Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Natte bedden voorkomen  (gelezen 9926 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk: kampeermiddel : HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Natte bedden voorkomen
« Reactie #15 Gepost op: maart 25, 2015, 01:21:26 pm »

over het algemeen is een tent niet lek (althans, dat is niet de bedoeling).
Bij klappen (welk merk dan ook) gebeurt het nooit dat de buitenkant (buitenzijde)op je bed wordt geklapt, dus blijft deze droog.
Een natte binnenkant lijkt me dan ook alleen mogelijk door;
lekkage
onvoldoende ventilatie
onvoldoende wandelingen naar het toiletgebouw.

een natte tent is best in te klappen, maar moet wel het liefst binnen 12 uur weer opgezet worden om weerplekken te vermijden.
Ik kan echt niet snappen dat je een nat bed kan krijgen door het inklappen van een natte buitentent.
Gelogd
live life outdoors

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Astro 2004
Re: Natte bedden voorkomen
« Reactie #16 Gepost op: maart 25, 2015, 01:54:03 pm »

Ja, zoiets zal de verklaring dan wel zijn. Al kan ik me bij een kletsnatte tent wel voorstelllen dat het vocht wat doorslaat naar de binnenkant wanneer het allemaal opgevouwen zit; dat kan tenslotte ook gebeuren wanneer je bv een stoel tegen je tentdoek hebt staan tijdens een regenbui. Het probleem zal bij nieuw geïmpregneerd doek ook vast minder spelen dan bij doek van misschien wel 15-20 jaar oud.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Natte bedden voorkomen
« Reactie #17 Gepost op: maart 25, 2015, 03:39:44 pm »

Ik denk dat Swede de nagel op de kop slaat en dat dat Bagheera het mooi aanvult.
Zal ook afhangen van het soort doek en/of dikte.

@Bagheera: wij hadden een oudere Astro en het tentdoek van de Astro was van een mindere dikte/dichtheid dan de Spacer dus daar kan ook wel een verschil in zitten.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Natte bedden voorkomen
« Reactie #18 Gepost op: maart 25, 2015, 04:45:21 pm »

Yella, zal misschien niet om de goedkoop zijn maar voor het milieu te sparen dat je het zou hergebruiken. Tenminste dat zou dan toch mijn reden zijn :). Maar ieder doet er zijn zin mee.
Heb niks nodig met onze Spacer, bedden blijven gewoon droog.
ach, dat zal zo zijn en spreek ik ook niet tegen. Hou zelf glas en papier ook apart. Maar wat te denken als je het stukje folie met een warm sopje en zeepje gaat schoon maken thuis? Weg milieu voordeel. :)
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Natte bedden voorkomen
« Reactie #19 Gepost op: maart 25, 2015, 04:47:19 pm »

Yella, zal misschien niet om de goedkoop zijn maar voor het milieu te sparen dat je het zou hergebruiken. Tenminste dat zou dan toch mijn reden zijn :). Maar ieder doet er zijn zin mee.
Heb niks nodig met onze Spacer, bedden blijven gewoon droog.
Hierboven al gemeld, maar HK gebruikt waterdicht/afstotend doek voor de binnentent/slaapcabine.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: Natte bedden voorkomen
« Reactie #20 Gepost op: maart 25, 2015, 06:59:43 pm »

Cocoon kan ook nat worden ingeklapt zonder dat het bed nat wordt. Wel opletten dat alle ritsen dicht zijn of zoveel mogelijk. Daar kan namelijk lekvocht doorheen. Zelf meerdere keren zeer nat ingeklapt maar een paar uur later op volgende camping nooit een nat of vochtig bed
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Natte bedden voorkomen
« Reactie #21 Gepost op: maart 25, 2015, 09:38:31 pm »

Hierboven al gemeld, maar HK gebruikt waterdicht/afstotend doek voor de binnentent/slaapcabine.
Onze Spacer heeft zelfs geen binnentent/slaapcabine. Dus dat zal het niet zijn.

Citaat van: Yellalink=topic=15733.msg207903#msg207903 date=1427298321
ach, dat zal zo zijn en spreek ik ook niet tegen. Hou zelf glas en papier ook apart. Maar wat te denken als je het stukje folie met een warm sopje en zeepje gaat schoon maken thuis? Weg milieu voordeel. :)
Zou er nu iemand een folie die alleen maar nat geworden is van wat vocht van regen gaan proper maken met een sopje? Kan je die niet gewoon laten drogen dan? Ik spreek nu wel alleen van de folie die je dan op het bed legt.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal