Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: voorstellen en een vraag  (gelezen 749 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

boogery

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Feluka
voorstellen en een vraag
« Gepost op: mei 27, 2019, 11:07:07 pm »

Hallo Allemaal, na jaren alleen te hebben gesnuffeld op dit forum wordt het tijd voor een voorstelrondje. Vorige week zijn we aan onze tweede Holtkamper begonnen, een Feluka. We hebben vier jaar met veel plezier met een Flyer gekampeerd, maar we waren het gedoe met iedereen keer de imperiaal en keuken eraf halen zat. Daarbij leek ons twee uitklapbare bedden handiger, dus na wat speurwerk werd het een Feluka. Opzetten is ff wennen, net een tandje meer dan bij de Flyer, maar niet vervelend. Ook een voordeel bij de Feluka is dat de voorbereiding voor schokbreker aanwezig was, die heb ik direct besteld en afgelopen weekend geïnstalleerd. Op mijn lijst staat nog het aanbrengen van vier serviceluikjes. We wonen midden in de stad, inpakken is altijd een karwei (en de afgelopen vier jaar regende altijd voor vertrek). Nu zetten we de wagen schoon in de stalling, stel dat het regent dan kunnen we alles vanaf de zijkant inpakken en karren maar. Bij de Flyer heb ik dit ook gedaan en wij vonden het ideaal. Een prima klusje, na wat meetwerk om te doen.

Maar nu mijn vraag, op de Feluka zit een membrane airco dak. Lijkt me ideaal, maar hoe werkt dat? Moeten er korte tentstokjes tussen gezet worden? Ik heb de vorige eigenaar al een bericht gestuurd, ze lagen er niet in namelijk. Op zich eenvoudig te maken, maar hoe lang moeten die dingen dan zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik heb nog wat zaken op het lijstje staan, 13-polige stekker monteren en de achterlichten vervangen. ik vind een achteruitrijlamp wel een fijn idee (het gebeurt me op vakantie nog wel eens dat ik verkeerd rij en een stukje achteruit moet). Imperiaal en dakdragers monteren voor een opvouwbare dakkoffer en andere of zwaardere gasveren voor de deksel. Die vind ik nu wel heel erg zwaar gaan.

En dan op vakantie, heb er nu al zin in:)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: voorstellen en een vraag
« Reactie #1 Gepost op: mei 27, 2019, 11:12:49 pm »

Wat leuk een Feluka :J

Ik heb bij mijn Flyer (2005) 2 korte stokjes voor op de voorkant, ik kan komend weekend foto's maken met maten. Je bent ook van harte welkom om de maten op te nemen tijdens het klapweekend. Je zou dan ook naar de verschillende type's kunnen kijken qua aircodak

Voor de achterkant heb ik 2 aluminium stokken die tot op de grond staan. In het volgende topic staat de foto van de stokken aan de achterkant.
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=22880.0
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: voorstellen en een vraag
« Reactie #2 Gepost op: mei 28, 2019, 06:34:09 am »

Welkom hier en veel plezier met jullie vouwwagen

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

boogery

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Feluka
Re: voorstellen en een vraag
« Reactie #3 Gepost op: mei 28, 2019, 10:54:46 pm »


Ik heb bij mijn Flyer (2005) 2 korte stokjes voor op de voorkant, ik kan komend weekend foto's maken met maten. Je bent ook van harte welkom om de maten op te nemen tijdens het klapweekend. Je zou dan ook naar de verschillende type's kunnen kijken qua aircodak

Voor de achterkant heb ik 2 aluminium stokken die tot op de grond staan. In het volgende topic staat de foto van de stokken aan de achterkant.

Dankjewel voor de reactie, komend weekend al andere plannen. Maar als je de maat zou willen sturen zou dat fijn zijn. Dan ga ik eens op onderzoek uit.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: voorstellen en een vraag
« Reactie #4 Gepost op: mei 29, 2019, 12:59:46 am »

Tuurlijk, geen probleem  :J :J  Ik miste er 1 en heb er toen 1 gekregen bij HK.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal