Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: De BB offroad tenttrailer  (gelezen 13846 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bjorke.nl

  • Gast
De BB offroad tenttrailer
« Gepost op: augustus 25, 2015, 09:40:39 pm »

Nieuw op het forum, maar een fijn welkom van de beheerders!
Ik ben Pieter Wagemakers en ben, zij het parttime bezig wat nieuwe producten te ontwikkelen en uit te voeren. wij runnen al een tijdje een importeurschap van daktenten uit Zuid Afrika, Tentco. Zij leveren ook trailertenten en zo werd een concept bedacht, om een stoere kar te voorzien van een tent, waardoor het een wat anders uitziend broertje of zusje van de vouwwagen is geworden.

BB staat voor de samenvoeging van het bedrijf van mijn collega, die zich met de karretjes inlaat, Bolle aanhangwagens Emmeloord en ons bedrijf, Bjorke.nl (tevens website)

De tenttrailer en onze opzet:
Robuuste offroad tenttrailer, geschikt voor diverse tenten en gebruiksmogelijkheden. Modulair uitbreidbaar, ook zonder tent de moeite waard en overal inzetbaar!!!

2 X 1 meter, ongeremd, voorzien van terreinpakket.

Het concept van de aanhangwagen is als volgt.
Het ontwikkelen en bouwen van een vrij eenvoudige basistrailer, geremd en ongeremd, die naar keuze van de klant kan worden afgebouwd door ons (totaalprodukt), of door levering van onderdelen en materialen, door de  eigenaar zelf af te bouwen/te monteren.
In elke fase kunnen wij assisteren, moeilijker constructies voor onze rekening nemen of enkel adviseren.
Uitgangspunt is tweeledig:
Betaalbaar en door ons concept aan te passen aan beschikbaar budget;
Het resultaat is een trailer, die door de eigenaar zelf mede is ontworpen, waardoor deze uniek is en voldoet aan de wensen.
Veel woorden, maar het gaat erom, dat de wagen "eigen" en uniek is. Standaard produkten zijn altijd ontstaan uit de visie van de bouwer, met een doorsnee uitrusting.

Details:
Bakwagen enkelasser Aluminium is standaard voorzien van een multiplex vloer met anti-sliplaag en Combi Protect Rail. In combinatie met de optionele bindbeugels in de zijrand (met een TÜV-goedkeuring van 1000kg per stuk!) bent u zeker dat uw lading netjes op zijn plaats blijft.

Verder behoort een degelijk steunwiel en een aluminium achterbord met ingebouwde sluitingen tot de standaard uitrusting. Ook dubbelwandige aluminium wanden en natuurlijk een volledig gelast, stalen, volbad verzinkt chassis zijn standaard op deze bakwagen enkelasser.
 
Offroad is: afschermbeugels voor, boven en achter de spatschermen incl. steps van aluminium traanplaat, robuuste aluminium spatschermen, achterlicht afscherming en all-terrain banden 205/70R15.
Vedrder kunnen we de wagen geheel afbouwen, maar wie zelf wil, kan bij ons te kust en te keur, spullen, adviezen en koffie inwinnen!
onder tekeningen in dit topic een rekenmodelletje voor de zelfbouwer!
« Laatst bewerkt op: augustus 28, 2015, 09:14:52 am door KenJo »
Gelogd

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: De BB offroad tenttrailer
« Reactie #1 Gepost op: augustus 25, 2015, 11:35:41 pm »

Als ik dit gezien had toen ik m'n Anssems-aanhanger nog had dan was ik zeker in contact getreden.
Ondertussen zijn we voorzien maar dit ga ik zeker volgen.
Gelogd

Bjorke.nl

  • Gast
Re: De BB offroad tenttrailer
« Reactie #2 Gepost op: augustus 26, 2015, 10:52:58 am »

Een concept, wat wel gebruikt wordt om de slaapcapaciteit tijdens kamperen met de trailertent uit de breiden is de Kamp Rite, een 1- of tweepersoons tentje, over een soort van stretcher. compact, opvouwbaar en ook voor veel andere doeleinden bruikbaar. (vissen, outdoor etc)
« Laatst bewerkt op: augustus 26, 2015, 10:54:57 am door Bjorke.nl »
Gelogd

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: De BB offroad tenttrailer
« Reactie #3 Gepost op: augustus 26, 2015, 11:15:30 am »

Zoiets laatst ook gezien achter een fiets.
Gelogd

Bjorke.nl

  • Gast
Re: De BB offroad tenttrailer
« Reactie #4 Gepost op: augustus 26, 2015, 04:27:08 pm »

Mar-Ine,
klopt, die karretjes zijn alleen schreeuwend duur, misschien gaan we zelf nog es iets passends ontwikkelen, maar dan betaalbaar...
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: De BB offroad tenttrailer
« Reactie #5 Gepost op: augustus 27, 2015, 07:41:14 pm »

Hallo Bjorke, welkom op het forum! Dit soort initaitieven is altijd mooi om te zien en absoluut lovenswaardig. Je begeeft je een beetje in het hoekje waar 3dog ook zit met zijn OffRoad.

Mag ik vragen waarom je een ongeremde wagen gebruikt? Een geremde versie kost niet veel meer maar het scheelt voor veel trekkende auto's wel veel in gewicht dat aangekoppeld mag worden. Daarnaast heeft die wagen dan een handrem waarmee je de wielen vast kan zeten, en dat is toch een stuk stabieler als je zo bovenop de wagen bezig bent (met in bed klimmen uiteraard  :O) .

Is de bodem waarop je gaat slapen geisoleerd? Het lijkt me zomaar redelijk fris als de wind er zo vrij onderdoor kan gaan.

Ik ben wel benieuwd hoe de wagen er in het echt uit ziet  :J En ik denk dat je op ons forum absoluut goed zit als je geïntereseerd bent in de ideëen en meningen van de gebruikers. Andere merken komen hier ook, maar laten zich zelden of nooit horen en dat is jammer want ik denk dat je op deze manier toch aan een hoop (verbeter) ideëen kan komen zonder daar zelf het hoofd over hoeft te breken.

Nogmaal heel veel succes met de verkopen en ontwikkelingen van de wagen  WW Ik ga het zeker proberen bij te houden  :J

De websitelink naar de klapper is trouwens: http://bjorke.nl/index.php/bedrijfsactiviteiten-en-webwinkel/projecten/69-bb-offroad-aanhangwagen
« Laatst bewerkt op: augustus 28, 2015, 09:09:45 am door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Bjorke.nl

  • Gast
Re: De BB offroad tenttrailer
« Reactie #6 Gepost op: augustus 27, 2015, 08:04:56 pm »

Hey KenJo,
Ik ben Pieter. Es even zien, geremd of ongeremd, we leveren ze beide. Hier is het de keuze van de klant wat het wordt. De geremde staat los natuurlijk stabieler, bij de ongeremde versie is de gedachte blokken, of aan de auto laten zitten. Dus geen of/of\, het is maar wat je wilt.
De bodem van de tent is van plaatmateriaal, met daarop een kwalitatief goede matras. Tot nu toe geen klachten/gehad.
De foto's tonen het basis model. Het is de bedoeling, dat de klant gaat bedenken hoe de wagen eruit gaat zien. Met luifels, aanhangtenten kan de wagen een basis vormen voor een uitgebreidere configuratie.
De bak kan afgedekt worden met een zeiltje, maar ook met een klep met gasveer. De tent komt dan op het deksel, maar het is ook mogelijk om op het deksel nog een laag aan te brengen met bergruimte, waar de tent dan weer bovenop komt. Het ligt eraan, hoeveel je wilt meenemen, we werken met standaard kisten,. maar een laser gesneden keuken op rails is ook mogelijk. Hoe gek wil je het maken? en naarmate er meer meegaat, komen we vanzelf weer uit op de geremde versie. Welke tent erop gaat is ook een keuze, simpele daktent (geen "jurk" eronder), of een uitgebreide versie, zoals op onderstaande foto.
 
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: De BB offroad tenttrailer
« Reactie #7 Gepost op: augustus 27, 2015, 08:18:14 pm »

Hoi Pieter, ik zag later inderdaad op jullie website staan dat jullie ook een geremde versie leveren. In de prijslijst/ optielijst/ uitrekenmodule kan ik dat niet terug vinden. Er staan wel heel interesante dingen op de lijst en de prijzen zijn ook netjes. Bijv de jerrycan voor 37,50 ik zat daar toevallig ook net naar te kijken om er 1 aan de kavango vast te maken en jullie prijs is heel normaal en niet zoals bijv bij Aart Kok flink absurt.

Dank voor het antwoord!
« Laatst bewerkt op: augustus 27, 2015, 08:51:25 pm door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Bjorke.nl

  • Gast
Re: De BB offroad tenttrailer
« Reactie #8 Gepost op: augustus 27, 2015, 08:32:58 pm »

En jij dank voor je feed-back, vast een goed weekend!

Gelogd

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: De BB offroad tenttrailer
« Reactie #9 Gepost op: augustus 27, 2015, 10:51:25 pm »

Persoonlijk zou ik ook voor uitdraaipoten onder de aanhanger gaan. Die lopen niet los.  Als de poot nu eens niet voed vast zit lig je gelijk in een omvallende kar.
Gelogd

Bjorke.nl

  • Gast
Re: De BB offroad tenttrailer
« Reactie #10 Gepost op: augustus 28, 2015, 10:41:40 am »

Pootjes, zoveel soorten en maten, ik heb zelfs iemand die om elektrische had gevraagd.
In eerste instantie denk je dan, past er eigenlijk niet bij, maar goed, als de klant dat leuk vindt... zou een high tech karretje worden, met wat meer elektrische snufjes. U vraagt, wij bouwen...
Gelogd

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: De BB offroad tenttrailer
« Reactie #11 Gepost op: augustus 28, 2015, 11:43:52 am »

Ik zou gewoom voor de hand versie gaan.
Als ik elektrisch wil dan zou ik de voor de automatische levelling gaan.:-)
Gelogd

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: De BB offroad tenttrailer
« Reactie #12 Gepost op: augustus 28, 2015, 04:13:20 pm »

Hi Pieter, mooie tenttrailer leveren jullie. In onze zoektocht naar een trailertent kwamen we jullie tent ook al tegen. Wij hebben uit eindelijk voor Gordigear Taiga gekozen, omdat met name de opbouwhoogte beter uitkwam met de Polynorm. En het leefgedeelte is iets ruimer. Succes!
Gelogd

Bjorke.nl

  • Gast
Re: De BB offroad tenttrailer
« Reactie #13 Gepost op: augustus 28, 2015, 05:13:06 pm »

Hey CJ-Petra,
Ah, das goed (en jammer) We hebben m.b.t. opbouwhoogten inmiddels ook wel wat vooruitgang geboekt, en kunnen binnen bepaalde marges steeds meer  de tent passend krijgen. Ook Tentco doet er zelf steeds meer aan! Wellicht een volgende tent, of plannenmakers uit jullie omgeving. We hebben keuze uit vrijwat verschillende typen en afmetingen.
Gelogd

Bjorke.nl

  • Gast
Re: De BB offroad tenttrailer
« Reactie #14 Gepost op: augustus 29, 2015, 06:56:50 pm »

Even een indruk delen van een grotere trailertent van Tentco, op een gewone aanhangwagen...
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal