • Merk: kampeermiddel : Jametic Blue Style 2013
Re: Fietsendrager zit niet goed op dissel
« Reactie #7 Gepost op: juli 07, 2013, 01:06:47 am »

Hoi, ik heb dezelfde drager, maar tot nu toe geen klachten hierover. Moet er wel bij zeggen dat we hem nog niet zo lang hebben, pas 5 ritten tot nu toe, langste was 2.5 uur, maar alles stond nog steeds stevig. Wel let ik er altijd op dat mijn lichte toerfiets vooraan staat, en de zwaardere stadsfiets van mijn vrouw tegen de vouwwagen aan.
Heb je misschien te zware fietsen erop?
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Fietsendrager zit niet goed op dissel
« Reactie #8 Gepost op: juli 07, 2013, 10:11:11 pm »

Ik denk dat bij jou de knoppen los gaan door het op en neer bewegen van de beugel. Ik zet de fietsen altijd nog eens extra van met een spanbanden zodat ze iets achterover hellen (richting vouwwagen). Dan beweegt de beugel niet echt meer en krijgen de knoppen geen/weinig kans om los te komen.




Overigens heb ik de drager onder de dissel geplaatst i.p.v. er op .....
http://www.cc-club.nl/index.php?option=com_fireboard&Itemid=27&func=view&catid=6&id=7468

Mooie oplossing! maar inderdaad laten de knoppen los door de beweging tijdens het rijden. Ik vind het onbegrijpelijk voor zo'n A-merk al Thule. Ik heb bij de vrijbuiter een vergelijkbare zien staan van Flamma, maar dat is veel robuuster. Betere rozetten met grotere vertanding en grotere stelknoppen. De stelknoppen van de Thule heb ik al bijna kapot gedraaid door de kracht die er op komt. Ik ben er niet tevreden over. Maar goed we gaan vrijdag op vakantie dus ik zal het er vooralsnog mee moeten doen. Ik heb besloten om de fietsen schuin tegen de vouwwagen aan te zetten en vervolgens te fixeren met een goede trekband onder de dissel door. Op die manier hoop ik dat er geen beweging in zit en er dus geen schade kan optreden.

Ik zou de moeren aan de achterzijde vervangen, voor nieuwe met een nylonring, zodat ze niet los kunnen trillen

er zitten geen moeren aan de achterzijde. Het is een bout/draadeind met eindplaat aan de ene kant en een stelmoer aan de andere kant.

Hoi, ik heb dezelfde drager, maar tot nu toe geen klachten hierover. Moet er wel bij zeggen dat we hem nog niet zo lang hebben, pas 5 ritten tot nu toe, langste was 2.5 uur, maar alles stond nog steeds stevig. Wel let ik er altijd op dat mijn lichte toerfiets vooraan staat, en de zwaardere stadsfiets van mijn vrouw tegen de vouwwagen aan.
Heb je misschien te zware fietsen erop?


Wij hebben hem ook nog niet zo lang en alleen nog in NL gebruikt dit jaar. Wij hebben twee hybrides dus qua gewicht moet dat geen probleem zijn.
Een maandagmorgenmodel vind ik niet waarschijnlijk want de constructie is gewoon zwakjes....
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal