Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Afdekdzeil verhogen  (gelezen 2484 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Binotje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome
Afdekdzeil verhogen
« Gepost op: april 19, 2021, 09:23:22 am »

Goede morgen mede-klappers,

Al een aantal keer heb ik voorbij zien komen dat je het afdekzeil kunt aanpassen, aan de onder kant laten ze er een strook aan zetten. Zo komt het afdekzeil wat hoger te liggen en kun je er onder het afdekzeil wat meer meenemen. De ogen, de stiek blijft op dezelfde hoogte. Gewoon een extra strook eronder aan laten zaten dus.

(Het verhogen zal met name zijn om lichte spullen mee te nemen onder het afdekzeil, bijvoorbeeld het dekbed, kussen of slaapzakken. Rekening houdend met het max. gewicht)

De zeilmakerij hier in de stad, gaf aan dat dit zo duur is, dat het goedkoper was om dan maar een heel nieuwe te laten maken.
Ik dacht hier ergens te hebben gelezen dat iemand dit had laten doen voor 50 euro.

Wat zou ik ongeveer mogen verwachten voor de kosten en weet iemand een goed address in de omgeving van Uden/Veghel/Oss?

Groet,
Bino
Gelogd
Kamperen, met de paplepel ingegoten. Uiteindelijk overgegaan naar een vouwwagen.

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: Afdekdzeil verhogen
« Reactie #1 Gepost op: april 19, 2021, 09:30:41 am »

Heb je al geïnformeerd bij de Wit in Schijndel? Dat ligt volgens mij tegen Veghel aan. Die hebben volgens mij een eigen atelier. Ik weet dat Cabanon (de Wit is de Importeur) ook zo'n extra strook onder het zeil heeft dus misschien kunnen zij je hiermee helpen.
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Afdekdzeil verhogen
« Reactie #2 Gepost op: april 19, 2021, 10:04:26 am »

Zeker dat deze er al niet op zitten? Als flappen die je naar beneden kan klappen? Bij onze Raclet zaten deze standaard op het zeil op, het zou me verwonderen dat dit bij een Trigano dan niet het geval was, althans de recentere modellen.


In ieder geval kan je altijd hier eens horen:
https://dekzeil.eu/


Deze had voor een nieuw dekzeil te maken voor ons een 7 jaar terug een zeer goede prijs. Is iemand die dat in bijberoep doet en goed mee denkt. We hebben op een zaterdag met onze kar naar daar gereden. Is net over de Nederlandse grens. We zijn ondertussen het stadje Thorn gaan bezoeken en waren daar nog mee bezig toen we telefoon kregen dat we de kar terug konden gaan oppikken.

Gelogd

Binotje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome
Re: Afdekdzeil verhogen
« Reactie #3 Gepost op: april 19, 2021, 01:35:54 pm »

Bedankt voor de feedback. Nee, het zit helaas niet standaard onder het afdekzeil.
Zojuist even met de Wit in Schijndel gebeld, het duurde even voor ik aan de beurt was (8 wachtende voor me)

De Wit kan me inderdaad verder helpen, ook nog eens voor een mooi prijsje, 75 euro!
Gelogd
Kamperen, met de paplepel ingegoten. Uiteindelijk overgegaan naar een vouwwagen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Afdekdzeil verhogen
« Reactie #4 Gepost op: april 19, 2021, 06:25:52 pm »

8 jaar geleden dit laten doen door Karsten tenten in Zwaag voor onze Jametic. strook van 15/20 cm eronder. aangenaaide lussen voor het elastiek. Kosten destijds 75 euro.  De oude lussen hadden ze op mijn verzoek laten zitten. Op die manier was ik flexibel in hoe ik het dekzeil wilde vastzetten. Een nieuw stuk elastiek kost weinig. Ik heb dat destijds laten doen om van regeninslag af te zijn in buien tijdens het rijden. Maar er kon ook meer spul onder.  :# Alleen is het de vraag welke kleur ze kunnen leveren in Bisonyl. zal nooit hetzelfde zijn. Voor ons wat het geel met een grijze rand eronder. Niet storend voor ons. Het geheel zag er netjes uit.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Binotje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome
Re: Afdekdzeil verhogen
« Reactie #5 Gepost op: mei 03, 2021, 02:39:31 pm »

Even een update:

Afspraak was gemaakt om het afdekzeil weg te brengen, maar aangezien de vouwwagen niet thuis gestald stond, eerst naar de stalling gereden om het zeil eraf te halen.
Toen ik eenmaal kwam aanlopen, zag ik meteen dat ik iets over het hoofd heb gezien.

Het imperiaal zit ongeveer maar 5/6 cm hoger als het huidige afdekzeil/dicht geklapte bed, dus het afdekzeil laten verhogen gaat nu dus geen nut hebben aangezien ik toch niks erop kan leggen.

Iemand daar een oplossing voor? Kunnen we een gaatje erbij boren in het frame van het imperiaal zodat die wat hoger komt te liggen?



Gelogd
Kamperen, met de paplepel ingegoten. Uiteindelijk overgegaan naar een vouwwagen.

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Afdekdzeil verhogen
« Reactie #6 Gepost op: mei 03, 2021, 03:29:54 pm »

Even een update:

Afspraak was gemaakt om het afdekzeil weg te brengen, maar aangezien de vouwwagen niet thuis gestald stond, eerst naar de stalling gereden om het zeil eraf te halen.
Toen ik eenmaal kwam aanlopen, zag ik meteen dat ik iets over het hoofd heb gezien.

Het imperiaal zit ongeveer maar 5/6 cm hoger als het huidige afdekzeil/dicht geklapte bed, dus het afdekzeil laten verhogen gaat nu dus geen nut hebben aangezien ik toch niks erop kan leggen.

Iemand daar een oplossing voor? Kunnen we een gaatje erbij boren in het frame van het imperiaal zodat die wat hoger komt te liggen?
Dat zou moeten werken als je genoeg lengte hebt om de imperiaal te verhogen en het materiaal sterk genoeg is na het boren.... Op onze imperiaal op de Odyssee (uit 2016) zitten 3 of 4 gaatjes om de imperiaal hoger of lager te zetten.
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Afdekdzeil verhogen
« Reactie #7 Gepost op: mei 03, 2021, 09:34:44 pm »

Bedenk wel dat met het verhogen van het imperiaal het moment (dus de kracht * arm) groter wordt. Nu zullen de bouten en lasverbindingen zeker wel marge hebben, maar het lijkt me wel iets om rekening mee te houden.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal