Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite  (gelezen 17315 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alpen snuiver

  • Gast
Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite
« Gepost op: april 20, 2019, 12:05:57 pm »

Beste, afgelopen jaar hadden wij een cadac skottelbraai, deze was voor 3 personen eigenlijk te groot ook het schoonmaken ervan viel tegen.
Nu kwamen we deze winter de Campinggaz party grill 400 en de Cadac Safari Chef 2 Lite tegen bij een campeerwinkel in Rotterdam.
De maat spreekt ons wel aan, maar behalve de prijs en de grote wok pan die bij de campinggaz zit, zijn ze eigenlijk het zelfde.
Wat zijn de voordelen en nadelen van deze apparaten?

Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite
« Reactie #1 Gepost op: april 20, 2019, 01:31:54 pm »

Ik heb niet precies deze uitvoeringen, maar ik vind het belangrijk dat hij echt op zacht kan en een deksel heeft. Dan kun je het 2e stuk vlees rustig laten garen terwijl jezelf rustig kunt eten.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite
« Reactie #2 Gepost op: april 20, 2019, 02:11:50 pm »

Beste, afgelopen jaar hadden wij een cadac skottelbraai, deze was voor 3 personen eigenlijk te groot ook het schoonmaken ervan viel tegen.
Nu kwamen we deze winter de Campinggaz party grill 400 en de Cadac Safari Chef 2 Lite tegen bij een campeerwinkel in Rotterdam.
De maat spreekt ons wel aan, maar behalve de prijs en de grote wok pan die bij de campinggaz zit, zijn ze eigenlijk het zelfde.
Wat zijn de voordelen en nadelen van deze apparaten?
Hoi we hebben ze beide gehad. Alle twee fantastische apparaten. Het enige nadeel wat ik toen van de campinggaz vond was dat er toen der tijd alleen de gas vulling van hun op paste.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite
« Reactie #3 Gepost op: april 20, 2019, 09:00:12 pm »

Hoi we hebben ze beide gehad. Alle twee fantastische apparaten. Het enige nadeel wat ik toen van de campinggaz vond was dat er toen der tijd alleen de gas vulling van hun op paste.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Is dat nog steeds zo? Ik meende gelezen te hebben dat de campingaz party grill ook op andere propaan-gastanks aangesloten kan worden? Dat hoop ik toch wel want ik heb dezelfde op t oog.....
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite
« Reactie #4 Gepost op: april 20, 2019, 09:01:33 pm »

Is dat nog steeds zo? Ik meende gelezen te hebben dat de campingaz party grill ook op andere propaan-gastanks aangesloten kan worden? Dat hoop ik toch wel want ik heb dezelfde op t oog.....
Ik praat over 4 a 5 jaar gelden. Maar dat was toen der tijd de rede om over te stappen

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite
« Reactie #5 Gepost op: april 20, 2019, 09:07:58 pm »

Volgens http://www.campingwinkel-vansande.be/p/bbq/party-grill-400-r-campingaz/428 zou je zowel propaan als butaan kunnen gebruiken.

Ik vind de wok-deksel wel een pré....
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Alpen snuiver

  • Gast
Re: Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite
« Reactie #6 Gepost op: april 21, 2019, 10:44:10 am »

Ik heb niet precies deze uitvoeringen, maar ik vind het belangrijk dat hij echt op zacht kan en een deksel heeft. Dan kun je het 2e stuk vlees rustig laten garen terwijl jezelf rustig kunt eten.

Ik heb een review gevonden op Bol.com, daar wordt aangegeven dat het systeem van campinggaz de vlam erg moeilijk valt te reguleren met als gevolg de vlam waait uit of door een te hoge vlam barst het emaille rond de handvaten, herkenbaar?
Gelogd

Alpen snuiver

  • Gast
Re: Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite
« Reactie #7 Gepost op: april 21, 2019, 10:51:52 am »

Volgens http://www.campingwinkel-vansande.be/p/bbq/party-grill-400-r-campingaz/428 zou je zowel propaan als butaan kunnen gebruiken.

Ik vind de wok-deksel wel een pré....

Idd, in beide gevallen wel een wok, maar geen deksel.
« Laatst bewerkt op: april 21, 2019, 12:58:32 pm door Alpen snuiver »
Gelogd

Alpen snuiver

  • Gast
Re: Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite
« Reactie #8 Gepost op: april 21, 2019, 11:39:22 am »

Via obelink nog 2 reviews gevonden over de campinggaz, bij gebruik komt het voor, dat de coating kapot gaat en in Duitsland is bij de campinggaz de gasaansluiting afgekeurd, waardoor hij niet verkocht mag worden.
Onduidelijk is of het gaat om de cartouxaansluiting of de gasfles.

Woensdag, 12 September 2018, 20:55"HELAAS WAS DE COATING BESCHADIGD, DURF HET NIET AAN OM EEN NIEUWE VAN HET ZELFDE TYPE TE BESTELLEN, MOGELIJK DAT WIJ NU VOOR DE CADAC GAAN.
Inmiddels retour gezonden en hebben wij ons geld terug gekregen, dit is naar volle tevredenheid gegaan.
Dus mogelijk dat wij in het vervolg weer bij jullie iets bestellen."

En,

Maandag, 1 April 2019, 10:50"Die Grillplatte muss mit Kraft in den Grill gedrückt werden und geht schwer wieder heraus. Außerdem hat die Beschichtung zwei defekte Stellen."
« Laatst bewerkt op: april 21, 2019, 12:48:37 pm door Alpen snuiver »
Gelogd

Alpen snuiver

  • Gast
Re: Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite
« Reactie #9 Gepost op: april 21, 2019, 01:51:25 pm »

Nu komt de Cadac safari chef, hij komt uit alle reviews eigenlijk goed naar voren.
Maar.....ga je op Marktplaats kijken, staan er een 2 tal op die netjes aangeven dat de apparaten een gasprobleem hebben (gaskraantje lekt soms of gastoevoer kapot), iets wat je niet moet willen.

Is dit een bekend probleem?
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite
« Reactie #10 Gepost op: april 21, 2019, 06:12:44 pm »

Idd, in beide gevallen wel een wok, maar geen deksel.
Je kan het deksel toch als wok gebruiken of heb ik het nou helemaal verkeerd begrepen???
Overigens vind ik het waardeloos als je de gastoevoer niet nauwkeurig kan regelen.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Alpen snuiver

  • Gast
Re: Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite
« Reactie #11 Gepost op: april 22, 2019, 03:31:08 pm »

Je kan het deksel toch als wok gebruiken of heb ik het nou helemaal verkeerd begrepen???
Overigens vind ik het waardeloos als je de gastoevoer niet nauwkeurig kan regelen.

Ik zou graag een deksel op de wok willen hebben, ivm insecten.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite
« Reactie #12 Gepost op: april 22, 2019, 04:35:04 pm »

Ooit een oude Cadac gehad met aanschaf van de vouwwagen. Wat een waardeloos ding was dat.. dus verkocht.

Tot ik bij de vrijbuiter een gloednieuwe Cadac 2 had gewonnen met een prijsvraag. Zelf een paellapan erbij gekocht en wat een genot!

We bakken alles in de paellapan in combinatie met het deksel. Alle andere attributen verkocht. Want in de paellapan kun je werkelijk alles bijna klaar maken.

Wij zijn er super tevreden over.  :J
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite
« Reactie #13 Gepost op: april 22, 2019, 10:56:15 pm »

Wij hebben de campinggaz en doen daar echt alles mee, gebruiken het gasfornuis van de Malawi amper meer. We zijn er tevreden over maar de wok gebruiken we alleen als deksel, er zit geen anti aanbaklaag in, dus hij bakt heel snel aan. Mocht je het wel als pan willen gebruiken, pak dan de bakplaat als deksel, dat past perfect. Wij gebruiken om echt te wokken een kleine oude wok/hapjespan-achtig-geval dat we standaard in de vouwwagen hebben liggen.
Gelogd

fam smits 2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 77
  • Merk Vouwwagen: holtkamper spacer
Re: Campinggaz party grill 400 of een Cadac Safari Chef 2 Lite
« Reactie #14 Gepost op: mei 26, 2019, 03:04:37 pm »

wij hebben ook camping gas nadeel wok bak gigantisch aan, geklaagd bij campinggas dom antwoord gehad erg jammer voor zo duur apparaat
maar toch blij er mee  zeker met bakplaat makkelijk schoon te maken gebruikt weinig gas wij vinden hem goed regelbaar
en lekker klein om mee te nemen
gr martin
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal