Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: ophanging Camplet GTE/Concorde  (gelezen 7411 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

west rain

  • Gast
ophanging Camplet GTE/Concorde
« Gepost op: mei 17, 2011, 10:31:21 am »

Hallo Allemaal,

Ik heb sinds dit weekend de eerste maagdelijke schreden op het vouwwagenpad gezet met de aanschaf van een camplet GTE/Concorde.  :J

Het is een GTE uit 1989. Volgens mij een overgangstype want het tentdoek is in de kleuren van een concorde. Maakt niet uit. Op een paar kleine plekjes na is ie nog hartstikke netjes. Even schoonmaken en opnieuw impregneren. Nog een gasstelletje en 12V/220W koelkastje kopen, dan zijn we al een heel eind.

Nou viel het mij bij thuiskomst op dat de rechterzijde ongeveer 1,5 cm lager staat dan de linkerzijde. Zie foto's. De vouwwagen is leeg, er zit geen gewicht in anders dan de tent zelf. De banden zijn van hetzelfde merk in de maatvoering 16x6,50 8.

Kan het zijn dat de wielophanging rechts iets versleten is? het schommelarmpje lijkt iets vlakker te staan. Is zoiets reparabel? ik hoor het graag. Alvast bedankt voor de reacties  :)
« Laatst bewerkt op: mei 17, 2011, 11:15:24 am door west rain »
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:ophanging Camplet GTE/Concorde
« Reactie #1 Gepost op: mei 17, 2011, 11:59:54 am »

Toch mooie wagens.
Een keer in Frankrijk als buurman gehad, wij met de tunneltent.
Toen hun gingen inklappen viel mijn mond volgens mij zowat op de grond, zo snel.....

Voordat je de hele boel uit elkaar laat halen zou ik eerst eens de linker en rechterkant afzonderlijk wegen.
Ik ken de constructie niet goed maar het zou zomaar kunnen zijn dat het merendeel van het buizenframe aan één kant ligt waardoor er simpelweg meer gewicht aan de ene kant zit dan aan de andere kant.

Vervolgens je eigen belading hierop aanpassen en voila...recht
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

west rain

  • Gast
Re:ophanging Camplet GTE/Concorde
« Reactie #2 Gepost op: mei 17, 2011, 07:05:47 pm »

@Gaan: bedankt voor je reactie. Ik ga het gewicht eens opmeten. Het zou inderdaad kunnen dat het een kwestie van beladen is. In dat geval bestaat mijn probleem niet :>

Ik heb inmiddels ook een kantelbeugel gekocht. De wielen wil ik toch laten stralen en spuiten. Als de camplet vertikaal staat en hij blijft scheef staan ondanks correcte belading, kan ik direkt mooi bij de assen om de boel eens uitelkaar te trekken en te controleren.
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:ophanging Camplet GTE/Concorde
« Reactie #3 Gepost op: mei 17, 2011, 08:37:17 pm »

T,kon wel eens een beetje slijtage zijn aan de vering..
In de de rechterzijde heb je inderdaad het meeste gewicht v/d frambuizen liggen waardoor die kant het meest te lijden heeft.
Ernstig lijkt het me niet.. in iedergeval heb je weer wat te doen. :J
Gelogd

west rain

  • Gast
Re:ophanging Camplet GTE/Concorde
« Reactie #4 Gepost op: mei 17, 2011, 09:42:31 pm »

Ik heb vanavond eerst maar eens de linker- en de rechterkant onder de wielen gewogen. Vreemd genoeg zat ik aan de linkerkant op 137 kg en aan de rechterkant op 119 kg. Dit terwijl de rechterkant een beetje doorhangt.

Toen de bandjes maar eens losgehaald en gemeten:

Tja, zo krijg je idd verschillen. De bandjes zijn de nieuwste niet meer dus gelijk maar 2 nieuwe besteld. De beste van de huidige banden mag dan als reservewiel dienen. Velgjes kan ik dan ook gelijk weer mooi maken. Dan is het geheel ook weer fris. De bak zit al in de was en de vorige eigenaar heeft recent een nieuw neuswiel en koppeling gemonteerd.

Ik had gisteren nog met een Camplet dealer gebeld wat nieuwe slaapcabines kosten. Voelt wel lekker schoon, maar voor ? 450,- per slaapcabine gooi ik deze wel in de afwasmachine. Moeders is bereid gevonden wat verstelwerk aan de slaapcabines te doen ter hoogte van de wielbakken en zo redden we het ook weer mooi.

Mijn goede vriend en zelfbenoemd vouwwagenmakelaar had mij geinformeerd over de heilzame werking van No-Nat schoonmaak/impregneer en Tear Aid voor een paar kleine plekjes in het tentdoek. Dit gaan we de komende dagen ook nog even halen en laat het weekend maar komen.....
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:ophanging Camplet GTE/Concorde
« Reactie #5 Gepost op: mei 17, 2011, 09:48:07 pm »

Tja dat wil ook wel een verschil maken.

Let op met het wassen van de binnententen, alleen koud wassen, ze vaak zijn erg voor krimp.
Is ook al verschillende keren aan bod gekomen op dit forum.

Succes verder met de wagen, veel vakantieplezier

Groeten uit Uden.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

west rain

  • Gast
Re:ophanging Camplet GTE/Concorde
« Reactie #6 Gepost op: mei 17, 2011, 09:58:57 pm »

@ Gaan:

bedankt voor de tip. Gaan wij zeker rekening mee houden :J
Gelogd

muis

  • Gast
Re:ophanging Camplet GTE/Concorde
« Reactie #7 Gepost op: mei 18, 2011, 11:50:02 am »

Als extra tip, goed uitspoelen, dit ivm zeepresten. Hierdoor kun je lekkages krijgen. No-nat hebben wij ook gebruikt, echt super spul.

Ben wel benieuwd naar dat scheefhangen (oorzaak) en of er meer leden zijn die dat herkennen :J Veel plezier met de vouwwagen
Gelogd

screech

  • Gast
Re:ophanging Camplet GTE/Concorde
« Reactie #8 Gepost op: mei 18, 2011, 12:08:09 pm »

Toen de bandjes maar eens losgehaald en gemeten:

Tja, zo krijg je idd verschillen. De bandjes zijn de nieuwste niet meer dus gelijk maar 2 nieuwe besteld.
Goed om inderdaad nieuwe banden te monteren als deze te oud worden.
Wat me op de foto's opvalt (naast de scheve waterpas) is dat ook het rechterwiel lager lijkt te staan. Dus de plek waar deze de grond raakt. Is de ondergrond wel waterpas? en zat er evenveel spanning in de banden.
Maar goed, allemaal zaken die nu niet meer ter zake doen aangezien je (veiligheidshalve) al nieuwe banden hebt besteld.


Mijn goede vriend en zelfbenoemd vouwwagenmakelaar ...
En is die al bekend met dit prachtige forum.  :O :)
Gelogd

west rain

  • Gast
Re:ophanging Camplet GTE/Concorde
« Reactie #9 Gepost op: mei 18, 2011, 07:31:25 pm »

Allen hartelijk bedankt voor de input.

@muis: Ja, tentdoek goed uitspoelen na No-Nat schoonmaakmiddel en bij voorkeur de ramen afplakken om strepen te voorkomen, zo is mij verteld.....

@screech: - De bandjes stonden op een volledig vlakke ondergrond. Bandenspanning zit voor beide wielen op 3,5 bar.
                   Waterpas is op zich niet scheef, maar stond wel scheef vanwege het hoogteverschil in de banden :P
                 - Ah, je kent mij goede vriend en zelfbenoemde vouwwagenmakelaar? Die schijnt hier inderdaad bekend te zijn I:
Gelogd

muis

  • Gast
Re:ophanging Camplet GTE/Concorde
« Reactie #10 Gepost op: mei 18, 2011, 10:14:54 pm »

Ik bedoelde eigenlijk de binnententjes ;)
Gelogd

west rain

  • Gast
Re:ophanging Camplet GTE/Concorde
« Reactie #11 Gepost op: mei 19, 2011, 10:36:52 am »

Ik bedoelde eigenlijk de binnententjes ;)

haha, OK, ook de binnententjes worden extra nagespoeld.

Matrashoezen gaan ook in de wasmachien. Zit daarnaast te denken aan nieuwe matrassen met evt. een Ikea oprolbare lattenbodem eronder.
Gelogd

west rain

  • Gast
Re:ophanging Camplet GTE/Concorde
« Reactie #12 Gepost op: mei 24, 2011, 04:49:15 pm »

Het wordt een heel verhaal met de camplet.

Vandaar dat er een apart topicje is aangemaakt om de vorderingen mee bij te houden:

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,6996.0.html

Groet, West Rain
Gelogd

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
Re:ophanging Camplet GTE/Concorde
« Reactie #13 Gepost op: augustus 16, 2011, 06:32:29 pm »

lama, opgelost :X
« Laatst bewerkt op: mei 03, 2012, 10:59:52 pm door stkl »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal