Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Kamperen in Polen?  (gelezen 8687 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Kamperen in Polen?
« Gepost op: januari 05, 2017, 08:47:35 pm »

Dit jaar trekken we richting Tsjechië, voor de tweede keer. De eerste keer zijn we vanaf Praag afgezakt, richting het zuiden. Nu staat het Reuze gebergte op het programma en van daar uit zouden we ook richting Polen kunnen gaan. Voor mijn werk heb ik een keer een paar dagen in Krakau doorgebracht. Ik vond dit een geweldig mooie stad en zou er nog wel eens terug willen.

Mijn vraag is, heeft iemand kampeerervaring in Polen / Krakau en kan ons voorzien van tips.
Do's and Do'nts.
Zijn er campings en wat moeten we er ons van voorstellen.

Groet, Jeroen
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kamperen in Polen?
« Reactie #1 Gepost op: januari 06, 2017, 09:36:40 am »

Wij zijn er in 2010 geweest met onze toen nieuwe Jametic. 2 campings gehad. 1 voor overnachting en 1 waar we 2 of 3 nachten hebben gestaan. We zijn toen door getrokken naar midden Hongarije omdat we 3 dagen in de regen hadden gestaan en het weer de komende tijd niet zou opklaren. campings zijn daar vergelijkbaar als in Tsjechie. Gewoon doen en je ervaart het vanzelf. Kamperen is avontuur.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Maarten80

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 44
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2011
Re: Kamperen in Polen?
« Reactie #2 Gepost op: januari 06, 2017, 10:30:59 am »

Wij hebben naar alle tevredenheid een tweetal weken gekampeerd in het reuzengebergte van Tsjechie op slechts 3km van Polen. Dit stelde ons in staat om zowel het reuzengebergte als delen van Polen te verkennen waaronder de plaatsen Wroclaw, Klodzko, Polanica Zdroj.  Ook poolse nationale parken en mijnen uit WoII hebben we bezocht. De camping heet http://www.bozanov.nl/ en is eigendom van Nederlanders. Ook in dit gedeelte van Tsjechie waren er erg leuke dingen te doen.
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Kamperen in Polen?
« Reactie #3 Gepost op: januari 06, 2017, 09:26:47 pm »



Afgelopen jaar in Bozanov geweest, super gaaf, mooie omgeving. Binnen 5 minuten in Polen.

Mocht je geïnteresseerd zijn en heb meer foto's van de camping en omgeving vanuit de lucht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Groeten,

Erik

kph

  • Gast
Re: Kamperen in Polen?
« Reactie #4 Gepost op: januari 06, 2017, 09:55:50 pm »

Abbes008: wat een onwijs gave foto!! En echt zo scherp, zelfs met inzoomen. Echt leuk!!! Met een drone oud gemaakt?
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Kamperen in Polen?
« Reactie #5 Gepost op: januari 06, 2017, 10:12:29 pm »

Hoi Kph, eh drone oud?  Een phantom 4. De foto is door Tapatalk nog gecomprimeerd. Het origineel is nog scherper.

Dank voor het compliment.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Groeten,

Erik

kph

  • Gast
Re: Kamperen in Polen?
« Reactie #6 Gepost op: januari 06, 2017, 10:23:19 pm »

Hugo, waar komt dat woord oud nou vandaan  :I. Mijn spellingscontrole veranderd graag de woorden die ik intyp (mijn bedoelde woord was  "oid"   :J )
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Kamperen in Polen?
« Reactie #7 Gepost op: januari 06, 2017, 10:43:32 pm »

Aha:)23]:)23]
Gelogd
Groeten,

Erik

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Kamperen in Polen?
« Reactie #8 Gepost op: januari 09, 2017, 03:12:51 pm »

Bedankt voor jullie reacties!

Wellicht laten we de vouwwagen wel een paar dagen alleen overnachten in Tsjechië en gaan we voor een paar nachten in een hotelletje in Krakau.
Misschien ook wel niet en trekken we met de vouwwagen het Poolse land in.

Wordt vervolgt

Groet, Jeroen
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Kamperen in Polen?
« Reactie #9 Gepost op: januari 09, 2017, 04:23:17 pm »

We zijn twee keer door Polen rond getrokken. Twee jaar geleden over de grens Duitsland Polen van zuid naar noord en vorig jaar Slowakije via Tsjechie naar Polen (Karpaten, Brno, Lage Tatra, via hoge Tatra naar Krakau, Wrocvlav). Rondom Krakau zijn heel mooie campings te vinden die in het hoogseizoen wel allemaal tamelijk volgeboekt zijn. We kwamen laat aan vanuit Zilina Sowakije via een fantastisch mooie route door de Hoge Tatra (die we na de vakantie toevallig één op één terugzagen bij Rail Away omdat er een tandradbaantje langs loopt), waardoor 's avonds een camping in Krakau vinden wat lastig was. Vooral ook omdat de eerste keus niet meer bleek te bestaan  :I
Uiteindelijk op camping Korona aangekomen. Was een mooie camping, van waaruit Krakau met de auto goed en met de fiets redelijk te bereiken was. Fietsen met kinderen was af te raden, dat was naar Wroclaw dan wel weer heel goed te doen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kamperen in Polen?
« Reactie #10 Gepost op: januari 09, 2017, 04:37:01 pm »

Bedankt voor jullie reacties!

Wellicht laten we de vouwwagen wel een paar dagen alleen overnachten in Tsjechië en gaan we voor een paar nachten in een hotelletje in Krakau.
Misschien ook wel niet en trekken we met de vouwwagen het Poolse land in.

Wordt vervolgt

Groet, Jeroen
Prima te doen zoiets. deden wij jaar of 5 geleden in Hongarije. Was een zeer rumoerig weekend met bikers gepland tegenover de camping waar we zaten. We zijn toen verder naar het zuiden afgezakt vlakbij de Kroatische grens. Gewoon in een plaats rondrijden vonden we zeer snel bordjes met "Zimmer frei". En daar 2 nachten vertoeft. Ontzettend leuk. En de camping waar de vouwwagen stond berekende ons voor die 2 nachten alleen geld voor de klappert.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal