Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Kyte, Flyer of Combi Camp country  (gelezen 24431 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #45 Gepost op: mei 26, 2013, 12:03:00 pm »

In ieder geval heeft de (nu inmiddels afgehaakte) topic starter geleerd dat er veel emotie komt te kijken bij het kiezen van het "juiste" vouwwagen-merk.  :X

Helemaal mee eens, weet niet of de topic starter is afgehaakt. Echter blijft elke fora dit soort emoties kennen. Iemand geeft een mening van zijn of haar ervaring en er wordt op gereageerd. Hoeft ook niet erg te zijn, want dat hoort bij dit soort dingen en de kunst daarvan is om daar door heen te lezen.
Zet je een diverse groep mensen in een zaal en je stelt de dezelfde vraag, krijg je dezelfde discussie. Op basis van discussies en ervaringen van elkaar kun je conclusies trekken. Helaas bestaat op fora geen voorzitter die bepaalde discussies kan afkappen.

Maar ik vind dat iedereen zijn/haar mening mag geven.
Gelogd
Groeten,

Erik

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #46 Gepost op: mei 26, 2013, 01:01:36 pm »

De topic starter heeft inmiddels een prachtige caravan gekocht..... :#

Geen last van stokken, geen gedoe met hoe snel ie nu wel of niet uitklapt, altijd bereikbare keuken, zo'n fijne mover zodat duwen ook niet meer hoeft.
Zo'n caravan is ideaal, vraag me bijna af waarom we een klapper hebben ::)

Of zal ook op het caravan forum iedereen zijn eigen ding aanprijzen, zal vast wel anders koop je je eigen ding niet!
Gelogd

Barbje79

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #47 Gepost op: juni 20, 2013, 04:08:29 pm »

Ik ben niet afgehaakt hoor.....hahaha.
Ik ben inmiddels al een stap verder. de Kyte valt iig af. Ik vind de Kyte toch echt wel te duur.......2e hands zijn ze haast nog niet te vinden en als ze er al zijn, kosten ze nog steeds een vermogen.

Sinds wanneer is dd ccc eigenlijk op de markt? We zijn opzoek naar een 2e hands wagen, maar de ccc komt nauwelijks voor.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #48 Gepost op: juni 20, 2013, 04:14:50 pm »

Omdat iedereen zo tevreden is met zijn Country  :P

Eerst waren er de Venezia en de Valley geloof ik. Misschien even op het combicampclub forum navragen.
Daar zitten vast wel een aantal kenners bij!
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
« Laatst bewerkt op: juni 20, 2013, 08:56:11 pm door nunogconway »
Gelogd

chrishoek

  • Gast
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #50 Gepost op: augustus 09, 2013, 10:13:29 pm »

Hallo,

Ik weet niet of dit topic nog actueel is, maar wij  hebben in 2003 een ccc gekocht, dus zijn ze vanaf 2003 in ieder geval gemaakt en verkocht. :)
Helaas waren onze ervaringen met de combi camp country niet zo positief,  we hadden na de garantie periode  oa een  lekkende wagentent en voortent en een flink roestende keuken en geen service van Aart kok in Heemstede. Ook de disselbak gaf nogal wat problemen.   :(
De wagentent  staat wel heel snel, maar de prijs-kwaliteit verhouding vindt ik helemaal zoek.

Gelogd

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #51 Gepost op: oktober 23, 2016, 12:05:46 pm »

Leuk om al deze ervaringen en emoties te lezen. Wij zitten nu in 2016 met dezelfde afwegingen en vragen.  Je ziet ook de evolutie in de tijd en ook de voor- en nadelen. Wij zitten naast de CCC Kyte / Cocoon ook te twijfelen met de Malawi omdat we namelijk rond willen trekken met 4 kinderen en 4 fietsen. Wij vinden het volgende belangrijk
- snel uitklappen met rondtrekken
- 3/4 fietsen mee en op de kar kunnen laten zitten / staan
- relatief grote binnenruimte als je de voortent en luifel niet uit wilt zetten


Wij zijn ook het meest gecharmeerd van de Kyte, zeker vanwege mijn lengte van 2.02 en hoe hij eruit ziet. Nadelen: grootte van de kar in de garage (4.45m) en de prijs (alhoewel de relatieve afschrijving van 2000 per jaar minder is dan bijvoorbeeld 800 per jaar op een Malawi van Cabanon, maar dat terzijde :-)) bij de Kyte kunnen er maar drie fietsen mee met moeite.

WIj waren dit jaar erg gecharmeerd van de CCC hard top. Zelf uitgeklapt, echt heeeeel snel. Ook de ruimte in de laadbak hebben ze verbeterd zodat itt vorige versie de gehele bak als laadruimte is te gebruiken. Enige echte nadeel: de CCC is voor lange mensen net 5-10 cm te laag. Anders hadden we deze al genomen. OK, tweede nadeel, we willen graag 4 fietsen meenemen, dit kan wel op de de hardop maar dat kost wel extra tijd met rondtrekken. Nadeel vind ik dat de hardop relatief weinig binnenruimte heeft met rondtrekken. De softtop heeft net zoveel ruimte als de Cocoon en voldoende.

Cabanon Malawi: grootste nadeel is dat er geen 3/4 fietsen mee kunnen. Uitklappen lijkt snel te gaan, maar dat hebben we nog niet in de praktijk gezien. Positief is de prijs en het karretje is klein en past in de garage. Alhoewel ik mijn bedenkingen heb bij de kwaliteit / levensduur. Althans dat is mijn gevoel als ik binnen loop en niet op feiten gebaseerd. Goede binnenruimte bij doortrekken.

Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #52 Gepost op: oktober 23, 2016, 01:50:02 pm »

Ik zou me over de kwaliteit van de malawi geen zorgen maken, die is gewoon prima. Vraag is of jij de extra kosten voor een andere wagen de moeite waard vindt.
Opzetten van de Malawi gaat ook snel en kan met twee fietsen op de dissel.
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #53 Gepost op: oktober 23, 2016, 04:18:51 pm »

Ik zou niet zo graag rijden met 2 fietsen voorop en 2 fietsen achterop de vouwwagen. Je creëert dan een wipwap en dat bevordert onrustig weggedrag achter de auto. Wij hebben zelf een Camplet gehad met 2 fietsen voorop. Met opzetten konden die blijven staan, maar vond dat niet echt een voordeel. Ze zaten nog vaak in de weg bij het opzetten. Nu hebben we een Trigano Alpha (hardtop) en zetten de fietsen op het deksel. Ze eraf tillen is zo gebeurd en de fietsendragers kunnen blijven zitten. Het gewicht zit mooi boven de as en het weggedrag is prima. Wagen staat in een kwartier voor een overnachting, waarbij waterpas stellen het meeste tijd kost. Op het deksel kunnen 2 klapstoelen staan met en tafeltje o.i.d.  Wij trekken altijd rond met de luifel aangeritst en zitten altijd buiten. En de Alpha is een stuk goedkoper dan de CCC
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #54 Gepost op: oktober 23, 2016, 07:38:04 pm »

Hallo,

Ik weet niet of dit topic nog actueel is, maar wij  hebben in 2003 een ccc gekocht, dus zijn ze vanaf 2003 in ieder geval gemaakt en verkocht. :)
Helaas waren onze ervaringen met de combi camp country niet zo positief,  we hadden na de garantie periode  oa een  lekkende wagentent en voortent en een flink roestende keuken en geen service van Aart kok in Heemstede. Ook de disselbak gaf nogal wat problemen.   :(
De wagentent  staat wel heel snel, maar de prijs-kwaliteit verhouding vindt ik helemaal zoek.
5jaar terug hadden wij nog een odyssee en twijfelde we tussen een ccc, Livingstone en de kyte.
Uiteindelijk de kyte geworden vanwege ook de looks.
Maar ook de sta hoogte overal en het bed.

Dacht dat de ccc weleen kwalitatief product was ook.

Afschrijving kyte is iig geen 2000 per jaar.
Nu nog een 1000 denk ik.
Maar dat word natuurlijk steeds minder.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Kyte, Flyer of Combi Camp country
« Reactie #55 Gepost op: oktober 23, 2016, 08:15:11 pm »

De fietsen zou ik gewoon op de auto doen. Past prima en kun je op andere momenten ook nog gebruiken.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal