Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Schotland 2023  (gelezen 1677 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Schotland 2023
« Gepost op: juni 05, 2023, 07:51:54 pm »

Wij gaan de overtocht maar weer wagen dit jaar, en de ‘Opus’ op bezoek laten gaan in zijn vaderland  :)

We gaan met de boot van R’dam naar Hull, nog altijd prijzig maar gezien de reisafstand naar Schotland en een vriendin in Yorkshire die we sinds voor Corona niet gezien hebben toch de keuze op gevallen.

Vervolgens las ik ergens dat het in juni hoogseizoen in Schotland is, en wij gingen dus behalve de 3 nachten Yorkshire niet boeken, en ik dacht dat loopt wel los. Toen ik paar weken terug ging kijken viel me dat dus flink tegen.

Nu mijn vraag: loopt het in de praktijk wel los, en is er altijd wel wat in de regio waar je heen wil, en zijn alleen de campings van ‘mijn lijstje’ toevallig vol? Iemand ervaring?

Andere vraag is hoe erg is het nu echt met de midges en wat hebben jullie er tegen gedaan?
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Schotland 2023
« Reactie #1 Gepost op: juni 06, 2023, 07:39:54 pm »

Ik heb alleen wat ervaring met midges... wat een kleine krengen zijn dat. Gewoon muggengaas helpt niet, wij gebruikten DEET. Overigens kampeerden we niet, maar sliepen toen in B&B's.

Prachtig land, dat wel.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: Schotland 2023
« Reactie #2 Gepost op: juni 07, 2023, 08:08:16 am »

Wij gaan de overtocht maar weer wagen dit jaar, en de ‘Opus’ op bezoek laten gaan in zijn vaderland  :)

We gaan met de boot van R’dam naar Hull, nog altijd prijzig maar gezien de reisafstand naar Schotland en een vriendin in Yorkshire die we sinds voor Corona niet gezien hebben toch de keuze op gevallen.

Vervolgens las ik ergens dat het in juni hoogseizoen in Schotland is, en wij gingen dus behalve de 3 nachten Yorkshire niet boeken, en ik dacht dat loopt wel los. Toen ik paar weken terug ging kijken viel me dat dus flink tegen.

Nu mijn vraag: loopt het in de praktijk wel los, en is er altijd wel wat in de regio waar je heen wil, en zijn alleen de campings van ‘mijn lijstje’ toevallig vol? Iemand ervaring?

Andere vraag is hoe erg is het nu echt met de midges en wat hebben jullie er tegen gedaan?

Ik ga elk jaar vliegvissen en hiken in de natuur in Schotland en bereid me daarom voor op de overlast van midges.
Er zijn uren/dagen/jaren dat je totaal geen last hebt van midges terwijl je uren/dagen/jaren er veel last kunt ondervinden.
Elk bloot lichaamsdeel bedekken voorkomt overlast.
Pet/hoed met daarover een speciaal netje en dunne fleece handschoentjes zorgen er voor  dat je hoofd en handen vrij van de steken blijven. Deet gebruik ik uit gezondheidsoverwegingen niet.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.018
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Schotland 2023
« Reactie #3 Gepost op: juni 07, 2023, 10:08:22 am »

Midgets zijn een bijzonder fenomeen. Zeer irritant, maar ook zeer plaatselijk en tijdelijk. Op Skye hadden we er enigszins last van, bij Fort William zo extreem dat we 's ochtends zelfs vertrokken zijn zonder eerst de fietsen nog vast te zetten (dat hebben we een stukje verderop gedaan), maar op de camping een paar kilometer verderop zat er niet één. Als het zo erg is, zou ik gewoon verkassen. We hebben zo'n 15 weken in Schotland gekampeerd en rondgetrokken (verspreid over meerdere jaren), maar de overlast betrof slechts enkele dagen. In Fort William was het zo erg dat de WC deuren zwarte kringen hadden van de midgets die tussen deur en deurstop terecht waren gekomen, we hebben daar gekookt terwijl we letterlijk boven de benzinebranders hingen. Kost een jaar van het leven, was het toen waard...  :# Gewoon muggengaas doet niets, daar vliegen die gewapende fruitvliegjes zo doorheen. Je hebt echt fijne mesh nodig (panty achtig) en goede DEET.
Maar prachtig land. Heb er doorheen getrokken als reisleider met groepen en prive met de tent. Echt volle campings ben ik eigenlijk nooit tegengekomen, niet zoals in bv Italie of Duitsland bij meren.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Schotland 2023
« Reactie #4 Gepost op: juni 08, 2023, 05:06:37 pm »

Dank voor alle reacties, we gaan het avontuur aan.

Zal laten weten hoe het met de camping bezetting en met de midges gesteld is komen tijd!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Schotland 2023
« Reactie #5 Gepost op: juni 08, 2023, 08:16:52 pm »

Vorig jaar zijn we oa in de buurt van Fort William geweest maar geen last gehad van midges.
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Schotland 2023
« Reactie #6 Gepost op: juli 17, 2023, 09:20:09 pm »

Alweer twee weken terug en aan het werk, wat 'vergeet' je vakantie toch snel!

We hebben door de drukte echt niet ons geplande rondje gemaakt. Campings van ons lijstje waren echt vol (ook na een telefoontje meestal) en die onzekerheid had invloed op mij (tja, zit in de aard van het beestje nou eenmaal), dus om te voorkomen dat ik dagen bezig was met waar gaan we vervolgens heen, toch maar steeds een dag of drie, vier vooraf geboekt voor de volgende camping.

Als we weer die kant op gaan, gaan wij toch weer boeken, past beter bij mij (ook voor een andere bestemming, bonnefooi en ik zijn gewoon niet de beste vrienden  :)). Zal nog eens wat fotootjes plaatsen als ik ze uitgezocht heb.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal