Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Alpen Kreuzer Parade 2000 project  (gelezen 7220 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michielvandaalen

  • Gast
Alpen Kreuzer Parade 2000 project
« Gepost op: februari 28, 2012, 04:47:53 pm »

Begin dit jaar hebben wij een Alpen Kreuzer gekocht met wat achterstallig onderhoud en schade. Er bleken twee ruiten te zijn ingesneden, oude banden, slecht werkende verlichting, schade aan de deksel en wat missende onderdelen.
Als ik het zo lees wordt dit een projectje.

Afgelopen weekend de wagentent van de vouwwagen afgehaald en de voortent er uit gepakt. Twee grote sneden in de ramen. De tent is inmiddels weg gebracht ter reparatie en voor 250 euro helemaal klaar.

Nog even geduld en dan is de belangrijkste fase afgerond.

Volgende fases:
-Banden vernieuwen
-Wiellagers smeren
-Remmen afstellen verschil links en rechts
-Verlichting vernieuwen
-Deksel zetten en lassen
-Gas slang vernieuwen
-Waarschijnlijk nog wat kleine puntjes
-Alles weer in elkaar zetten en proefkamperen
-Voor het echie naar Spanje.

Foto's komen nog wel.

Groeten
« Laatst bewerkt op: maart 14, 2012, 01:17:13 pm door Michielvandaalen »
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re: AK parade project
« Reactie #1 Gepost op: februari 28, 2012, 05:47:51 pm »

zo'n zelfde lijst had ik vorig jaar.

de wielen heb ik compleet met band gekocht bij trailerplus
http://www.trailerplus.nl/Product/137418/Bekijk/Product/Wiel_10_inch_145_80_r10_radiaa.htm

voor de onderhoudsbeurt, lagers en dergelijke heb ik de vouwwagen weggebracht naar jozua aanhangwagens in harderwijk
http://www.jozua-aanhangwagens.nl/ goed en niet al te gek duur

succes met de opknap
Gelogd

Michielvandaalen

  • Gast
Re: AK parade project
« Reactie #2 Gepost op: februari 29, 2012, 08:34:39 pm »

Bedankt voor de tips. Ik ga het wel allemaal zelf doen, behalve de tent reparatie.
Op site kan ik wel mooi alle spullen bestellen, bedankt in ieder geval.

Groeten Michiel
Gelogd

muis

  • Gast
Re: AK parade project
« Reactie #3 Gepost op: maart 02, 2012, 08:46:49 am »

Succes met je project :J

Als je er foto's van hebt zien we die graag ;)
Gelogd

Michielvandaalen

  • Gast
Re: AK parade project
« Reactie #4 Gepost op: maart 13, 2012, 03:43:47 pm »

Even bijwerken,

Dit weekend een grote slag geslagen in de "To Do" list. De elektrakabel heb ik in zijn geheel vervangen. Dus vanaf de dissel tot aan de achterlichten. Omdat bij de Alpen kreuzer de keuken van de wagen af kan heb ik er een extra stekker tussen gezet. Hierdoor wordt de keuken weer mobiel.
Ook heb ik de wiellagers gecontrolleerd en de remmen afgesteld.
Daarna met de keuken bezig. Er zat wel een trafo in en een kraan met pomp maar dat zat met plakband aan elkaar. Hier ook alle draden vernieuwd en met een stekker verbinding alles weer solide gemaakt. Helaas zijn de stekkers duurden dan de trafo, kraan en pomp bij elkaar......(zie obelink krantje).
Van de week de keuken weer monteren aan de vouwwagen en dan volgende puntjes afwerken.


Groeten Michiel
Gelogd

Michielvandaalen

  • Gast
Re: Alpen Kreuzer Parade 2000 project
« Reactie #5 Gepost op: maart 18, 2012, 11:49:29 pm »

Nog wat fototjes van de klusjes,

Het afstellen van de remmen is een leuk klusje, niet moeilijk maar je moet een aantal punten in de gaten houden.
Even grof gezegd: Tijdens het remmen schuift de oploopdemper in. Deze drukt tegen een beugel aan die verbonden is met de remstang. De remstang wordt verdeeld naar twee remkabels, één links en één rechts.
Deze kabels trekken dan aan de remblokken zodat er de wagen geremd wordt.
Voor het afstellen is het belangrijk dat je uit gaat van een goede beginsituatie.
Handrem los, verdeler remstang en kabels haaks en de wielen moeten vrij kunnen draaien.

Krik de vouwwagen op zodat de wielen van de grond staan en dat je zelf makkelijk onder de vouwwagen kan kruipen.
Zet als eerste de rem volledig los, dus richting dissel.
Zet de verdeler recht:



Draai de moer achter op de rem trommel vast zodat de wielen niet meer kunnen draaien. Zet beide kanten even vast en draai de moeren 1 tot 1,5 omwenteling los.



Daarna kun je met de hand rem controlleren of ze gelijk zijn afgesteld.
Trek de hand rem omhoog en bij klik 1 gebeurt er eigenlijk weining. Bij klik 2 kunnen de remmen ligt aanlopen en dan staan bij klik 3 de wielen vast.

Daarna begonnen met de elektra. Nieuwe kabel getrokken van voor tot achter. De overlengte van de kabel heb ik aan de voorkant en achterkant gehouden. De voorkant is altijd makkelijk omdat de stekker er weer aan kan zetten als hij eraf is getrokken en de achterkant is bij mij noodzakelijk omdat de keuken van de vouwwagen kan.




en als laatste de nummerbordhouders. Simpel klusje maar is wel makkelijk.
« Laatst bewerkt op: mei 22, 2012, 09:44:38 am door Michielvandaalen »
Gelogd

Michielvandaalen

  • Gast
Re: Alpen Kreuzer Parade 2000 project
« Reactie #6 Gepost op: maart 18, 2012, 11:51:17 pm »

en hoe krijg ik de foto's op de juiste plek?

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Alpen Kreuzer Parade 2000 project
« Reactie #7 Gepost op: maart 18, 2012, 11:59:25 pm »

Dat kan door ze online in een fotoboek te zetten, dan het knopje met de foto te kiezen hierboven. Je ziet dan[img] [img]  Tussen de ] [ zet je dan de link van de foto. Als je ze upload van je computer komen ze eronder te staan
« Laatst bewerkt op: maart 19, 2012, 12:09:07 am door muis »
Gelogd

Boes

  • Gast
Re: Alpen Kreuzer Parade 2000 project
« Reactie #8 Gepost op: maart 19, 2012, 06:21:10 pm »

leuk project!
mooi show topic!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Alpen Kreuzer Parade 2000 project
« Reactie #9 Gepost op: maart 20, 2012, 11:38:27 pm »

Oeh... Leuk project, duidelijke foto's ook. Ik heb wel een vraag: geldt dat stellen van de remmen ook voor de oudere Alpen Kreuzers? Die van mijn reageert namelijk veel te abrupt als ik met de auto rem, en de handrem van de vouwwagen moet ik zowat naar achter doorduwen voordat die pakt.

Dit is het project topic vanMichielvandaalen. Ik heb de vraag over de oplooprem even gesplitst, goede vraag en jammer als hij hier "wegzakt" Hij staat nu bij techniek
Gelogd

Michielvandaalen

  • Gast
Re: Alpen Kreuzer Parade 2000 project
« Reactie #10 Gepost op: mei 21, 2012, 11:26:22 am »

Dit weekend de laatste loodjes uitgevoerd. De tent is gerepareerd en heb ik in de vouwwagen gehangen. Gelijk even de elestieken vervangen en het gas aangesloten en getest.
Tevens nog een nieuwe waterpompje geplaatst.

 Kortom hij is klaar voor de vakantie.  :) :>



« Laatst bewerkt op: februari 20, 2014, 09:11:40 pm door Alex »
Gelogd

Boes

  • Gast
Re: Alpen Kreuzer Parade 2000 project
« Reactie #11 Gepost op: juni 02, 2012, 08:32:40 am »

lekker bezich man!
je hebt het goed aan gepakt en mooi afgewerkt!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal