Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Ervaring met SAfire Gas Cooker?  (gelezen 4278 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Telly

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Ervaring met SAfire Gas Cooker?
« Gepost op: juli 11, 2019, 01:38:58 pm »

Op zoek naar een nieuwe, losstaande kookgelegenheid stuitte ik uiteraard op de bekendere merken als Cadac, Campingaz en Cobb. En ook tijdens het recente klapweekend heb ik eens vrij[p|k]ostelijk rondgekeken naar verschillende oplossingen. In mijn zoektocht naar een combinatie van veelzijdigheid en gemak wil ik graag kooltjes voor de bbq en gas voor broodjes of een wok. Deze combinatie is zeldzaam. De enige draagbare combinatie -bij mijn weten- is de Safire Cooker Gas (SCG). Zie http://www.safirebenelux.eu/. Deze lijkt uiterlijk op de Cobb Premier Gas (CPG), maar de CPG heeft wel wat andere specs. De SCG kent naast een vuurkamerinzetstuk voor briketten ook een gasbranderinzetstuk waarmee er een gasbbq van gemaakt kan worden. Ik ga er van uit dat de (kooltjes) bbq capaciteiten (direct als indirect) voldoende zijn, maar is dat terecht?
Daarnaast vragen kooltjes een andere lucht-massa verhouding dan gas, voor zover ik weet.
* Graag jullie blik op de (combinatie van) brandstofmogelijkheden van de Safire Gas Cooker?

Het feit dat de SCG ook een lange lijst accessoires kent, waaronder een gewenste wok, klinkt ook prettig. Helaas vind ik alleen verkooppunten (al dan niet failliet of gesloten - geeft geen vertrouwen) en nog nauwelijks gebruikerservaringen met duaal gebruik (soms kolen, soms gas), laat staan ervaringen met de wok (frituren is immers iets anders dan zomaar een kook- of koekenpan).

Om een beetje een idee te krijgen van de capaciteit van de SCG heb ik daarom het brandervermogen vergeleken met de CPG. De CPG heeft 0,57mm jet size vs 0,48 voor de SCG , terwijl de bakplaten even groot zijn. De Safire kan volgens de producent zonder problemen worden uitgerust met jet size 0,52mm, maar de vraag is of dat voldoende verhoging is om goed te kunnen wokken?
* Kan er op de SCG (goed) gewokt worden? Of, ter vergelijking, hoe gaat het wokken op de CPG?

Samenvattend: ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de Safire Gas Cooker?

Dank! Serge


Gelogd

Telly

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Ervaring met SAfire Gas Cooker?
« Reactie #1 Gepost op: juli 16, 2019, 11:42:07 am »


En in het verlengde:
Welke accessoires van de Cobb zijn bruikbaar op de Safire?
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal