Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Verlichtingsprobleem  (gelezen 2426 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.024
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Verlichtingsprobleem
« Reactie #30 Gepost op: april 26, 2024, 10:17:27 pm »

Maar waarom niet gewoon een tussenbox? Dat warm worden had ik al gezegd, daarom kan die carpoint stekker ook niet werken, die kan niet makkelijk 100W aan warmte afvoeren.
Maar inderdaad, leve de vooruitgang. En dat allemaal vanwege wettelijke verplichtingen.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 942
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Verlichtingsprobleem
« Reactie #31 Gepost op: april 26, 2024, 10:43:13 pm »

Maar waarom niet gewoon een tussenbox? Dat warm worden had ik al gezegd, daarom kan die carpoint stekker ook niet werken, die kan niet makkelijk 100W aan warmte afvoeren.
Maar inderdaad, leve de vooruitgang. En dat allemaal vanwege wettelijke verplichtingen.
Die converter is een tussenbox, na de vakantie wordt die netjes onder de wagen gemonteerd. Die loste echter nog niet alle problemen op. 
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.024
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Verlichtingsprobleem
« Reactie #32 Gepost op: april 26, 2024, 10:48:59 pm »

👍
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.645
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Verlichtingsprobleem
« Reactie #33 Gepost op: april 27, 2024, 01:05:57 pm »

Maar inderdaad, leve de vooruitgang. En dat allemaal vanwege wettelijke verplichtingen.

Deze begrijp ik niet helemaal. De CANbus lijkt me een vooruitgang: uniformering. Dat niet alle aanhangers hierop aangepast zijn is iets van te vinden... Je zou verwachten dat er kant-en-klare converters op de markt zijn voor oudere wagens.
Maar een aantal jaren geleden kon je kiezen welke stekker op een klapkar (7 of 13 polig), zo zou je nu moeten kunnen kiezen voor wel/niet CANbus compatible.

Ik begrijp overigens niet wat dit te maken heeft met wettelijke verplichtingen.

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.024
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Verlichtingsprobleem
« Reactie #34 Gepost op: april 27, 2024, 01:16:25 pm »

Het probleem zit niet in de canbus. Het probleem zit in de oa Duitse wettelijke verplichting dat in de auto waarneembaar moet zijn of de aanhanger verlichting defect is. Dan moet je dus een weerstand meting uitvoeren en dat is een bron voor problemen. De oude aanhangermodules hadden geen enkel probleem met welke verlichting dan ook. Werkte altijd.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.645
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Verlichtingsprobleem
« Reactie #35 Gepost op: april 27, 2024, 01:24:13 pm »

Als buitenlandse, niet professionele chauffeur behoef je in de EU slechts te voldoen aan de wettelijke eisen van het land van herkomst. Maar dan nog: dan zouden in Duitsland converters te koop moeten zijn, die dit soort problemen oplossen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal