Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Eerste ervaringen Numero 13  (gelezen 5190 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vouwfietser

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Kees Kampeert
Eerste ervaringen Numero 13
« Gepost op: mei 30, 2023, 11:43:45 am »

Sinds kort hebben wij een Numero 13 op de oprit staan. We hebben hem ongezien (wel de filmpjes natuurlijk) gekocht en hij werd netjes bezorgd. We komen van een De Waard en willen minder tijd kwijt zijn met op- en afbreken, maar wel de voordelen van de De Waard behouden (lekker slapen onder katoenen doek en relaxen onder de grote luifel).

De grote luifel en vele mogelijkheden qua opzetten en inrichten van openingen sprak ons aan bij de Numero 13. Plus natuurlijk het snelle opzetten en weer afbreken. We hebben een nachtje in de tuin proefgekampeerd en afgelopen weekend voor het eerst in het wild.

De ervaringen zijn erg goed. Het opzetten en weer invouwen gaat inderdaad erg snel. Super dat het bed direct klaar is. En het kwam direct van pas dat we de ingang aan een van de zijkanten konden gebruiken, zo konden we ons zitje wat afschermen van het pad waar we aan stonden. Slapen in het bed is heerlijk, hor dicht en nergens last van maar wel frisse lucht. Handig dat de vaste benodigdheden gewoon altijd in de wagen zitten. Voorheen was ik voor elk kampeertripje spullen van de zolder aan het afhalen. Wij hebben geen snelle bagagetoegang. Dit zou op zich wel handig zijn, aan de andere kant is de wagen al vrij vol met al het vaste gerei dus ik hoef er ook niet echt meer bij. Onder het afdekzeil is enorm veel ruimte voor kledingtassen. Het is aan te raden deze hier neer te zetten zodat het zeil bij het rijden wat minder wappert.

Verder valt me op dat de kwaliteit hoog is. Ik ben dus De Waard gewend maar de gebruikte materialen van de Numero 13 zijn daar absoluut mee te vergelijken.

Op de dissel heb ik een Gepro Skanderborg 865 gemonteerd, zie foto. Deze past er mooi bij en is ruim zat voor alle gereedschappen, haringen, gastank, kookstel en wat losse spullen. Overigens had ik amper haringen gezet dus de tent kan nog een stuk strakker opgezet worden.

Ik moet nog wat oefenen met het waterpas krijgen van het bed. Afgelopen weekend was het 's nachts nog vrij koud dus naar mijn vrouw toe rollen was niet zo erg  :P Maar in de zomer is het lekker als je los kan liggen.

De grote luifel hadden we dit weekend niet nodig dus die hebben we nog niet getest. Dat komt de volgende keer!

Verder valt me op dat de wagen enorm strak op de weg ligt. Voorheen had ik een kleiner en lichter aanhangertje. Dit is makkelijker manouvreren op de oprit, maar op de weg soms wat wiebelig.

Tot slot vinden we het heel fijn dat de tent van binnen licht is. Dit komt grotendeels door de doorzichtige strook bovenin (dit lijkt een triviaal ding, maar is echt leuk en geeft dus veel licht) maar ook door het lichte doek.

Mochten er specifieke gebruikersvragen zijn, stel ze gerust!
« Laatst bewerkt op: mei 30, 2023, 12:36:31 pm door Vouwfietser »
Gelogd

Ebbingnl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 164
  • Merk Vouwwagen: KeesKampeert No.13. Leef( en een Holtkamper Utopia XL)
Re: Eerste ervaringen Numero 13
« Reactie #1 Gepost op: mei 30, 2023, 12:17:32 pm »

We moeten onze No.13 nog in ontvangst nemen, maar we krijgen er steeds meer zin in na lezen van dit soort berichten!!
Die geweldige luifel was voor ons doorslaggevend, speels, praktisch en mooi.

Wij hadden op onze Cocoon een kleine driehoekige waterpas op de dissel liggen, met 2 bellen voor “links/rechts” waterpas en “voor/achter” kon je ongeveer zien of hij goed stond.

Bagageruimte is inderdaad iets persoonlijks, bij onze oude wagen konden we ook niet bij bagageruimte als hij ingeklapt was, hebben we in 18 jaar nog nooit een probleem gevonden.
We hebben inderdaad de kampeer spullen als kasten, stoelen tafel etc onder in liggen aan dan is hij inderdaad redelijk gevuld.

Nog veel plezier gewenst met deze mooie wagen!
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.253
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Eerste ervaringen Numero 13
« Reactie #2 Gepost op: mei 30, 2023, 12:17:39 pm »

Mooie wagen.
Bij onze Cocoon had ik alles wat met kamperen te maken had in de bak.
Dus heb de Pack and Go nooit echt gemist.
Wil nog eens een demo uitje naar kees kampeert organiseren bij voldoende interesse.
« Laatst bewerkt op: mei 30, 2023, 06:29:11 pm door Alex »
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Eerste ervaringen Numero 13
« Reactie #3 Gepost op: mei 30, 2023, 04:11:27 pm »

Mooie wagen.
Bij onse Cocoon had ik alles wat met kamperen te maken had in de bak.
Dus heb de Pack and Go nooit echt gemist.
Wil nog eens een demo uitje naar kees kampeert organiseren bij voldoende interesse.

Tijdens Klapweekend 2.0 dan...  :#
Gelogd

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Eerste ervaringen Numero 13
« Reactie #4 Gepost op: mei 30, 2023, 05:52:39 pm »

En niet te vergeten voor de koude nachten .
Lekker tegen elkaar aanliggen is heel fijn  :)
En een elektrischedeken is ook heel fijn om de ergste kou en klammigheid uit het bed te houden .
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Eerste ervaringen Numero 13
« Reactie #5 Gepost op: mei 30, 2023, 06:48:09 pm »

Tijdens Klapweekend 2.0 dan...  :#
Wie weet komt Kees dan ook kamperen  :#
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.569
Re: Eerste ervaringen Numero 13
« Reactie #6 Gepost op: mei 31, 2023, 01:15:15 am »

Welkom! Ben wel benieuwd welke de Waard je hebt gehad. Wij zetten onze Kuifmees in 20 minuten op, de CCC had wel meer dan een half uur nodig. Leuke klapper die No 13 :)
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Vouwfietser

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Kees Kampeert
Re: Eerste ervaringen Numero 13
« Reactie #7 Gepost op: juni 02, 2023, 08:24:24 am »

We hebben een Albatros uit 2004. Heerlijke tent, maar om wat rond te trekken in mijn optiek niet erg geschikt.
Gelogd

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Re: Eerste ervaringen Numero 13
« Reactie #8 Gepost op: juni 02, 2023, 12:27:23 pm »

Leuk dat je de eerste ervaringen hier deelt! Ik ben ook wel gecharmeerd van deze wagen. Ook omdat Jelle Holtkamp op de website aangeeft dat hij ook met een gezin van 5 ermee op stap gaat (ja, wij van WC eend, maar toch).

Als je na de volgende trip een fotootje van de wagen met volledig opgezette luifel kan delen dan zou dat helemaal mooi zijn! De Waard heeft die prachtige varioluifel en deze lijkt vergelijkbaar mooi en handig, ik ben benieuwd naar je ervaring en vergelijking met de Albatros.
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Eerste ervaringen Numero 13
« Reactie #9 Gepost op: juni 02, 2023, 08:03:05 pm »

Deze wagen zou voor mij een optie geweest zijn als er een keuken bij zat  :)
wat mij betreft de enige "holtkamper" die ik wel mooi vind (met oudere modellen), al die ronde vormen niets voor mij.

Maar deze was er nog niet toen wij keken! Tof ding!
Gelogd

Ebbingnl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 164
  • Merk Vouwwagen: KeesKampeert No.13. Leef( en een Holtkamper Utopia XL)
Re: Eerste ervaringen Numero 13
« Reactie #10 Gepost op: juni 07, 2023, 11:42:31 am »

Deze wagen zou voor mij een optie geweest zijn als er een keuken bij zat  :)
wat mij betreft de enige "holtkamper" die ik wel mooi vind (met oudere modellen), al die ronde vormen niets voor mij.

Maar deze was er nog niet toen wij keken! Tof ding!
Je kunt er een keuken bij krijgen ….
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Eerste ervaringen Numero 13
« Reactie #11 Gepost op: juni 07, 2023, 12:11:34 pm »

O die aan de wagen vastzit? Of een draagbare? Volgens mij geen vaste keuken, dat bedoelde ik namelijk

Maar ben heel blij met onze wagen dus voor mij niet (meer) van belang. Maar ja deze wagen vind ik geslaagd
Gelogd

Hannah

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Camplet concorde 2003
Re: Eerste ervaringen Numero 13
« Reactie #12 Gepost op: augustus 20, 2023, 09:55:44 am »

Dit lijkt me echt een hele mooie vouwwagen, en kan zomaar een opvolger zijn voor onze camplet.
Pack-and-go hebben we niet nodig, mis ik nu ook niet. We werken met kratjes, en bij vertrek is het even openklappen op de oprit, bedden opmaken, kratjes erin, en weer dichtklappen, binnen 10 min. gebeurd. Geen laddertje om in bed te komen en het lage eigen gewicht is ook fijn.
Geen vaste, al met pannen, servies en voorraad gevulde keuken zal even wennen zijn, maar dat wordt dan een kastje en een paar extra kratjes. Overkomelijk.
Wel nog wat vragen voor de ervaringsdeskundigen:
1) Hoe ga je om met de uitschuifbare zijstangen 'midden' in de voortent? Bij de camplet zitten die aan de zijkant langs het doek en stoot je je hoofd niet.  :?
2) Het grondzeil is inritsbaar en mee-klapbaar. Maar als je het laat zitten heb je de grondkant bij het klappen aan de buitenkant, en je vouwt zo te zien niet echt vies-op-vies. Wij hebben nu een los grondzeil, dat gaat na gebruik even op z'n kop in de zon, ergste prut eraf bezemen, en vies-op-vies in een bigshopper met rits. Bij 1 overnachting blijft het daar lekker zitten.  :) Is het bij de Kees mogelijk om zonder grondzeil te klappen en het in te ritsen als je langer staat? Of hebben jullie daar een andere oplossing voor? Dat geldt natuurlijk voor alle modellen waarbij je de tent met het grondzeil uit de kar trekt. Op de showroom fimpjes is dat grondzeil spic en span en kun je er rustig tegenaan gaan staan. De praktijk is anders... helpt b.v. wordteldoek dan genoeg? Eigenlijk ben ik daar geen fan van, weer een extra laag om iets schoon te houden wat in mijn beleving gemaakt is om vies te worden.  :P Dus klappen zonder grondzeil heeft dan mijn voorkeur.




Gelogd

Ebbingnl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 164
  • Merk Vouwwagen: KeesKampeert No.13. Leef( en een Holtkamper Utopia XL)
Re: Eerste ervaringen Numero 13
« Reactie #13 Gepost op: augustus 20, 2023, 02:52:59 pm »

We waren al een Holtkamper Cocoon gewend, dus die “scheve” stangen waren we al gewend, aan één kant hebben we de kinder tent achter zitten, aan de ander kant laten en liggen de kids te spelen etc.

grondzeil kun je gewoon laten zitten, je kunt hem dusdanig opvouwen dat vieze gedeelte het tent doek niet raakt, wij gebruiken geen plastic zeil of ander doek onder grondzeil, dus hij wordt soms redelijk vies ingevouwen en dat gaat goed.
Gelogd

famcomanne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Kees kampeert Numero Dertien
Re: Eerste ervaringen Numero 13
« Reactie #14 Gepost op: augustus 20, 2023, 04:09:54 pm »

Op verzoek, hierbij een foto met luifel
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal