Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: A: Tirol - Naturlich Hell in Fugen  (gelezen 849 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lager

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 35
  • Merk Vouwwagen: Trigano ocean
A: Tirol - Naturlich Hell in Fugen
« Gepost op: juli 28, 2023, 08:29:24 pm »

We staan nu een kleine 2 wkn op deze camping en tijd voor een bescheiden review.

Het sanitair is van topklasse, zo mooi, schoon en uitgebreid vind je zelden. Meer dan voldoende douches plus wastafel, altijd heet water en ruim. Daarnaast zijn er ook een 20-tal Prive badkamers te huur. Ik ga dit niet als benchmark gebruiken want dan valt vanaf nu al het sanitair tegen 😀.

Camping heeft daarnaast een grote droogruimte, een aantal wasmachines waar je €5,- voor betaald en ruim voldoende afwas plekken.

Er is geen animatie team, maar er is wel een leuke indoorspeelruimte voor de kleintjes en 1 voor grotere kinderen met klimwand en trampoline. Ook is een grote buitenspeeltuin met klimparcours en een matig sportveld.  Daarnaast is er een mooi buitenzwembad (geen glijbanen park gelukkig) en ook nog een ruim binnenbad, beide vrij te gebruiken. Er is nog een wellness en fitness gedeelte tegen betaling, maar daar ben ik niet geweest.

Vriendelijk personeel, prima camping winkeltje, broodjes in de ochtend, uitstekend Oostenrijks restaurant, 2 elektrische huurauto’s, maw veel en goede voorzieningen.

Dan het kampeerterrein zelf, dat steekt een beetje af tegen de topfaciliteiten. Het zijn verschillende geasfalteerde laantjes met aan weerszijden de plaatsen die niet al te groot zijn en de auto moet op de plaats voor of naast je tent. Daardoor heb je soms het gevoel te kamperen op een parkeerplaats. Het publiek (juli-augustus 2023) is en mix van Nld en Dld met alle soorten kampeermiddelen maar meerderheid caravans. Veel gezinnen met kinderen, maar ook een best aantal vaste gasten van middelbare leeftijd. Niet echt een bijzondere campingsfeer die je wel eens treft als je met meerdere tenten en vouwwagens op een specifiek veld staat. Nu staat alles door elkaar, waardoor je met een beetje pech tussen vaste gasten zit die elkaar al jaren kennen en elkaar opzoeken.

Stikt van de honden, maar er zijn wel (strenge) regels, dus uitlaten buiten de camping en aangelijnd op je plek en niet in de publieke ruimtes.

Locatie in het Zillertal is prima, je bent zo op de leuke plekken en de Spieljoch Erlebnis berg is praktisch in de achtertuin.

Al met al een 9,5 voor de voorzieningen en een 7 voor de kampeerplaatsen.
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: A: Tirol - Naturlich Hell in Fugen
« Reactie #1 Gepost op: juli 28, 2023, 09:58:19 pm »

Heel herkenbaar wat je hier op schrijft, ongeveer 12 jaar geleden daar geweest, toen was het sanitair al top, speeltuinen weet ik niet zo goed meer (ik was toen 23 en teerde een vakantie op de zak van mijn pa) plekken vond ik voor Oostenrijk qua grootte eigenlijk wel prima. Ik zou de camping ook overal een 8 geven, jammer dat ie niet in Karinthië ligt, want daar is het weer toch wat zekerder. Ik herinner me de camping vooral als de hell op aarde want 18 dagen slecht weer gehad  :(
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Lager

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 35
  • Merk Vouwwagen: Trigano ocean
Re: A: Tirol - Naturlich Hell in Fugen
« Reactie #2 Gepost op: juli 29, 2023, 09:50:39 am »

Hier ook elke dag wel wat regen en vaak vergezeld met onweer. Een aantal gasten zal het ook zeker als de hell op aarde hebben ervaren want het heeft hier zo enorm hard gestormd dat er veel (voor)tenten waren beschadigd. Een aantal bomen omgewaaid en wat caravans verwoest. Onze Aero had alleen wat deuken in het dak van de hagelstenen zo groot als pingpongballen.

Camping is vooral een prima uitvalsbasis om veel dingen in de omgeving te ondernemen, ben je meer het type kampeerder die bij z’n vouwwagen blijft dan zijn er zeker mooiere en betere plekken te vinden.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal