Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 91 
 Gepost op: mei 19, 2024, 03:49:07 pm 
Gestart door Hemertje - Laatste bericht door Vouwwagen_ABC
Toyota heeft gewoon vrij slechte trekgewichten in het algemeen.
Een Yaris hybride mag ook niks trekken. Onze 2019 Yaris 1.5 non-hybride 835kg geremd.

Wat betreft vouwwagen gewicht denk ik tussen 600-650 uit te komen op dit moment.
460 leeg. Ding mag 750kg beladen zijn.
Reservewiel, luifel, grondzeil, stokken haringen ->40
Keukengerei -20
Stoelen 20
Tafel 10
Andere zooi ~ 50-100.

Tassen kleding, speelgoed etc zit in kofferbak auto

 92 
 Gepost op: mei 19, 2024, 03:47:13 pm 
Gestart door Stefan206 - Laatste bericht door Alex
Ziet er netjes uit.

 93 
 Gepost op: mei 19, 2024, 03:18:47 pm 
Gestart door Stefan206 - Laatste bericht door Stefan206
Vandaag een plankje ge gemaak, met 2x 2 voudige wcd, 1x wcd voor in de wagenbak. Tevens een kastje met aardlek en schakel automaat 10A.
De voedieng van het geheel komt onder de disselbak in de vorm van een afsluitbare CEE opbouwdoos.
De rest van de foto volgen nog.

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk


 94 
 Gepost op: mei 19, 2024, 02:58:07 pm 
Gestart door Hemertje - Laatste bericht door CEO
Dat maakt het duidelijk. Dat is met name een uitstootbeperkende maatregel bij Toyota.
...
Wat rijden betreft zul je weinig tot niks voelen van 345 kilo (ongeremd) aan de haak.

@uitstootmaatregel: De electrische BZ4X van Toyota mag ook maar 750 kg trekken. Heeft toch150 of 160 Kw (max 218 pk) en een koppel van 336 nm. Je zou zeggen dat als het om uitstoot gaat, je dan best wat meer mag trekken.

@niet voelen: Volgen mij voel je iedere aanhanger. Zo niet: zorg dan dat deze extreem goed beladen is en houd je strikt aan alle normen en voorschriften. Je kunt dan niet aanvoelen hoe de combinatie zich gedraagd.
Het kan zeker zo zijn dat je vind dat de rij-eigenschappen maar weinig veranderen, of dat je met jouw manier van rijden geen last hebt van de aanhanger. Maar niet voelen?

 95 
 Gepost op: mei 19, 2024, 01:48:38 pm 
Gestart door Diep - Laatste bericht door Diep
Dit draadje een klein 8 jaar geleden gestart. Grappig dat het nog steeds gebruikt wordt.

 96 
 Gepost op: mei 19, 2024, 01:19:40 pm 
Gestart door Hemertje - Laatste bericht door poldertoerist
helemaal eens SanderV.

zoveel mogelijk van het gewicht boven de as  en vanaf daar gelijkmatig verdelen.

overbeladen is wat mij betreft nog steeds niet aan te raden.





 97 
 Gepost op: mei 19, 2024, 01:15:03 pm 
Gestart door Diep - Laatste bericht door Frans1981
Overigens: dank voor alle heldere tips in dit draadje en in jouw handleiding Hemertje. Daarmee is het me gelukt de keuken uit elkaar te halen, de sensor te vervangen en de keuken weer in elkaar te zetten. En de koelkast doet het vandaag nog steeds :). Fijn weekend allemaal!!

 98 
 Gepost op: mei 19, 2024, 11:44:51 am 
Gestart door Joergarms - Laatste bericht door poldertoerist
mooi.  Wij waren ook wel gecharmeerd van de. Camptrail maar hij werd altijd tenminste met de voortent geleverd en die wilde wij niet hebben. daarom viel deze af en dat we bij de vws niet geholpen werden speelde ook een nogal belangrijke rol.

Maar het lijkt djs nu dar
t je 'm af fabriek wel zo samen kan stellen.

Veel plezier ermee!

 99 
 Gepost op: mei 19, 2024, 09:39:34 am 
Gestart door Peanudt - Laatste bericht door Peanudt
Lijkt een combinatie van vocht en wind dat de flap omhoog krult. Gisteren na een paar uurtjes zon was de flap al wat naar beneden gekomen.
Spannen heeft niet gewerkt helaas. Denk dat ik er een randje klittenband op laat zetten.

 100 
 Gepost op: mei 19, 2024, 08:44:07 am 
Gestart door Hemertje - Laatste bericht door sanderv
Ik denk eigenlijk dat het vooral verkeerd beladen is wat tot ongelukken leidt, niet zo zeer overbeladen. En verkeerde belading haal je er met een weegbrug niet zo maar uit. Sterker, als ik alleen al op dit forum zie hoe vaak mensen het advies krijgen om veel massa achterin te leggen om de kogeldruk op 50 kg te houden... Een fietsenrek met ebikes achterop een caravan is prima voor de kogeldruk en waarschijnlijk geen issue op de weegbrug, maar het levert een potentieel uiterst gevaarlijke combinatie op. Een zware keuken achterop een vouwwagen idem. Veel erger dan een geremde 1 tons bak die op de as tot 1,3 ton is geladen met zand. Geef mij die overbeladen zandbak maar mee, die ligt als een blok achter de auto.
Ook listig zijn paardentrailers. Doorgaans niet te zwaar, maar wel met een bewegende grote massa. Dat vraagt veel van de trekkende auto, die moet echt overmaat hebben.

Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal