Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Froli travel in een Holtkamper Feluka  (gelezen 1715 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dactari

  • Gast
Froli travel in een Holtkamper Feluka
« Gepost op: juli 06, 2018, 12:44:57 pm »

Hallo allemaal,

We zijn de trotse bezitters van een Holtkamper Feluka en plannen binnenkort op pad te gaan met de wagen. In de wagen liggen momenteel nog de standaard matras van circa 4 cm dikte. Dit geeft behoorlijk wat mee en nu willen we kijken of het slaapcomfort iets kunnen verhogen.

Via deze fantastische site heb ik al een zee aan informatie kunnen vinden over het overjarige model, maar ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de plaatsing van een Froli Travel bedbodem?

Het punt waar ik me het meeste zorgen om maak is of na installatie de deksel nog makkelijk sluit, het betreft namelijk een model met een harde deksel. Dus er is geen marge, maar ik heb het gevoel dat de veren van het systeem wel een beetje mee kunnen bewegen bij het inklappen.

Alvast bedankt,

Rob

Gelogd

skzmkjverhoeven

  • Gast
Re: Froli travel in een Holtkamper Feluka
« Reactie #1 Gepost op: juli 08, 2018, 04:25:09 pm »

zou je ook kunnen volstaan met een ikea matras? dit hebben wij gedaan bij de flyer. ook een hardtop.
hieronder heb ik kleine latten gemaakt ter ventilatie.
ook heb ik frolysystemen gezien waarbij je de schotels los kunt draaien. M.a.w. als je froly eruit hebt klep dicht.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Froli travel in een Holtkamper Feluka
« Reactie #2 Gepost op: juli 08, 2018, 07:41:31 pm »

Froli is er in verschillende hoogten, de schotels veren idd wat in.  Hoeveel ruimte er in de Feluka is durf ik niet te zeggen
« Laatst bewerkt op: juli 19, 2018, 08:12:45 pm door muis »
Gelogd

michr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Froli travel in een Holtkamper Feluka
« Reactie #3 Gepost op: juli 19, 2018, 07:10:51 am »

Hoi,

Wij hebben een Flyer met dit systeem. Twee jaar geleden een nieuw matras geplaatst van (ik dacht) 6cm. Gaat prima. Wel een tip; neem niet een te zacht matras, omdat ze zo dun zijn voel je de Froli vrij snel. Ligt verder erg goed.



Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Gelogd

boogery

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Feluka
Re: Froli travel in een Holtkamper Feluka
« Reactie #4 Gepost op: mei 29, 2019, 09:15:11 pm »

Hoi Rob, zag je post over het froli-systeem in een Feluka. Heb je inmiddels al antwoord of het al geprobeerd? Wij hebben net een Feluka gekocht en hebben dezelfde vraag? ik ben benieuwd.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal