Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat onder kuipgrondzeil??  (gelezen 5400 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Inge

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 65
  • Nog 'n paar maandjes - trotse eigenaar Jamet Easy
Wat onder kuipgrondzeil??
« Gepost op: maart 04, 2018, 02:13:01 pm »

Voor het eerst inritsbaar kuipgrondzeil in "gedeelte' van onze nieuwe vouwwagen. Onder luifel/voortent kunnen we ook grondzeil plaatsen - deze werkt met "klittenband" omdat je dus ook alleen de luifel op kunt zetten.

Nu is mijn vraag --> onder het kuipgrondzeil willen we wel nog ander zeil leggen om zo ook het kuipgrondzeil netjes te houden aan de onderkant. Leggen jullie hier gewoon landbouwzeil o.i.d. onder of ......?
En wat doen jullie met de zijstukken? Rollen jullie die tussen kuipgrondzeil en tent op (tussen de flappen) of aan de buitenkant een rolletje of ....?

In onze huidige vouwwagen zonder kuipgrondzeil maken we rolletjes aan de binnenkant tegen het tentdoek - dat werkt prima, maar ik dacht ineens... hoe doe je dat bij kuipgrondzeil :-)
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 248
  • Merk: kampeermiddel : trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Wat onder kuipgrondzeil??
« Reactie #1 Gepost op: maart 04, 2018, 02:23:14 pm »

Ik kan je het anti-worteldoek van harte aanbevelen, maar dan wel deze https://link.marktplaats.nl/a1007006308.
Is licht van gewicht, het biedt een goede bescherming tegen scherpe steentjes e.d., mocht het nat zijn, is het zo droog, maar over het algemeen is het een kwestie van even uitschudden , opvouwen en klaar. Als wij ergens maar een paar dagen staan, dan leven we vaak hierop en niet op het kuipzeil.
Laat de slikranden óp het antiworteldoek liggen, dat scheelt je een bult werk met opbreken. Het antiworteldoek  voorkomt n.l. het opspatten van modder tegen de tent bij regen en de slikranden blijven aan de onderkant ook nog eens veel schoner en droger. Als je dun plastic gebruikt dan blijft daar water op staan of het loopt tussen het plastic en de kuip.
Mocht je dit doek bestellen, dan moet je thuis even de randen sealen, kan met b.v. een soldeerbout of een gasbrandertje/aansteker, want anders blijkt het rafelen. O ja het gaat ook nog eens jaren mee, bij ons iig al vier jaar .
Gelogd

Inge

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 65
  • Nog 'n paar maandjes - trotse eigenaar Jamet Easy
Re: Wat onder kuipgrondzeil??
« Reactie #2 Gepost op: maart 04, 2018, 02:39:21 pm »

Maar krijg je dan geen regen tussen je worteldoek en je kuipgrondzeil (plasjes) als je de slikranden op het antiworteldoek legt???

Ik kan je het anti-worteldoek van harte aanbevelen, maar dan wel deze https://link.marktplaats.nl/a1007006308.
Is licht van gewicht, het biedt een goede bescherming tegen scherpe steentjes e.d., mocht het nat zijn, is het zo droog, maar over het algemeen is het een kwestie van even uitschudden , opvouwen en klaar. Als wij ergens maar een paar dagen staan, dan leven we vaak hierop en niet op het kuipzeil.
Laat de slikranden óp het antiworteldoek liggen, dat scheelt je een bult werk met opbreken. Het antiworteldoek  voorkomt n.l. het opspatten van modder tegen de tent bij regen en de slikranden blijven aan de onderkant ook nog eens veel schoner en droger. Als je dun plastic gebruikt dan blijft daar water op staan of het loopt tussen het plastic en de kuip.
Mocht je dit doek bestellen, dan moet je thuis even de randen sealen, kan met b.v. een soldeerbout of een gasbrandertje/aansteker, want anders blijkt het rafelen. O ja het gaat ook nog eens jaren mee, bij ons iig al vier jaar .
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 248
  • Merk: kampeermiddel : trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Wat onder kuipgrondzeil??
« Reactie #3 Gepost op: maart 04, 2018, 03:21:36 pm »

 nee,  geen plasjes want antiworteldoek is waterdoorlatend, daarom is het juist zo fijn .
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.873
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Wat onder kuipgrondzeil??
« Reactie #4 Gepost op: maart 04, 2018, 04:10:08 pm »

mee eens, gebruiken wij ook al jaren (hetzelfde doek)
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Wat onder kuipgrondzeil??
« Reactie #5 Gepost op: maart 04, 2018, 04:25:52 pm »

Tent:

1e laag - Worteldoek = bescherming voor je grondzeil en zorgt er voor dat er geen water tussen laagjes blijft staan (beluchting).

2e laag - Kuipgrondzeil of los grondzeil (eventueel zelf kuipje maken mbv (speciale)haringen). = droge voeten

3e laag - Tenttapijt = comfort en bescherming grondzeil van bovenaf.

Luifel:

Als er gras ligt niks, anders

1e laag - Worteldoek

2e laag - Tenttapijt



http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=21376.15

« Laatst bewerkt op: maart 04, 2018, 05:09:13 pm door _Jeroen_ »
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk: kampeermiddel : Jamet louisiana 2013
Re: Wat onder kuipgrondzeil??
« Reactie #6 Gepost op: maart 04, 2018, 04:47:22 pm »

1e laag - Worteldoek = bescherming voor je grondzeil en zorgt er voor dat er geen water tussen laagjes blijft staan (beluchting).
2e laag - Kuipgrondzeil of los grondzeil (eventueel zelf kuipje maken mbv (speciale)haringen). = droge voeten
3e laag - Tenttapijt = comfort en bescherming grondzeil van bovenaf.

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=21376.15
En zo doe ik het ook. En onder de luifel 1e bij droog weer eerst antiworteldoek en dan tenttapijt. 2e bij regen eerst worteldoek dan grondzeil en dan het tenttapijt. Deze laatste vorm is tegen het opkomende vocht.
Gelogd

Inge

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 65
  • Nog 'n paar maandjes - trotse eigenaar Jamet Easy
Re: Wat onder kuipgrondzeil??
« Reactie #7 Gepost op: maart 05, 2018, 01:47:09 pm »

Dit anti-worteldoek gebruiken jullie ook?
Niet het anti-worteldoek bij de bouwmarkt/Boerenbond vandaan??

Nu hadden we altijd zwart zeil van de rol bij de Boerenbond. Daaroverheen zeg maar dik zeil (blauw of oranje) en dan ons tapijt.... dat losse zei hoeft dus niet meer omdat we inritsbaar hebben.

Ik kan je het anti-worteldoek van harte aanbevelen, maar dan wel deze https://link.marktplaats.nl/a1007006308.
Is licht van gewicht, het biedt een goede bescherming tegen scherpe steentjes e.d., mocht het nat zijn, is het zo droog, maar over het algemeen is het een kwestie van even uitschudden , opvouwen en klaar. Als wij ergens maar een paar dagen staan, dan leven we vaak hierop en niet op het kuipzeil.
Laat de slikranden óp het antiworteldoek liggen, dat scheelt je een bult werk met opbreken. Het antiworteldoek  voorkomt n.l. het opspatten van modder tegen de tent bij regen en de slikranden blijven aan de onderkant ook nog eens veel schoner en droger. Als je dun plastic gebruikt dan blijft daar water op staan of het loopt tussen het plastic en de kuip.
Mocht je dit doek bestellen, dan moet je thuis even de randen sealen, kan met b.v. een soldeerbout of een gasbrandertje/aansteker, want anders blijkt het rafelen. O ja het gaat ook nog eens jaren mee, bij ons iig al vier jaar .
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Wat onder kuipgrondzeil??
« Reactie #8 Gepost op: maart 05, 2018, 02:11:56 pm »

Ik koop het mooi op maat in de campingwinkel onder de naam van ecodoek. Tuincentrum kan ook, maar dan heb je vaak niet de juiste maat. Het is relatief goedkoop en te hergebruiken.
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 248
  • Merk: kampeermiddel : trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Wat onder kuipgrondzeil??
« Reactie #9 Gepost op: maart 05, 2018, 02:57:53 pm »

Het linkje wat ik in mijn eerste reactie noemde, komt van dit forum vandaan, van meerdere andere gebruikers.
We hebben ooit antiworteldoek van de action geprobeerd onder een bijzettentje, maar dat is echt heel ander spul en gebruiken we dus niet meer.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 639
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee GL 2016
Re: Wat onder kuipgrondzeil??
« Reactie #10 Gepost op: maart 05, 2018, 03:35:49 pm »

Tent:

1e laag - Worteldoek = bescherming voor je grondzeil en zorgt er voor dat er geen water tussen laagjes blijft staan, hiervoor ook plastic onder het kuipzeil gehad ging ook maar stonk wel na 3 weken natte grond in veen gebied :#.

2e laag - Kuipgrondzeil inritsbaar dus geen tocht en droge voeten

3e laag - Tenttapijt = comfort en bescherming grondzeil van bovenaf.

Onder de luifel of niks als we kort staan en er gras is anders tenttapijt
Gelogd

Inge

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 65
  • Nog 'n paar maandjes - trotse eigenaar Jamet Easy
Re: Wat onder kuipgrondzeil??
« Reactie #11 Gepost op: maart 05, 2018, 04:33:18 pm »

Wij normaliter onder de luifel ook niks (behalve soms tenttapijt als het bjiv. erg zanderig is), maar nu met nieuwe vouwwagen... kunnen we onze luifel ombouwen tot voortent (Jamet Easy) dus dan is het denk ik toch wel lekker om, zoals je normaal onder je voortent doet, toch wat neer te leggen.

Zitten nog wel beetje te dubben. Wij hadden een Louisiana en dan legden wij zeil weg - reden de wagen er midden overheen en hadden dan onder heel het wagengedeelte en de voortent zeil (dus ook bij de ondertent plaatsen enzo). In de voortent dan nog tenttapijt e.d.

Nu met de Easy is het natuurlijk weer net iets anders... wagen en vandaaruit klappen we klein stukje tent zeg maar..... En daar bouwen we de luifel/voortent aan vast. Rij ik mijn wagentje weer op zeil zodat het onder klein tentje en luifel/voortent ligt - of doen we het in 2en of ....?

Leuk zo'n nieuwe vouwwagen :-) maar sommige handigheidjes weer even opnieuw proberen/uitvinden......
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 248
  • Merk: kampeermiddel : trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Wat onder kuipgrondzeil??
« Reactie #12 Gepost op: maart 05, 2018, 04:53:21 pm »

Ik zou gewoon 2 stukjes maken,  en kleintje voor onder het stukje basistent. En een grotere voor als je echt een voortent op gaat zetten.
Ben je lekker flexibel.
« Laatst bewerkt op: maart 05, 2018, 04:54:52 pm door astridG »
Gelogd

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk: kampeermiddel : jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: Wat onder kuipgrondzeil??
« Reactie #13 Gepost op: maart 05, 2018, 09:33:49 pm »

ik ga bij de Action schilderszeil halen. Van dat dunne doorzichtige plastic zeil. Kost voor 6x4 meter net 2 euro. Zuigt zich vast aan de grond. Krul de randen naar binnen en leg er het mooie goede grondzeil op. Na de vakantie is de onderkant vh grondzeil nog schoon en gooi ik het dunne goedkope Action zeil weg. Maar naast de Action is het ook bij de Gamma en andere bouwmarkten te koop.
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk: kampeermiddel : Jamet louisiana 2013
Re: Wat onder kuipgrondzeil??
« Reactie #14 Gepost op: maart 05, 2018, 09:45:26 pm »

En stinken wat dat doet dat verstikte gras. En bij een groot aantal campings is dit ook niet"meer" toegestaan.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal