Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Camping Koelkast  (gelezen 76193 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tommybol

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #75 Gepost op: mei 20, 2011, 08:57:31 pm »

Was het maar waar dat ie in de combi camp zit en bij ons in de Kyte... In de vw zitten altijd die 33 liter dometics, niet deze 41 liter. Ik had er mijn watervoorziening denk ik voor opgegeven om in de Kyte een grotere box te hebben zoals deze dometic 2200, ipv nu de 1600 van dometic. De 2200 pas voor kijn zwager gehaald, koelt van de adsoptiekoelboxen als allerbeste volgens de specificaties, maar is ook een van de duurste.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #76 Gepost op: mei 20, 2011, 09:45:50 pm »

Was het maar waar dat ie in de combi camp zit en bij ons in de Kyte... In de vw zitten altijd die 33 liter dometics, niet deze 41 liter. Ik had er mijn watervoorziening denk ik voor opgegeven om in de Kyte een grotere box te hebben zoals deze dometic 2200, ipv nu de 1600 van dometic. De 2200 pas voor kijn zwager gehaald, koelt van de adsoptiekoelboxen als allerbeste volgens de specificaties, maar is ook een van de duurste.

Ik had inderdaad even over die "40 liter" heen gelezen...  :(

Maar de box op het plaatje is niet de RC 2200 maar de RC 1200 (zoals je aan de buitenkant kunt zien). De 1200 koelt dan weer slechter dan het 33 liter model, da's dan weer een pleister op mijn wonde...  ;)
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Camping Koelkast
« Reactie #77 Gepost op: mei 21, 2011, 12:14:06 am »

Dat slechter koelen is niet helemaal waar... Ze doen het exact hetzelfde.
De 1600 houdt beter kou vast, door dikkere wanden.  Hierdoor is minder warmte-afgifte nodig.
Erg belangrijk als de warmte afgifte heel lastig is. Zoals in dichte keukens als de Kyte en vele andere wagens hebben.

Verder is de 1600 net wat minder diep en, bij HK versie, een speciale gas-aansluiting.
Dit diepte-verschil maakt dat de 1600 wel past in de HK keukens en de 1200 niet.

Ik vond 33l echt te weinig en heb de koelkast dus niet meer in de keuken en die fijne 40l inhoud.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

nikkel1964

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #78 Gepost op: mei 21, 2011, 08:21:45 am »

Dat slechter koelen is niet helemaal waar... Ze doen het exact hetzelfde.

Volgens de site van Dometic doet de 1200 tot 20 graden onder omgevingstemperatuur, de 1600 tot 30 graden. Dat is dan toch niet hetzelfde? Volgens mijn boerenlogica is dat in Frankrijk bij 35 graden in de schaduw het verschil tussen een lauw biertje en een koud biert... pardon, het verschil tussen bedorven melk en frisse melk toch?

Of, ik ben geen koelbox-expert, werkt dat niet zo? Dertig ipv twintig graden koeler krijgen is dan toch een heel andere prestatie?  :?

Uit mijn tentperiode heb ik trouwens nog een compressorbox van Tristar staan. Dat ding kan dus -ook in de zon in Frankrijk- gewoon vriezen... Nog een voordeel: er zit geen altijd-in-de-weg-zittend koelelement aan de binnenzijde. Maar ook die past dus niet in de keuken. Misschien neem ik 'm wel mee, maar dan in de auto?
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Camping Koelkast
« Reactie #79 Gepost op: mei 21, 2011, 09:30:33 am »

Het gaat om 'warmte onttrekken', 'isoleren' en om 'warmte afvoeren'.
Ik probeerde te zeggen dat ze beide even goed kunnen onttrekken en afvoeren, maar dat de 1600 beter isoleert. Hierdoor hoeft de 1600 minder af te voeren.

Als ze bij 15 graden even goed de binnenkant koel houden op dezelfde stand: koelen ze dan even goed?
Beetje trekkracht vs pk achtige discussie.

Ik weet wel dat die dun-wanderige 1200 van mij, laatst bij het warme weer, de boel eenvoudig koel houdt. Op standje 3 of 4.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Camping Koelkast
« Reactie #80 Gepost op: mei 21, 2011, 10:47:50 am »

volgende week bij de ALDI een kleine koelkast in de aanbieding.
Wet niet of het wat is?
ALDI actueel vanaf zaterdag 28 meiElektrokoelbox ?39.99
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #81 Gepost op: mei 21, 2011, 03:24:23 pm »

Het gaat om 'warmte onttrekken', 'isoleren' en om 'warmte afvoeren'.
Ik probeerde te zeggen dat ze beide even goed kunnen onttrekken en afvoeren, maar dat de 1600 beter isoleert. Hierdoor hoeft de 1600 minder af te voeren.

Als ze bij 15 graden even goed de binnenkant koel houden op dezelfde stand: koelen ze dan even goed?
Beetje trekkracht vs pk achtige discussie.

Ik weet wel dat die dun-wanderige 1200 van mij, laatst bij het warme weer, de boel eenvoudig koel houdt. Op standje 3 of 4.


Heb soms toch het idee dat ie opstandje 3/4 beter koelt dan op zijn max....
Oke, om de kennisverwerving af te sluiten, begrijp ik dus dat ze van dometic alle drie waarschijnlijk hetzelfde koelsysteem hebben, maar afhankelijk van de isolatie houden ze beter de kou in de box, of andersom de warmte uit de box, daar wil ik vanaf zijn.
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2011, 03:27:16 pm door tommybol »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.656
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Camping Koelkast
« Reactie #82 Gepost op: mei 22, 2011, 09:16:29 pm »

Sorry, Tommy, te makkelijk: warmte is energie, kou is minder energie. Ergo: je onttrekt de warmte en zorgt dat de warmte de box niet in kan. Of zoiets...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

h.m

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #83 Gepost op: juni 19, 2011, 08:45:53 pm »

Bedankt voor alle reacties. Maar ik vond dit toch wel de gouden tip! Ik heb vanmiddag deze koelkast opgehaald bij de blokker.  :>

Vandaag deze gekregen voor vaderdag  :>  helemaal blij mee hij koelt als een malle :K
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:Camping Koelkast
« Reactie #84 Gepost op: juni 19, 2011, 08:50:37 pm »

Vandaag deze gekregen voor vaderdag  :>  helemaal blij mee hij koelt als een malle :K

Ha, dan heb je i.d. een goed cadeau gekregen! Wij hebben de koelkast met hemelvaart uitgeprobeerd. Het was echt bloedheet in de tent, maar de boel bleef prima gekoeld. Ook het geluid wat de Ventilator produceert is niet storend. Let wel op! Zet de koelkast goed waterpas :)
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.376
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Camping Koelkast
« Reactie #85 Gepost op: juni 19, 2011, 09:15:41 pm »

Ik verbaas mij ook elk jaar over de koelvermogen van die blokker koelkastje.
We gebruiken hem al wat jaartjes en heeft zijn geld dus allang opgebracht.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

PaulPaul

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #86 Gepost op: juni 22, 2011, 10:11:53 pm »

Nou, ik heb me al een week of 6 drie slagen in de rondte gezocht naar een betaalbare absorptie koelkastje, omdat die van de Kyte zo handig weggemoffeld is. Helaas, alleen van alles gezien dat ik n?et wil. Dus wordt het deze:
http://www.vrijbuiter.nl/kamperen/kampeeraccessoires/koeling-isoleerflessen/absorptie-koelbox-45-l.-1704/

Weet overigens of die absorptie koelboxen misschien allemaal uit dezelfde fabriek rollen? Ik zie wel een stuk of 6-8 merken, maar alleen de kleur of materiaal buitenkant lijkt te verschillen. Dometic, elctrolux, tristar, coolmax, bart outdoor en ga nog maar even door.

In ieder geval werkt het principe perfect, dus wordt dat maandag een ritje naar Obelink.
Gelogd

marcelleke

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #87 Gepost op: juni 27, 2011, 07:47:01 pm »

Nou, ik heb me al een week of 6 drie slagen in de rondte gezocht naar een betaalbare absorptie koelkastje, omdat die van de Kyte zo handig weggemoffeld is. Helaas, alleen van alles gezien dat ik n?et wil. Dus wordt het deze:
http://www.vrijbuiter.nl/kamperen/kampeeraccessoires/koeling-isoleerflessen/absorptie-koelbox-45-l.-1704/

Weet overigens of die absorptie koelboxen misschien allemaal uit dezelfde fabriek rollen? Ik zie wel een stuk of 6-8 merken, maar alleen de kleur of materiaal buitenkant lijkt te verschillen. Dometic, elctrolux, tristar, coolmax, bart outdoor en ga nog maar even door.

In ieder geval werkt het principe perfect, dus wordt dat maandag een ritje naar Obelink.

Ik weet niet of je je koelbox al gekocht hebt? Maar de tristar koelbox staat bij de wit in de aanbieding:
http://www.de-wit.nl/nl/kb-7147-absorptie-koelbox

Scheelt weer een paar tientjes  :)
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:Camping Koelkast
« Reactie #88 Gepost op: juni 27, 2011, 07:54:48 pm »

Wij hebben een Mobicool van 26 liter en ik heb het gevoel dat deze iets te klein is. Maar hij heeft het afgelopen 2 weken heel goed gedaan.
Zo goed dat de koelunit in het deksel helemaal met ijs was afgezet...

Maar alles bleef koud en daar ging het mij om.
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #89 Gepost op: juni 27, 2011, 11:22:40 pm »

Ik weet niet of je je koelbox al gekocht hebt? Maar de tristar koelbox staat bij de wit in de aanbieding:
http://www.de-wit.nl/nl/kb-7147-absorptie-koelbox

Scheelt weer een paar tientjes  :)

Het is uiteindelijk deze geworden : http://www.obelink.nl/kampeer-accesoires/koelen/portacool-45e.html?category_params=category_id%3D1220

Stond zondag te overwegen hoe laat maandag(vandaag) weg te rijden richting Obelink, keek nog eens naar de weersverwachting en heb 'm toen maar besteld. Is ondertussen al onderweg.
Ik was het zoeken naar zo'n stom ding zooo zat !

Als ze volgende week bij HK iets bedenken waardoor je toch bij je koelkast kunt ?n 'm onderweg aan kunt laten, ontplof ik........ ::)

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal