Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: welke vouwwagen? :-)  (gelezen 11639 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KellyVG

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: nog geen
Re: welke vouwwagen? :-)
« Reactie #30 Gepost op: februari 10, 2022, 10:43:26 am »

Ja, we gaan eerst eens goed denken welke indeling we willen die toch beetje toekomstproof is. Nieuwe vw kost sowieso wel wat geld.  Dus zou er toch tijdje mee willen reizen.. en eenmaal we weten hoeveel bedden enzo, kijken we naar verdere details.  Want inderdaad, moet vooral op vakantie aangenaam vertoeven zijn..
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: welke vouwwagen? :-)
« Reactie #31 Gepost op: februari 10, 2022, 11:11:07 am »

Goh, lijkt mij toch wel meer gedoe? Maar ik moet het misschien eens gaan bekijken!

Begrijp ik ook goed dat er in een dubbelklapper minder laadruimte is dan? En dat dus eigenlijk hetgeen in de laadruimte aanwezig is, er allemaal uit moet tijdens je verblijf (omdat dat het stuk is waar je passeert om in je bed te kruipen)? Soit, dit zijn eigenlijk vragen die ik makkelijk zelf kan gaan bekijken in de winkel. Misschien gaan we morgen al eens naar the camping store. Om te beginnen...
Dat klopt. Echter als er in het midden niet geslapen wordt en het is voor één nacht, haal je daar uiteraard niet alles uit. Bij ons staat aan de ingang de keuken en die keuken gaat dan onder het bed. Je kruipt dan in het bed vanaf de plaats van voor.
Minder ruimte denk ik niet. We anders georganiseerd. Je hebt een aantal kastjes aan de zijkanten waar je dingen standaard kan in opslagen. Dingen die je vooral gebruikt in je voortent, kan je dan in het gangpad opslagen. Dingen zoals kastjes, tafeltjes, tentstokken voortent, grondzeil voortent, .... Dat zijn de zaken die er bij opslaan voortent toch uit gaan. Ga je maar voor een weekend of korte tijd weg, neem je de voortent niet mee en moeten die spullen ook niet in de wagen.

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: welke vouwwagen? :-)
« Reactie #32 Gepost op: februari 10, 2022, 11:15:45 am »

Pack&go en easyload komt idd op het zelfde neer dus laden zonder heel de wagen open te klappen. De Odyssee is niet de snelste klapper door de keuken en grondzeil en luifel maar die kan je weglaten als je kort staat.
Wat @FriedelP zegt als je geen pack&go hebt klopt.  Als je de ruimte hebt kan je de wagen openklappen maar bij slecht weer is dat niet zo fijn en dat moet je met 2 personen doen. Deden we eerst met de Safari. Er zijn ook mensen die de keuken eraf halen en dan in dat gangetje de spullen schuiven werkt ook en dan hoef je niet te klappen als je zorgt dat de vaste spullen in de bankjes zitten. Nu laad ik de wagen zelf in wanneer ik tijd en zin heb.
Over het algemeen geldt idd hoe meer ruimte je wil hoe langer het opzetten duurt.
Wij hebben er geen keuken aanhangen. Wij hebben een andere keuken achteraan in het gangpad staan dus dat euvel hebben we niet direct. Slecht weer hebben we ook niet direct als nadeel gezien. Het is lekker droog in de tent terwijl je inlaad. Je moet mogelijk wel iets langer wachten tot terug droog als je hem wil inklappen. Echter als je 's avonds dichtklapt zonder heel nat te zijn, houd ie het wel nog vol tot de volgende dag 's avonds terug op slaagt. Bij zware regen en wat wind denk ik dat je spullen in de wagen meer nat gaan worden met de pack en go.
Cabanon heeft dacht ik ook een dubbelklapper met pack en go.

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: welke vouwwagen? :-)
« Reactie #33 Gepost op: februari 10, 2022, 11:17:43 am »

Even openklappen om je wagen in te laden. Het is maar net waar je aan gewent bent denk ik. Met het Pack and go kan je tot 5 minuten voor vertrek nog iets in/uit de wagen halen. Maar ook hiervoor geld weer staar je er niet blind op. Ook om bij ons het pack en go te gebruiken moet je wel het dekzeil deels los maken en ben je dus even bezig. Wat je al leest is dat er veel soorten van beleving zijn bij dezelfde handelingen. Wat voor de een voelt als veel werk is voor de ander een heerlijke start van een vakantie het is ook maar net hoe je er naar kijkt.
Als je 5 minuten voor vertrek nog iets extra wil in steken, denk ik dat je met eender wel systeem wel geneigd zult zijn om het eerder in de auto te leggen dan in de wagen. Maar wij zijn daarin dan mogelijk iets te lui  :P
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: welke vouwwagen? :-)
« Reactie #34 Gepost op: februari 10, 2022, 11:29:21 am »

Wij hebben er geen keuken aanhangen. Wij hebben een andere keuken achteraan in het gangpad staan dus dat euvel hebben we niet direct. Slecht weer hebben we ook niet direct als nadeel gezien. Het is lekker droog in de tent terwijl je inlaad. Je moet mogelijk wel iets langer wachten tot terug droog als je hem wil inklappen. Echter als je 's avonds dichtklapt zonder heel nat te zijn, houd ie het wel nog vol tot de volgende dag 's avonds terug op slaagt. Bij zware regen en wat wind denk ik dat je spullen in de wagen meer nat gaan worden met de pack en go.
Cabanon heeft dacht ik ook een dubbelklapper met pack en go.
Wij hebben een eigen garage dus dan is pack&go wel handig sta je altijd droog.
Maar nat inklappen is geen probleem idd een nachtje nat kan die wel hebben. Maar toen wij de Safari nog hadden konden we altijd wel droog in en uitladen. Wind is wel een nadeel tov pack&go want je wil niet dat de wind onder de tent slaat tijdens het inladen. Wij sloegen nooit haringen. Maar ook hier geldt meestal waait het niet zo hard. Nu hebben wij ook ruimte genoeg voor en achter ons huis om te klappen en te drogen. Dus beide opties zouden voor ons prima zijn. Maar na de Safari wisten we 1 ding zeker pack&go is wel handig zeker als de kinderen groter worden en er minder en minder mee gaat. Alhoewel dat ook tegenvalt  :H
Ik zou kijken bij verschillende dealers en dan keuzes maken tov budget en wensen.
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: welke vouwwagen? :-)
« Reactie #35 Gepost op: februari 10, 2022, 06:06:02 pm »

Nog even over het "werk" wat er bij komt kijken. Je raakt vanzelf geoefender. Tussen de eerste keer onze campooz opzetten en de laatste keer zit denk ik bijna 1,5u winst. Een aantal dingen doen we niet meer (wanden voortent, grondzeil) en voor een hoop handelingen krijg je routine. Zo weet ieder steeds meer wat te doen, loop je elkaar niet in de weg en gaat t steeds vlotter.
Je refereert een paar keer aan de ervaringen met de odyssee.  Ik ga er vanuit dat je bij wijze van spreken de helft van de opzettijd kan schrappen als je m 4x hebt opgezet en opgeruimd.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

KellyVG

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: nog geen
Re: welke vouwwagen? :-)
« Reactie #36 Gepost op: februari 10, 2022, 07:31:58 pm »

Nog even over het "werk" wat er bij komt kijken. Je raakt vanzelf geoefender. Tussen de eerste keer onze campooz opzetten en de laatste keer zit denk ik bijna 1,5u winst. Een aantal dingen doen we niet meer (wanden voortent, grondzeil) en voor een hoop handelingen krijg je routine. Zo weet ieder steeds meer wat te doen, loop je elkaar niet in de weg en gaat t steeds vlotter.
Je refereert een paar keer aan de ervaringen met de odyssee.  Ik ga er vanuit dat je bij wijze van spreken de helft van de opzettijd kan schrappen als je m 4x hebt opgezet en opgeruimd.

Dat is goed nieuws :-) Want de tijd die we deze zomer nodig hadden, gaf ons niet het gevoel dat het ooit mogelijk zou zijn voor een weekendje weg te gaan met een vouwwagen  ::)
Gelogd

KellyVG

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: nog geen
Re: welke vouwwagen? :-)
« Reactie #37 Gepost op: februari 11, 2022, 03:06:41 pm »

Hey iedereen. Wij zijn deze ochtend naar cabanon en campooz vouwwagens gaan kijken... Mijn man was eerst niet echt overtuigd, tot de verkoopster een fat freddy openvouwde  :# Plots begonnen zijn ogen te blinken. Dan staat natuurlijk de rest nog niet. Maar voor een overnachting (of als je eens laat toekomt op een camping), zien wij dat wel als een groot gemak. Het zijtentje moet er zelfs niet aan. Met 2 of 3 in het grote bed, en 2 of 3 op een matras in de leefruimte. Zouden er nog vouwwagens die ons dat voordeel kunnen leveren?

Wel enkele bedenkingen:

- Ervaring met slapen in het bijtentje? Niet te vochtig? Want er zijn geen binnententen en dan zo dicht tegen de grond?
- Dan twijfelen we sterk tussen trekking of camping. Zóóóóóóoooooo jammer dat de trekkingluifel die op de voortent past, niet op de wagen zelf past. En het allemaal aanschaffen, vinden we wel wat gek. Dus dan dachten we toch maar eerder trekkingluifel op de voortent te kiezen. Maar verkoopster zei dat het dan wel een hele grote opstelling wordt. Dan wordt het inderdaad denk ik 660x580. Deze zomer met de trigano odyssee hadden wij denk ik 680x390. De lengte is dus wel ok van de lazy jack. Maar als je er dan nog ugly betty wil aanritsen, wordt die wel zeer lang. De breedte is natuurlijk ook het gevolg van de zijtent. Ervaring van gezinnen die alles eraan ritsen? :-)
- Wat twijfels over het grondzeil in de voortent. Ligt niet in kuipvorm... beetje bizar vinden we dat. Bij hevige regen ben je dan wel gejost :?
- Keukentje is gewoon een kastje. Zijn er goedkopere alternatieven op de markt? Maar ook zo dat het kastje gewoon blijft staan? Vele kastjes zijn volledig opvouwbaar. Ik vind hier wel voordeel dat je je spullen erin kan laten zitten.
- De laadruimte van de trailer is 1300l. Iemand een idee hoeveel dit is van de trigano odyssee? Ik kan dit niet vinden. Zou handig zijn om te vergelijken....

Buiten deze bedenkingen zijn we wel vrij verliefd op lazy jack. Alleen niet op de totaalprijs als we alles beginnen rekenen :-)
Gelogd

FamJan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero MTT 2022
Re: welke vouwwagen? :-)
« Reactie #38 Gepost op: februari 11, 2022, 04:05:58 pm »

Al gedacht aan een Holtkamper?
Hier kan je zelfs bij het in- en uitklappen de kindertenten eraan laten zitten. In de binnentent dan ook nog genoeg ruimte voor extra luchtbedden.
Onder aan de streep liggen de prijzen dichter bij elkaar dan je vooraf zou bedenken.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: welke vouwwagen? :-)
« Reactie #39 Gepost op: februari 11, 2022, 04:10:07 pm »

Al gedacht aan een Holtkamper?
Hier kan je zelfs bij het in- en uitklappen de kindertenten eraan laten zitten. In de binnentent dan ook nog genoeg ruimte voor extra luchtbedden.
Onder aan de streep liggen de prijzen dichter bij elkaar dan je vooraf zou bedenken.
De nieuw prijzen liggen echt niet dicht bij elkaar hoor. Holtkamper is erg duur.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: welke vouwwagen? :-)
« Reactie #40 Gepost op: februari 11, 2022, 04:19:24 pm »

Je moet het geld uiteraard wel op de bank hebben maar als je het goed doorrekend en ook naar restwaarde kijkt dan is een Holtkamper nog steeds duur maar geen slechte investering.
Gelogd

FamJan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero MTT 2022
Re: welke vouwwagen? :-)
« Reactie #41 Gepost op: februari 11, 2022, 04:49:14 pm »

Een Holtkamper is in de basisprijs vrij hoog. Maar ook wij hebben verschillende merken naast elkaar gezet en met alle 'eisen' die wij hadden aan een vouwwagen bleek uiteindelijk dat de meeste niet heel veel van elkaar verschillen qua prijs. De Holtkamper blijft wel de duurste, maar ook de afschrijving en restwaarde een beetje meegenomen hebben wij uiteindelijk toch besloten om een Holtkamper te kopen.
Hopelijk wordt deze in maart geleverd....
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: welke vouwwagen? :-)
« Reactie #42 Gepost op: februari 11, 2022, 04:55:40 pm »

Een Holtkamper is in de basisprijs vrij hoog. Maar ook wij hebben verschillende merken naast elkaar gezet en met alle 'eisen' die wij hadden aan een vouwwagen bleek uiteindelijk dat de meeste niet heel veel van elkaar verschillen qua prijs. De Holtkamper blijft wel de duurste, maar ook de afschrijving en restwaarde een beetje meegenomen hebben wij uiteindelijk toch besloten om een Holtkamper te kopen.
Hopelijk wordt deze in maart geleverd....
Wij hebben het zelfde gedaan. Alleen wij kijken niet naar rest waarde. Vooral nu niet omdat je niet in een glazen bol kunt kijken of de prijzen zo blijven. En aangezien wij lang van deze vouwwagen gebruik gaan maken is rest waarde niet van belang. En hebben wij gekozen voor een Camp-Let.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

KellyVG

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: nog geen
Re: welke vouwwagen? :-)
« Reactie #43 Gepost op: februari 11, 2022, 06:10:04 pm »

Ik kan ook moeilijk geloven dat een Holtkamper qua prijs dichtbij de Lazy Jack zou komen. De startprijs is al minstens 4000€ meer voor een Cocoon. Dat vinden wij echt veel te veel.
Gelogd

KellyVG

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: nog geen
Re: welke vouwwagen? :-)
« Reactie #44 Gepost op: februari 11, 2022, 06:14:26 pm »

Misschien kan ik mijn specifieke bedenkingen over de Lazy Jack zelf even in het deeltje "Campooz" vragen :-)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal