Hallo Allemaal, na jaren alleen te hebben gesnuffeld op dit forum wordt het tijd voor een voorstelrondje. Vorige week zijn we aan onze tweede Holtkamper begonnen, een Feluka. We hebben vier jaar met veel plezier met een Flyer gekampeerd, maar we waren het gedoe met iedereen keer de imperiaal en keuken eraf halen zat. Daarbij leek ons twee uitklapbare bedden handiger, dus na wat speurwerk werd het een Feluka. Opzetten is ff wennen, net een tandje meer dan bij de Flyer, maar niet vervelend. Ook een voordeel bij de Feluka is dat de voorbereiding voor schokbreker aanwezig was, die heb ik direct besteld en afgelopen weekend geïnstalleerd. Op mijn lijst staat nog het aanbrengen van vier serviceluikjes. We wonen midden in de stad, inpakken is altijd een karwei (en de afgelopen vier jaar regende altijd voor vertrek). Nu zetten we de wagen schoon in de stalling, stel dat het regent dan kunnen we alles vanaf de zijkant inpakken en karren maar. Bij de Flyer heb ik dit ook gedaan en wij vonden het ideaal. Een prima klusje, na wat meetwerk om te doen.
Maar nu mijn vraag, op de Feluka zit een membrane airco dak. Lijkt me ideaal, maar hoe werkt dat? Moeten er korte tentstokjes tussen gezet worden? Ik heb de vorige eigenaar al een bericht gestuurd, ze lagen er niet in namelijk. Op zich eenvoudig te maken, maar hoe lang moeten die dingen dan zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb nog wat zaken op het lijstje staan, 13-polige stekker monteren en de achterlichten vervangen. ik vind een achteruitrijlamp wel een fijn idee (het gebeurt me op vakantie nog wel eens dat ik verkeerd rij en een stukje achteruit moet). Imperiaal en dakdragers monteren voor een opvouwbare dakkoffer en andere of zwaardere gasveren voor de deksel. Die vind ik nu wel heel erg zwaar gaan.
En dan op vakantie, heb er nu al zin in:)