Ik heb zowel ervaring met de THP (2 gehad, 1x in een C5 en 1x in een 3008), die zou ik echt laten staan. Bij aanschaf van de Peugeot 3008 dacht ik ook dat de ellende van de THP in de C5 (aangeschaft in 2011) wel achter de rug zou zijn; helaas niet dus. En waar ik bij de C5 nog 3 keer op een serieuze coulance kon rekenen, was daar bij de P3008 geen sprake van.
Daarnaast hier in huis een DS3 met een 1.2 Puretech nieuw aangeschaft in 2013. De motor is onder 100% coulance vervangen in 2017 bij een km-stand van ca. 28K (ivm speling op de krukas). Nu 6 jaar ca. 40k verder is de DS3 10 jaar oud en heeft hij een km-stand van 65K. We hebben nog geen problemen gehad maar ben er nog niet gerust op. We gaan hem of inruilen of de riem preventief laten vervangen (motor is nu 6 jaar oud).
Wij hebben alle auto's steeds nieuw aangeschaft, dan heb je veel meer kans op een coulance-regeling. Als je hem gebruikt koopt wordt het vaak een lastig verhaal, onder het motto 'je had het kunnen weten'. Daarnaast lijkt het zo dat nu "Stellantis' eigenaar is van de PSA groep, het heel wat lastiger is om beroep te doen op een coulance-regeling.
Het motortje loopt prima en is zuinig. Als je er eentje aanschaft moet je in ieder geval wat geld achter de hand houden om de riem (tijdig te vervangen). Als je safe wilt gaan kun je beter bij de japanners of Koreanen shoppen. De motor van de VAG groep hebben helaas ook redelijk wat issues.