Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe Ikea Matras en Cocoon wilt niet dicht.. Help! ;)  (gelezen 9053 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MoveToGo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 72
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Nieuwe Ikea Matras en Cocoon wilt niet dicht.. Help! ;)
« Reactie #15 Gepost op: mei 05, 2018, 07:12:32 pm »

Wij hebben vorig jaar ook een opdek matras van Ikea geprobeerd. Dat was een 8cm dik matras bovenop de HK matras. Resultaat: het bed kregen we nauwelijks meer omhoog (veel te zwaar) en de wagen klapte niet meer in (mtt model 2013 met extender). Probleem was dat de korte staanders niet meer langs het matras paste.
Daarna half Frankrijk doorgetrokken met het matras dubbelgevouwen onder het dekzeil.
Ging wel, maar was geen gezicht. Gelukkig het matras terug kunnen brengen in ruil voor een tegoedbon maar nog steeds alleen het hk matras.

Als we nog iets nieuws gaan proberen zal het een lichtgewicht matras worden dat niet te hoog is en dan on plaats van het huidige. Ook wil ook nog een keer kijken naar een andere lattenbodem met meer smallere latjes.
Gelogd

balboa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: geen
Re: Nieuwe Ikea Matras en Cocoon wilt niet dicht.. Help! ;)
« Reactie #16 Gepost op: mei 30, 2018, 12:30:30 am »

Wij hebben vorig jaar ook een opdek matras van Ikea geprobeerd. Dat was een 8cm dik matras bovenop de HK matras. Resultaat: het bed kregen we nauwelijks meer omhoog (veel te zwaar) en de wagen klapte niet meer in (mtt model 2013 met extender). Probleem was dat de korte staanders niet meer langs het matras paste.
Daarna half Frankrijk doorgetrokken met het matras dubbelgevouwen onder het dekzeil.
Ging wel, maar was geen gezicht. Gelukkig het matras terug kunnen brengen in ruil voor een tegoedbon maar nog steeds alleen het hk matras.

Als we nog iets nieuws gaan proberen zal het een lichtgewicht matras worden dat niet te hoog is en dan on plaats van het huidige. Ook wil ook nog een keer kijken naar een andere lattenbodem met meer smallere latjes.
0

Ben erg benieuwd. Wij hebben voor onze Cocoon vandaag een Morgedal matras gekocht. Deze is zo'n 18cm hoog. Op de Holtkamper matras die er in zit - volgens mij de luxe versie - hebben wij beiden in de ochtend een stijve rug. Over een week of twee weten we of het een verbetering is.


Mocht er interesse zijn voor de holtkamper matras, die gaat de verkoop in.
« Laatst bewerkt op: mei 30, 2018, 01:47:01 am door balboa »
Gelogd

edwin_t

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Holkamper Kite XL WF
Re: Nieuwe Ikea Matras en Cocoon wilt niet dicht.. Help! ;)
« Reactie #17 Gepost op: mei 31, 2018, 08:31:34 am »

0

Ben erg benieuwd. Wij hebben voor onze Cocoon vandaag een Morgedal matras gekocht. Deze is zo'n 18cm hoog. Op de Holtkamper matras die er in zit - volgens mij de luxe versie - hebben wij beiden in de ochtend een stijve rug. Over een week of twee weten we of het een verbetering is.


Mocht er interesse zijn voor de holtkamper matras, die gaat de verkoop in.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Wij hebben nu het standaard cocoon matras (8 cm polyether) met daarop een 7cm dikke latex topper. Wordt 's-ochtends wakker met een zere rug. Ik heb de nieten al uit de lattenbodem gehaald (was een tip op het forum) maar voel geen verbetering. Ik denk dat het vooral komt doordat het standaard matras nauwelijks meevormt met het lichaam om het gewoon te hard is. De lattenbodem veert ook nauwelijks of niet.

Overweeg om nu matras+topper te vervangen door een koudschuim matras van +/- 15cm. Er ligt nu totaal ook 15cm matras op en dan blijft er nog genoeg ruimte over bij inklappen voor dekbed+kussens, Self inflating mattjes en slaapzakken kinderen op het bed en enkele platte spullen (tafel, disseltafel, wasrek) onder het afdekzeil.


Alternatief wat ik overweeg is om het matras te vervangen door een luchtbed en daar dan de topper op. Uit ervaringen van het kamperen met de tent weet ik dat dit goed ligt. Nadeel is wel dat we het luchtbed dan elke keer moeten oppompen en leeg laten lopen (is te dik om vol te laten bij klappen). Voordeel is wel dat het luchtbed als het leeg is nagenoeg geen ruimte inneemt en er dus veel ruimte overblijft voor bagage onder het afdekzeil.

Iemand anders nog ideeen / ervaringen?
Gelogd

balboa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: geen
Re: Nieuwe Ikea Matras en Cocoon wilt niet dicht.. Help! ;)
« Reactie #18 Gepost op: juni 07, 2018, 12:38:28 am »

De Ikea matras van 18cm dik zit er in. Hierdoor moest ik met het dichtritsen van het dekzeil wel even op de hoeken gaan zitten. Geheel komt nu iets hoger, maar kan er nog steeds voldoende onder kwijt.

Of het ook beter slaapt weet ik over twee weken.

Mocht iemand de holtkamper matras willen overnemen, die heb ik voor 65,00 euro te koop gezet.
Gelogd

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition
Re: Nieuwe Ikea Matras en Cocoon wilt niet dicht.. Help! ;)
« Reactie #19 Gepost op: juni 14, 2018, 01:39:33 pm »

Blijft bij jullie dan het pack & go systeem zelf openstaan, als je dat allemaal op het matras hebt liggen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Nee, net wel/niet. Ik heb een balkje in de bak liggen met een haak die ervoor zorgt dat het open blijft staan. Verder ligt er bij ons vaak nog zoveel onder het dekzeil dat zelfs met een licht matras alkes te zwaar wordt. Ik overweeg om zwaardere Hulpveren te monteren. Het bed blijft wel open staan.
Gelogd

RvM

  • Gast
Re: Nieuwe Ikea Matras en Cocoon wilt niet dicht.. Help! ;)
« Reactie #20 Gepost op: juni 19, 2018, 11:17:59 pm »


Alternatief wat ik overweeg is om het matras te vervangen door een luchtbed en daar dan de topper op. Uit ervaringen van het kamperen met de tent weet ik dat dit goed ligt. Nadeel is wel dat we het luchtbed dan elke keer moeten oppompen en leeg laten lopen (is te dik om vol te laten bij klappen). Voordeel is wel dat het luchtbed als het leeg is nagenoeg geen ruimte inneemt en er dus veel ruimte overblijft voor bagage onder het afdekzeil.

Iemand anders nog ideeen / ervaringen?

Dan kun je een Aerobed overwegen - is met ingebouwde pomp (op 220V) en loopt ook snel leeg. Ca. 35 euro als je even zoekt.
Gelogd

balboa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: geen
Re: Nieuwe Ikea Matras en Cocoon wilt niet dicht.. Help! ;)
« Reactie #21 Gepost op: juni 20, 2018, 01:16:41 am »

De IKEA matras slaapt echt een stuk beter dan de matras van holtkamper, zo heb ik afgelopen weekend ervaren.

De pack & go blijft er ook mee open staan als je wilt. De hoes er overheen trekken vergt wel iets meer moeite. Goed opvouwen is nu iets waar wat meer aandacht naar uit moet gaan. Uiteindelijk passen er nog twee grote stoelen, twee kinderstoelen, een tafel en een tenttapijt op.

Mag dus niet klagen ;)
Gelogd

edwin_t

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Holkamper Kite XL WF
Re: Nieuwe Ikea Matras en Cocoon wilt niet dicht.. Help! ;)
« Reactie #22 Gepost op: juni 21, 2018, 08:31:46 pm »

Wij hebben pas de standaard polyether matras vervangen door een 9cm koudschuim matras van Joans in IJmuiden. Goed advies gekregen daar.

Pantera sg52 hardheid 130.

Daarop komt de latex topper van 7cm die we al hadden. Ben benieuwd hoe dit slaapt. Gaan we over een paar weken proberen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition
Re: Nieuwe Ikea Matras en Cocoon wilt niet dicht.. Help! ;)
« Reactie #23 Gepost op: juli 07, 2018, 05:15:31 pm »

Ik schreef hierboven al over onze matrassen in de Cocoon modulair. Een ikea binnenveringsmatras en de topper. Maat 140x200cm. Paste prima in de Cocoon met extender op het dekzeil. Omdat we net ivm gezinsuitbreiding overgestapt zijn op de Cocoon Aero hebben we deze matrassen over. Ikea Hafslo Matras met Sultan Tafjord memory foam topper. Stuur svp berichtje als je geïnteresseerd bent.

Binnenkort zal ik de ervaringen met de onlangs geleverde Aero delen.
Gelogd

balboa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: geen
Re: Nieuwe Ikea Matras en Cocoon wilt niet dicht.. Help! ;)
« Reactie #24 Gepost op: mei 01, 2019, 10:58:09 am »

De IKEA matras slaapt echt een stuk beter dan de matras van holtkamper, zo heb ik afgelopen weekend ervaren.

De pack & go blijft er ook mee open staan als je wilt. De hoes er overheen trekken vergt wel iets meer moeite. Goed opvouwen is nu iets waar wat meer aandacht naar uit moet gaan. Uiteindelijk passen er nog twee grote stoelen, twee kinderstoelen, een tafel en een tenttapijt op.

Mag dus niet klagen ;)
Helaas te vroeg gejuicht. De Ikea Morgedal matras stelt teleur. Na een eerste weekend had ik het idee dat deze beter was dan de holtkamper matras. Echter na een 4 weken zomervakantie en nog wat losse weekenden merken we dat de matras kuilen geeft tijdens het slapen en geen goede ondersteuning. Enerzijds te hard, anderzijds onvoldoende goede ondersteuning,met als gevolg lage rugpijn bij het wakker worden en pijnlijke schouders tijdens het slapen. De kuilen blijven niet als je er vanaf bent. Later begreep ik dat het gebruikte hr schuim inferieur is met 35kg/m3 (HR35) en kwaliteitsmatrassen rond de 50 (HR50) moeten hebben.

Kortom, we verlangen terug naar onze goede inflateble matrassen waarop we sliepen in de tent. Gaan of nu deze op de lattenbodems leggen en dan er op slapen, of toch nog een keer een betere matras proberen.

Als iemand nog een standaard holtkamper matras heeft zou ik geïnteresseerd zijn. Kan ik deze combineren met de si matrassen.

Weet niet of de foto een goede indruk geeft, maar bij ons gaat die er uit.....
« Laatst bewerkt op: mei 02, 2019, 04:48:39 pm door balboa »
Gelogd

balboa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: geen
Re: Nieuwe Ikea Matras en Cocoon wilt niet dicht.. Help! ;)
« Reactie #25 Gepost op: mei 01, 2019, 10:31:55 pm »

Wij hebben pas de standaard polyether matras vervangen door een 9cm koudschuim matras van Joans in IJmuiden. Goed advies gekregen daar.

Pantera sg52 hardheid 130.

Daarop komt de latex topper van 7cm die we al hadden. Ben benieuwd hoe dit slaapt. Gaan we over een paar weken proberen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hoe bevalt deze matras met en zonder topper?
Gelogd

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition
Re: Nieuwe Ikea Matras en Cocoon wilt niet dicht.. Help! ;)
« Reactie #26 Gepost op: mei 01, 2019, 11:41:48 pm »

Inmiddels flink wat ervaring opgedaan met slapen in de Cocoon en de Cocoon Aero. Voor beiden geldt dat niet moet worden onderschat dat de middelste balk van het bed meebuigt onder het gewicht van de slapers. Zeker als dit niet beiden 60 kilo weegt. Ook het veren bijvoorbeeld tijdens het draaien in bed is goed te merken.

Dit probleem is goed te verhelpen. In onze cocoon bleek dat een opgevouwen handdoek op de rand van een kratje onder het bed prima werkt.

Verder zijn we nog steeds tevreden over de binnenveringsmatrassen met topper.( Zie eerder) We hebben wel ervaren dat we minder spullen bovenop kunnen meenemen. We liggen echter prima.
Gelogd

edwin_t

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Holkamper Kite XL WF
Re: Nieuwe Ikea Matras en Cocoon wilt niet dicht.. Help! ;)
« Reactie #27 Gepost op: mei 07, 2019, 12:26:36 pm »

Hoe bevalt deze matras met en zonder topper?

Vorige zomer in spanje nog steeds rugpijn op deze combinatie van koudschuim matras (9 cm) en latex topper. Na een paar nachten was ik het zat.
Vervolgens bij de dichstbijzijnde Decathlon een luchtbed van een paar tientjes gekocht van 140x200cm. De latex toppper in de camping container achtergelaten.
Luchtbed op de lattenbodem gelegd en daar bovenop de koudschuim matras.
Slapen als een roos en geen rugpijn meer  :) :) :)

Bijkomend voordeel 1: Voor het inklappen luchtbed weer leeg laten lopen en ineens veel meer ruimte onder het afdekzijl. Zo'n topper neemt toch best veel plek in.
Bijkomend voordeel 2: de latex topper was vrij zwaar waardoor het bed niet makkelijk omhoog ging en maar net open bleef staan op de gasveren. Een luchtbed weegt bijna niets, dus het bed gaat weer soepel omhoog.
Bijkomend nadeel: bij aankomst op de camping luchtbed oppompen, maar met een elektrisch pompje ook zo gebeurd.

Mijn conclusie: op matrassen van beperkte dikte (< 10cm) krijg je nooit het ligcomfort wat je thuis gewent bent. Een luchtbed kan dit probleem prima verhelpen.
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2019, 12:29:17 pm door edwin_t »
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal