Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: stormband holtkamper flyer  (gelezen 1514 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fly-1995

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
stormband holtkamper flyer
« Gepost op: juni 15, 2022, 08:07:13 pm »

Hallo allemaal,
Van de zomer hopen we voor het eerst een weekje met onze holtkamper flyer op pad te gaan. Nu kunnen we een stormband overnemen, maar... hoe lang moet die zijn voor een flyer?? Is 9 meter genoeg???
 
Gelogd

muis

  • Gast
Re: stormband holtkamper flyer
« Reactie #1 Gepost op: juni 15, 2022, 08:47:26 pm »

Neeee, geen stormband. Dat kost je je doek en is helemaal niet nodig. Zet 2 scheerlijnen met per lijn 2 haken met elastiek van de stok naar de buitenste punt en 2 lijnen per stok naar voren,  zet deze gerust op 1,5 a 2 meter ook met de hakenmet elastiek. Zo heeft die van mij al div stormen doorstaan en ik maak mijn flyer bijna nooit dicht met de voorwand.
Gelogd

Fly-1995

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: stormband holtkamper flyer
« Reactie #2 Gepost op: juni 16, 2022, 07:14:16 am »

Hartelijk bedankt!! Daar kunnen we wat mee
Gelogd

muis

  • Gast
Re: stormband holtkamper flyer
« Reactie #3 Gepost op: juni 16, 2022, 11:22:49 pm »

Nog even een foto gezocht,  vorig jaar oktober in Zeeland,  vlak achter de dijk en een vreselijke bak wind.  Toen nog een extra scheerlijn aan elke kant. Bij de linker punt zie je de scheerlijnen die ik langs de voorkant opzij zet :J
« Laatst bewerkt op: juni 17, 2022, 12:11:18 am door muis »
Gelogd

Fly-1995

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: stormband holtkamper flyer
« Reactie #4 Gepost op: juni 17, 2022, 11:00:36 am »

Bedankt!!  Dat is nog duidelijker.
Ja, in zeeland kan het flink waaien... Zeker bij de kust! Wij wonen er, mijn man zijn hele leven, ik ondertussen ook al weer 15 jaar.
We hopen naar Limburg te gaan, daar waait het vaak wel minder... maar mocht het nodig zijn weten we nu hoe het moet!!
Nogmaals dank!!
Gelogd

Fly-1995

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: stormband holtkamper flyer
« Reactie #5 Gepost op: juni 17, 2022, 11:02:45 am »

mooie flyer trouwens!! Dat oranje is een stuk fleuriger als die van ons ( van 1995, als de gegevens die we gekregen hebben kloppen).  Die van ons is ook minder mooi meer, maar daar was de prijs ook naar en hij is waterdicht!!
Goed om eens te kijken of het kamperen ons bevalt;-)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: stormband holtkamper flyer
« Reactie #6 Gepost op: juni 17, 2022, 05:11:55 pm »

Dank je  deze is niet van katoen maar polyacryl,  dat verkleurd bijna niet,  deze is van 2005 O0 :J
Gelogd

Mirri74

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: stormband holtkamper flyer
« Reactie #7 Gepost op: juni 18, 2022, 07:42:13 pm »

Bedankt!!  Dat is nog duidelijker.
Ja, in zeeland kan het flink waaien... Zeker bij de kust! Wij wonen er, mijn man zijn hele leven, ik ondertussen ook al weer 15 jaar.
We hopen naar Limburg te gaan, daar waait het vaak wel minder... maar mocht het nodig zijn weten we nu hoe het moet!!
Nogmaals dank!!

In de zomer hebben we vaak onweer met hele harde windvlagen!
Gelogd

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition
Re: stormband holtkamper flyer
« Reactie #8 Gepost op: juli 15, 2023, 11:12:29 pm »

Dot topic is al een tijdje oud, toch nog mijn reactie.

We hadden net onze meer dan 20 jaar oude Flyer. Onze eerste klapper. Iemand adviseerde ons een stormband te gebruiken. Na de eerste beste harde wind was ons doek stuk. Vanwege de stormband.

Die Flyer voortent zit slim in elkaar. De twee punten van de stokken die door de dakogen gaan moeten wat kunnen bewegen. Wanneer je een stormband gebruikt, drukken de stokken naar elkaar toe en krijg je kans op scheuren. Ook bewegen de stokken niet meer mee met de tent en scheuren de ogen uit.

Mooi opzetten zoals op de foto, op de wijze die Holtkamper adviseert is voldoende.

Ik vraag me af of twee lijnen per stok juist nadelig is, omdat het de stokken fixeert.
Veel plezier met kamperen! Wij zijn inmiddels overgestapt op een Cocoon, nog steeds tevreden.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal