Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Snelklapper  (gelezen 3390 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

schoffelcowgirl

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: nog niets
Snelklapper
« Gepost op: mei 31, 2022, 10:27:03 pm »

Beste allemaal,

Nieuw hier!

Nadat we onze caravan verkocht hebben op zoek naar... snelklapper?

Van huis uit opgegroeid met een Alpen Kreuzer Super GT en mijn man is niet opgegroeid met kamperen, behalve de keren met caravan(6x).
'Tig' jaar geleden al eens bij een vouwwagen wezen kijken, maar dat zou mijn huwelijk niet goed doen en werd de caravan de compromis.
Best leuk een caravan, maar wat een ding achter de auto, terwijl we allebei ervaren aanhanger-rijders zijn.

Misschien dan een vouwwagen, wat wellicht relaxter rijdt dan een caravan.
We zijn geen mensen die weken op dezelfde camping vertoeven, we zijn trekkers, dus ik wil niet te druk zijn met het opzetten van een uitgebreide vouwwagen, het moet vooral doeltreffend zijn.
We zijn man, vrouw en dochter die nog te jong is om in een eigen tentje te slapen.
Zo kwam ik de Jamet Jametic tegen en de Trigano Odyssee... er zullen vast nog wel meer snelklappers zijn, wie kan me hier wat meer over vertellen?

Groet,
Schoffelcowgirl

Gelogd

Markvv

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 36
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper cocoon modulair
Re: Snelklapper
« Reactie #1 Gepost op: juni 01, 2022, 09:02:09 am »

Ik ken 2 genoemde vouwwagens niet, maar ik zou ook es naar een holtkamper cocoon kijken.
Staat snel en afhankelijk van het type ook met ruimte voor je dochter.
Hij bevalt ons super goed
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Snelklapper
« Reactie #2 Gepost op: juni 01, 2022, 09:39:34 am »

Snelklappers zijn er genoeg. Vaak het 1-2-3 principe als je ook snel de voortent wil opzetten.
Naast de door jou al genoemde modellen kan je ook denken aan alle modellen van Camp-let, de Alpenkreuzer Campfire of bijvoorbeeld de Combi Camp Flexi. En Aart Kok heeft ook 2 modellen de Karina en Kavango. Elk met hun eigen voor en nadelen en looks. 

Wat wil je er over weten? Sommigen hebben een keuken, sommigen hebben een keuken die vast zit of kan blijven zitten aan de bak. Dat scheelt een bult werk mocht je een keuken willen. Allemaal hebben ze snel twee volwaardige slaap cabines met binnentent en bij allemaal trek je gelijk de voortent mee bij het openklappen. Bij de Campfire moet je dan nog losse stokken erin zetten, bij de meeste anderen hoeft zelfs dat niet. De Flexi heeft een inritsbaar grondzeil wat wellicht wel een vereist is. Enkele anderen hebben een grondzeil met klittenband en weer anderen hebben helemaal geen vast grondzeil.

Maar wat zijn de wensen? Wat je ook gaat kopen, ga vooral ook eens langs bij wat verschillende dealers om ze in het echt te zien en te voelen.

Ook ik kijk momenteel rond naar een nieuwe vouwwagen. Heb er 1 gehad en heb nu een paar jaar een caravan. Qua autorijden een wereld van verschil maar ook qua kampeer beleving.
« Laatst bewerkt op: juni 01, 2022, 11:29:03 am door Jer81 »
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 482
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Snelklapper
« Reactie #3 Gepost op: juni 01, 2022, 01:18:51 pm »

Een indicatie van het budget helpt ook bij het meedenken, zoek je iets goedkoops om het uit te proberen, of wil je meer uitgeven, en een vouwwagen waar je langer mee kunt doen?
Gelogd

schoffelcowgirl

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: nog niets
Re: Snelklapper
« Reactie #4 Gepost op: juni 01, 2022, 05:08:04 pm »

Dank voor de reacties!

Uiteraard gaan we hier en daar wat rondkijken, al is het alleen al om een beeld te krijgen van wat er is. Er is natuurlijk meer dan de vouwwagen waar ik mee opgegroeid ben!

Budget.... uhm... max. €5000,00.
Wat keuken betreft ook nog niet echt een beeld. In het caravan-tijdperk heb ik nooit binnen gekookt, maar op de skottelbraai en wat grondzeil betreft heb ik ook (nog) geen referentie. Heeft het meerwaarde? Wellicht bij regenval?

Kampeerbeleving zal anders zijn; ikzelf ben er niet zo bang voor en mijn man heeft inmiddels ook een wat beter beeld.

Mijn wensen liggen momenteel vooral in:
- iets dat relaxter rijdt dan een caravan
- waterdicht
- makkelijk op te zetten
- voldoende plaats om te slapen zonder dit op te breken om droog te kunnen zitten
- indien nodig droog kunnen zitten

Onze vakanties zijn vaak natuur/cultuur gerelateerd. Denk aan: wandelen Harz, Duitsland, wandelen langs de Bretonse kust of door bergen en af en toe een bezoek aan iets dat wat meer toeristisch is.





Gelogd

Sbode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 79
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Snelklapper
« Reactie #5 Gepost op: juni 01, 2022, 07:25:47 pm »

De 123 wagens zijn redelijk snel met opzetten inderdaad. Wij zijn begonnen in een Jametic uit 2008. Zoals Jer zegt zijn de genoemde modellen allemaal redelijk vergelijkbaar. Voordeel van bijv de Flexi en Aart Kok wagens is dat ze alleen haringen aan de voortent hebben en niet aan de wagen kant, wat werk scheelt.

Een inritbaar (of met klittenband) grondzijl is fijn tegen tocht en natuurlijk bij regen. Wel moet je het apart inritsen en bij inklappen schoonmaken. Maar bij niet al te oude wagens is het redelijk standaard en je kan altijd kiezen om het achterwege te laten.

Met 3 personen kan je ook voor een asymmetrische wagen gaan. Hierbij trek je het (wel kleinere) leefgedeelte van de wagen af. Vaak kan hier dan weer een extra voortent aangebouwd worden, en kan je vaak een extra slaaptentje aanritsen. Denk hierbij aan Holtkamper cocoon, combi camp country, cabanon Malawi.

Een Holtkamper spacer of flyer is misschien ook nog interessant om naar te kijken. Met andere woorden, keuze genoeg ;).
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Snelklapper
« Reactie #6 Gepost op: juni 02, 2022, 12:02:38 am »

Wij trekken rond met een Trigano Odyssee. Staat zeer snel en je hebt 2 bedden. Ik vind hem ideaal.

Hiervoor hadden we een cabanon mercury, dat duurde veel langer. Dat wil ik niet meer. 123 systeem is erg snel.

De Odyssee is niet de enige met dit systeem, maar 't is alleszins een snel systeem.

Enkel wagens zoals de Trigano Alpha of de ccc zijn denk ik sneller, maar die hebben maar 1 bed.

Van holtcamper lees ik ook dat ze snel zijn, maar dan zit je met dat budget al snel bij een oudje, en ik weet niet of ze die ook met 2 bedden hebben.

Zie dat je ook easy load hebt, dan kan je de wagen thuis inladen zonder uit te klappen!

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Snelklapper
« Reactie #7 Gepost op: juni 02, 2022, 05:06:01 am »

Wij hebben een nieuwe Camp-Let classic North gekocht. Inderdaad voor het snel weg gaan. Maar bovenal makkelijk alleen op te zetten. Hoe het in de praktijk werkt nog geen idee. Onze Camp-Let moet nog afgeleverd worden

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Snelklapper
« Reactie #8 Gepost op: juni 02, 2022, 12:08:18 pm »

Wij hebben vorig jaar onze Cabanon Mercury verkocht, maar wat was dat een fijn ding met kleine kinderen!! Tis wel een mega ding dus staat niet 123. Omdat de kids van ons nu in eigen tentje slapen hebben we vorig jaar een nieuwe Combi Camp Country Xclusive gekocht. Wat een heerlijke wagen zeg!! Staat echt meteen en de voortent is piece of cake!
« Laatst bewerkt op: juni 02, 2022, 09:13:04 pm door superkoe32 »
Gelogd

schoffelcowgirl

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: nog niets
Re: Snelklapper
« Reactie #9 Gepost op: juni 02, 2022, 06:51:27 pm »

Dank voor alle reacties. Ook leuk om te lezen hoe een ieder het ervaart.

We hopen aankomend weekend ergens te gaan kijken!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Snelklapper
« Reactie #10 Gepost op: juni 02, 2022, 07:59:10 pm »

Tja,  ik vind mijn Holtkamper Flyer een echte snelklapper, half uurtje in mn eentje maar dan maak ik de luifel niet dicht,  geen voorschort, geen kuipzeil.  Zou ik dat wel moeten doen is het geen snelklapper meer denk ik (ik doe dat echt nauwelijks,  kuipzeil geen ik nog nooit gebruikt)
Gelogd

Friesecees

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Keizer Weekender
Re: Snelklapper
« Reactie #11 Gepost op: juni 03, 2022, 02:48:04 pm »

Wij hebben een Keizer Weekender, staat snel en makkelijk alleen op te zetten. Bed groot genoeg 140x200. Weegt maar 265 kilo, zonder
Bagage. Super tevreden over. Kan achter het kleinste autootje of motor met zijspan. En de prij is ook erg aantrekkelijk.

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal