Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: dakkoffer  (gelezen 1332 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Norro

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 64
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
dakkoffer
« Gepost op: maart 04, 2024, 02:58:29 pm »

goedemiddag,

sinds einde vorige jaar hebben wij gezinds uitbreiding.
natuurlijk willen wij wel lekker blijven kamper met de vouwwagen.

echter om alle bagage en (baby) toebehoren mee te krijgen zit ik de denken om een dakkoffer aan te schaffen voor op de auto.
zijn er hier mensen met ervaring met een dakkoffer die mij advies kunnen geven over inhoud en zo.

Momenteel zit ik de denken aan een kleinder dakkoffer, voor de tassen met kleidng.
een korte koffer van zo rond de 250 tot 320 liter, zo een lange skibox past niet goed op de auto.

daklast is maximaal 75 kg en auto betreft een seat ibzia st uit 2015

maarzijn er nog andere dingen waaar ik rekenin mee moet houden.

wat doen jullie met de dakkoffer tijden de vakanie ?

groet
Norbert
« Laatst bewerkt op: maart 04, 2024, 03:06:41 pm door Norro »
Gelogd

Flennaerts

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0 2021
Re: dakkoffer
« Reactie #1 Gepost op: maart 04, 2024, 03:04:14 pm »

Belangrijk om een goede reactie te geven is het handig om te weten wat voor auto het is en wat het maximale draagvermogen van je dak dan is.
Let er sowieso op dat je niet over dit maximale draagvermogen gaat. Kleding kan behoorlijk aanwegen in een dakkoffer
Gelogd

A l e x

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.0
Re: dakkoffer
« Reactie #2 Gepost op: maart 04, 2024, 03:09:23 pm »

Wij rijden al jaren met een Hapro Traxer dakkoffer, maar gaan daar juist mee stoppen omdat we elektrisch gaan rijden. We hebben er een passende tassenset bijgekocht, dat was eigenlijk het fijnste van van reizen met een dakkoffer. We zijn met zijn 4 en ieder had 1 tas voor zijn/haar kleding. Vol is vol en je weet altijd dat het in de dakkoffer past.
Gelogd

Norro

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 64
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
Re: dakkoffer
« Reactie #3 Gepost op: maart 04, 2024, 03:14:08 pm »

Wij rijden al jaren met een Hapro Traxer dakkoffer, maar gaan daar juist mee stoppen omdat we elektrisch gaan rijden. We hebben er een passende tassenset bijgekocht, dat was eigenlijk het fijnste van van reizen met een dakkoffer. We zijn met zijn 4 en ieder had 1 tas voor zijn/haar kleding. Vol is vol en je weet altijd dat het in de dakkoffer past.

welke? als jij hem weg doet hebben wij wellicht intresse. zeker met tassen is kan het best handig zijn.
Gelogd

Thomas1984

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up 2016
Re: dakkoffer
« Reactie #4 Gepost op: maart 04, 2024, 03:29:29 pm »

Ik zou eerder voor een ruimer model gaan dan wat je als 'klein' zou zien. De stijging in brandstofverbruik is er toch wel en dan kan je maar beter genoeg ruimte hebben. Wij gebruik(t)en de dakkoffer vooral voor het vervoeren van de kleding en beddengoed tussen locaties. En dan is het helemaal handig als je vieze/gedragen kleding tussentijds simpelweg kan opbergen in de dakkoffer. Dan heb je immers een georganiseerde vouwwagen/tent.
Gelogd

Ebbingnl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 164
  • Merk Vouwwagen: KeesKampeert No.13. Leef( en een Holtkamper Utopia XL)
Re: dakkoffer
« Reactie #5 Gepost op: maart 04, 2024, 05:45:29 pm »

Wij hebben een paar jaar met een zgn. Daktas op onze Panda rondgereden, is ons reuze goed bevallen, zit je wat maten betreft niet zo vast als bij een koffer omdat buitenkant “flexibel” is. En in de winter is het niet zo’n sta in de weg in de garage.
Gelogd

Norro

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 64
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
Re: dakkoffer
« Reactie #7 Gepost op: maart 04, 2024, 09:46:55 pm »

Is het niet handiger om daktassen op de vouwwagen te leggen? Stuk voordeliger iig. Tenminste als je die ruimte nog niet gebruikt.


Ik zit met de vouwwagen geladen al op de 750 kg, plus dan moet ik bij het klappen eerst een koffer gaan verwijderen.  Vandaar dat ik het liever voor op de auto zoek.
Gelogd

Kuijfjes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Jamet Texas
Re: dakkoffer
« Reactie #8 Gepost op: maart 04, 2024, 10:13:13 pm »

Wij konden gratis een skibox overnemen van een oom en tante en reden gewoon de hele vakantie met dat ding op het dak.

We deden voornamelijk lichtgewicht spullen en lompe spullen in de skibox (dekbedovertrek en luiers) doordat een skibox langwerpig is lag alles een beetje als een treintje opgeborgen.

Nu hebben we er twee, want we gaan met Pasen voor het eerst de vouwwagen uittesten en de hond gaat dan ook mee, dus dan kan er in de bagageruimte niet meer zoveel erbij.
En op de achterbank zitten drie kids :)

Ga de vouwwagen nog wel wegen, want mogelijk moet er dan eentje op de auto (we hebben dakdragers voor de auto).

Op de camping zijn we van plan om dan de skiboxen onder ons slaapgedeelten te leggen, zodat het niet in de weg ligt.

Foto: De 'witte' hebben we overgenomen en die lelijke daarnaast voor weinig via marktplaats gekocht.

Verstuurd vanaf mijn 22101320G met Tapatalk

Gelogd
2023: aanschaf Jamet Texas, bj. ???? (heel oud)

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: dakkoffer
« Reactie #9 Gepost op: maart 04, 2024, 10:16:54 pm »

Ik zit met de vouwwagen geladen al op de 750 kg, plus dan moet ik bij het klappen eerst een koffer gaan verwijderen.  Vandaar dat ik het liever voor op de auto zoek.
Snap ik. Ben benieuwd wat het gaat worden.
Gelogd

A l e x

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.0
Re: dakkoffer
« Reactie #10 Gepost op: maart 05, 2024, 09:52:16 am »

welke? als jij hem weg doet hebben wij wellicht intresse. zeker met tassen is kan het best handig zijn.

Wij hebben de traxer 6.6 volgens mij met deze tassenset . De koffer houden we nog even aan dus wordt dit jaar niet verkocht. Overigens bizar dat ik de tassenset in 2020 voor €95,- heb gekocht en deze nu bij dezelfde winkel €169 is met korting.  ::)
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: dakkoffer
« Reactie #11 Gepost op: maart 05, 2024, 01:14:50 pm »

Persoonlijk zou ik het ook eerder op de auto gooien, klapt een stuk sneller. Moet er niet aan denken dat ik voor een overnachting allemaal extra’s van de vouwwagen moest halen. Met onze vouwwagen eigenlijk nooit bagageproblemen, maar daarvoor met de tent een koffer op t dak gehad. Een hapro groot …. Geen idee hoe dat ding heette. Via Marktplaats, voldeed prima. Geluid was minder, verbruik viel mij wel mee…. Weet t niet meer, maar die paar tientjes op een hele vakantie …. Past veel in, waterdicht, wat lastig inpakken, maar zeker een aanrader als je ruimte gebrek hebt.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: dakkoffer
« Reactie #12 Gepost op: maart 05, 2024, 01:37:12 pm »

Tot 3 jaar geleden altijd eentje van 500l gebruikt. Eens ter bestemming deden we het eraf, want je komt geen enkele parking op/in met zoiets op je dak. Dat is ook het grote werk niet.
We hebben er eentje van het huismerk van Heuts in Nederland. Dat scheelde een pak in prijs, tegenover een Thule.
Intussen krijgen we alles op auto en in vouwwagen, en liggen er surfplanken op het dak ;)
We gebruiken ons koffer dus niet meer, maar ik ga hem toch nog even bijhouden. Je weet nooit ...

Foto met de vorige vouwwagen en 't koffer.
Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: maart 05, 2024, 01:41:09 pm door metalpe »
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 284
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: dakkoffer
« Reactie #13 Gepost op: maart 05, 2024, 08:33:43 pm »

Je kunt er wellicht ook eerst eentje huren om een goede indruk te krijgen van het volume dat je nodig bent
Gelogd

getiem

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Milvus Milvus
Re: dakkoffer
« Reactie #14 Gepost op: maart 05, 2024, 08:45:36 pm »

Aanrader: Thule met de snelle schroef klem bevestiging. Monteer je in 5 minuten in je eentje. Ook als afstand tussen dakdragers net wat afwijkt van eerder.

Aanrader 2: eentje die twee kanten open geklapt kan worden.
Dan kun je later naar keuze je fiets ernaast zetten.

Aanrader 3: test de dakdragers op geluid bij snelweg snelheden. Bij voorkeur de wings van Thule of merk eigen ovaal ronde dragers met afgesloten uiteinden.

Qua volume vs luchtweerstand: een langere. De brede hebben meer luchtweerstand.

Qua tassen goedkoop: bij de IKEA heb je dichtritsbare kleding / kussen hoezen van 30L. Zijn mooi vouwbaar in de box.

Je zit deze maand in goede seizoen: terugkomers van ski vakantie verkopen de box nu. In april mei worden ze op marktplaats weer duurder.
Gelogd
Kamperen met de wouw-factor
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal