Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Wie denkt er mee met onze vouwwagenkeuze?  (gelezen 13634 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willems

  • Gast
Wie denkt er mee met onze vouwwagenkeuze?
« Gepost op: maart 04, 2015, 02:55:28 pm »

Hallo allemaal. Nieuw op dit forum, maar de afgelopen maanden al heel wat meegelezen. Wij zijn namelijk al enige tijd op zoek naar een vouwwagen, maar komen er nog niet helemaal uit qua keuze. We leggen graag onze overwegingen tot nu toe voor en zijn benieuwd naar jullie feedback, tips, ervaringen etc.

De aanleiding; vroeger opgegroeid met een vouwwagen en samen met mijn man de afgelopen jaren met de tent gekampeerd. Die is nu verkocht i.v.m. ruimtegebrek nu we 2 kinderen hebben (1 en 3 jaar) en ook behoefte aan meer comfort vooral qua slapen en koken.

Ons wensenlijstje:
-   Minimaal 5 volwaardige slaapplaatsen (meer mag ;-));
-   Voldoende binnenleefruimte (we kamperen niet altijd op de meest zonzekere plaatsen);
-   Makkelijk fietsen kunnen meenemen;
-   Relatief makkelijk / snel klappen;
-   Vaste keuken lijkt voor ons nu een pré;
-   Pack and go is een pré.

We wonen in Ommen en hebben al heel wat keren gekeken bij Bravo. Maar daar kunnen we niet alle merken bekijken die op ons lijstje staan. Een ritje Brabant lijkt dus ook nog voor de hand te liggen.

Budget ligt rond 7.000 – 8.000 euro.

Tot nu toe kwamen we zelf op het volgende:
-   Cabanon Imperia (mooie, ruime wagen, pack and go, maar voor korte overnachting niet ideaal want geen aanritsbare luifel mogelijk en losse keuken);
-   Jamet Jametic Panorama 2015 (veel ruimte en mogelijkheid tot uitbreiding met gastencabine, pack and go, snel opzetten met vaste voortent, maar hoe is de kwaliteit van het merk?)

Trigano Odyssee lijkt voor ons te klein qua binnenruimte en de Trigano Olympe vinden we juist weer erg groot. We zijn gecharmeerd van de Alpha, maar tegelijkertijd hikken we aan tegen het feit dat er maar 2 vaste slaapplekken aanwezig zijn. Hetzelfde geldt dan voor ‘vergelijkbare modellen’ als de Cabanon Malawi, Raclet Panama Up en CCC.

Onze vragen zijn:
-   Zien we wellicht andere merken/modellen over het hoofd die voldoen aan onze wensen?
-   Welk soort vouwwagen is te adviseren voor meenemen van fietsen? We worden nog niet helemaal blij van het werken met een imperiaal. Dan zou juist de vouwwagen met vast imperiaal zoals bijv. de Alpha of CCC gebruiksvriendelijker zijn.
Of kiezen voor fietsen op de dissel, maar dan is een ruime bagageruimte van de vouwwagen wel een vereiste. I.c.m. een dakkoffer moeten we dan een heel eind kunnen komen met onze spullen lijkt ons.

Benieuwd naar eventuele tips, ervaringen en aanbevelingen van jullie zijde en alvast dank!
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Wie denkt er mee met onze vouwwagenkeuze?
« Reactie #1 Gepost op: maart 04, 2015, 03:27:25 pm »

Oeh, moeilijk.....
Eigenlijk hadden we precies hetzelfde eisenpakket als jullie (2 volwassenen en 3 kleine kids van 5-4-2). Wij gingen in eerste instantie voor een ruime dubbelklapper (Cabanon Chamonix) en wilden ook een vaste keuken (lijkt me nog altijd erg gemakkelijk). Maar goed, dan is er ook nog een budget.........

Eigenlijk voldeden alleen de Holtkamper Kyte, Holtkamper Aero en de Combicamp Country/Valley aan onze eigenlijst.

Na veel wikken wegen toch besloten dat we niet zo'n ontzettend grote vouwwagen wilden omdat we graag ook op plaatsen in Italie willen staan waar je misschien geen 100m2 tot je beschikking hebt. De grote Cabanons vielen dus eigenlijk al af (Columbia, Chamonix, etc).

Dan het kostenplaatje.......We wilden graag sparen voor een Holtkamper of CC. Maar uiteindelijk besloten we toch voor de goedkope(re) Cabanon Malawi te gaan omdat we toch niet niet al ons spaargeld uit wilden geven aan een vouwwagen (met het geld dat we hebben bespaard kunnen we aantal jaar leuk op vakantie) hebben we toch gekozen voor de wat kleinere Malawi. De gastencabine is niet groot, maar groot genoeg voor 2 kleine kids. De jongste slaapt nog 2 jaar in een campingbedje ergens in de buurt van ons bed. Ik gok dat ze later met z'n 3-en in een eigen tentje willen en dan hebben wij een fijne vouwwagen die niet te groot is en met een zee van laadruimte onder het bed. Met voortent en luifel is deze vouwwagen nog best lang en zeker ruim genoeg voor ons gezin van 5!

Met de keuken hebben we een compromis gedaan, niet een vaste keuken maar gekozen voor de optie keukenwieltjes.......

Succes met de keuze!!
Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Wie denkt er mee met onze vouwwagenkeuze?
« Reactie #2 Gepost op: maart 04, 2015, 04:11:48 pm »

Je kunt ook bij Aart Kok gaan kijken  :J
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Wie denkt er mee met onze vouwwagenkeuze?
« Reactie #3 Gepost op: maart 04, 2015, 04:40:50 pm »

Voor Cabanon kun je ook bij De Jong in Hattem gaan kijken, voor Jamet in Noordbergum, Aart Kok in Roden Naar het zuiden is echt niet nodig, je kunt gewoon boven de rivieren blijven. :J
Overigens kun je de Panama Up ook uitbreiden met meerdere extra slaaptenten, en heb je ook een vaste keuken, pack&go, etc.

Voor de fietsen lijkt een vaste imperiaal handig, maar je moet je wel bedenken dat alle fietsen eraf gehaald moeten worden voordat je kunt gaan klappen, en dan kan een losse imperiaal wel eens sneller en makkelijker zijn (heb zelf geen ervaring met beide systemen, omdat beide mij niet de meest prettige oplossing lijken). Ik zou dan eerder geen disselbak nemen, en daar de fietsen neerzetten. In o.a. de Panama en Malawi heb je 1200 liter ruimte, dus dat is genoeg, alleen grote dingen als een koelkastje of gasfles wil nog wel eens niet goed passen onder het bed, maar dat kan dan in de auto.
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Wie denkt er mee met onze vouwwagenkeuze?
« Reactie #4 Gepost op: maart 04, 2015, 04:58:26 pm »

Welkom wij zitten in hetzelfde schuitje wat betreft het uitzoeken van een vouwwagen en inderdaad is het niet gemakkelijk :)

Wat Jamet betreft, het is een van de goedkopere merken, echt een instap merk met ietwat budget uitstraling/afwerking. Trigano is iets netter afgewerkt en ik neem aan iets betere kwaliteit maar dat zie je dan ook terug in de aanschafprijs. Heb je de Jamets al eens in het echt bekeken?

De Jametic heeft inderdaad een iets grotere voortent dan de odyssee, daardoor neemt het opzetten wel iets meer tijden en zul je sneller een iets grotere kampeerplek nodig hebben of genoegen moeten nemen met minder buitenruimte. Elk voordeel heeft zijn nadelen. :)

De Trigano heeft geen laden & lossen systeem, wel is het zo dat je een vrij ruime doorgang hebt als je de keuken van de wagen afhaalt. Kampeer spullen die je elke keer meeneemt laat je waarschijnlijk toch in de wagen liggen als je die voorin de wagen laat liggen dan kun je vrij gemakkelijk nog een aantal kisten met bijvoorbeeld kleding of boodschapen achterin de wagen plaatsen.

Als alternatief voor de Odyssee kun je ook kijken naar de CC Flexi deze is qua afmetingen en opzet gemak gelijk maar iets goedkoper.

Wat betreft het meenemen van fietsen is een imperiaal inderdaad niet het meest handige omdat je die elke keer moet verwijderen voordat je kunt beginnen met klappen. Veel merken leveren ook een optie om de fietsen op de dissel mee te nemen dat betekend dan weer dat je geen disselbak kunt meenemen.

Het voordeel van een losse keuken is dat je zelf kunt bepalen waar je hem neerzet, met mooi weer kun je zelfs lekker onder de luifel buiten koken :)
Gelogd

Willems

  • Gast
Re: Wie denkt er mee met onze vouwwagenkeuze?
« Reactie #5 Gepost op: maart 04, 2015, 06:00:37 pm »

Herkenbare zoektochten dus  :).

We hebben Jamet nog niet live gezien. Al wel in Hattem geweest maar daar stonden alleen de Chamonix en de Mercury.
Trigano Odyssee (en ook de CC Flexi en meerdere modellen van de Aart Kok) valt tot nu toe nog af ivm binnenruimte die we nu nog als te klein inschatten.

Volgens mij zaak om de andere Cabanons (Malawi en Imperia) en de Jamets nu live te gaan zien (wellicht dan een ritje Groningen/Friesland :)) om daar gevoel bij te gaan krijgen. En ergens blijft de Alpha of CCC 2ehands icm gastencabine ook nog wel hangen, zeker gezien de vaste (mooie!) keuken. Die sluiten we in ieder geval nog niet uit.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Wie denkt er mee met onze vouwwagenkeuze?
« Reactie #6 Gepost op: maart 04, 2015, 06:20:16 pm »

Een Jamet is niets mis mee. Het is gewoon TenCate doek, net als bij vele anderen. En ja, de afwerking is iets minder, maar daar is de prijs ook naar. Voor 3 Panorama's heb je één Kyte, dat zie je dus  o.a, in de afwerking terug. Zorg voor een goede dealer, die van ons lost alles netjes op.

Wij hebben een Panorama gekocht want hij is ruim, klapt snel en is betaalbaar. Helaas zonder pack&go want dat was er nog niet. Met zijtent en ondertent kun je 8 personen kwijt.

Let met kinderen van deze leeftijd echt op het snel kunnen klappen. Het is knap lastig om de kids rustig te houden als je aan het klappen bent. Nu is er vaak wel oppas in de buurt, maar toch... Wij hadden eerst een zijklapper maar zijn nu enorm blij met het jametic klapsysteem. Snel en eenvoudig!
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Wie denkt er mee met onze vouwwagenkeuze?
« Reactie #7 Gepost op: maart 04, 2015, 06:24:10 pm »

Wij zijn ook heel lang blijven hangen bij de CCC hoor, idd in combinatie met de gastencabine en evt achtertent........
Onze zoektocht heeft volgens mij ruim 2 jaar geduurd :-) (voor we er eindelijk uit waren!!).
Wat mij trouwens ook heeeel goed geholpen heeft was de vouwwagenworkshop die ik heb gevolgd bij Ridderbeks in Echt (maar voor jullie wat uit te richting.......). Daar kun je zelf verschillende vouwwagens opzetten en zo krijg je een goed beeld bij de opzetverschillen. Dit jaar volgen we 'm ook weer, maar dan gaan we enkel oefenen met het opzetten van de Malawi  :J

p.s. Volgens mij hebben wij ook de meeste dealers wel bezocht. Hoewel, HK hebben we overgeslagen die stond op onze lijst maar ben blij dat we die niet bezocht hebben. Is nieuw voor ons niet te betalen en als ik ergens helemaal weg van ben dan ben ik moeilijk op andere gedachten te brengen (bij het bezoeken van HK zou ik waarschijnlijk als een blok zijn gevallen voor de onbetaalbare kyte -> vind ik nog steeds de allermooiste die er te krijgen is, helemaal icm de kindertent XL).
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Wie denkt er mee met onze vouwwagenkeuze?
« Reactie #8 Gepost op: maart 04, 2015, 06:29:27 pm »

Mjah als je de Alpha als optie ziet dan is de Odyssee ook een optie? Alpha is 2-3 pers terwijl de Odyssee 4-8 persoon is. Maar gaan jullie veel naar "slecht weer landen" dat je verwacht zoveel binnen te zitten? Je kunt ook nog overwegen om bij de Odyssee de ondertent erbij te nemen, prima speelplekje voor kleine kinderen. DEnk wel dat de combi cap Flexi voor jullie afvalt die heeft helaas geen mogelijkheid tot een gastencabine.

Ik zou inderdaad de Jamet's eens gaan bekijken dan weet je ook of dat wat voor jullie is.
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: Wie denkt er mee met onze vouwwagenkeuze?
« Reactie #9 Gepost op: maart 04, 2015, 07:14:46 pm »

Wij hebben en jametic rondo, de voorloper van de panorama. Wij zijn er erg blij mee, ook niks te klagen over de kwaliteit. Het is zeker niet zo dat het langer duurt om op te zeggen als en odyssee. Volgens mij heeft die meer losse buizen waardoor het juist langer duurt. Onze buren met en odyssee, waren in ieder geval veel langer bezig met uitklappen. Wij zijn afgelopen zomer weg geregend en hebben dus optimaal gebruik gemaakt van de binnen ruimte, de binnenruimte van de odyssee en reguliere jametic vonden wij ook te krap. Met twee kleine kinderen en af en toe en vriendinnetje hadden we genoeg ruimte. Ook de luifel met zijwanden is ideaal. En gasten cabine hebben we niet nodig. Genoeg binnen ruimte en slaapplekken. Ook geen problemenmet afmetingen van de plek, maar we zoeken altijd campings uit met ruime plekken (hiervoor hadden we jaren een trigano vendome). Bij kleine plekken laten we de luifel weg, dan past het eigenlijk altijd wel.

Met een doorloopkeuken kan je er ook voor kiezen om hem op de wagen te laten zitten. Op doorreis en bij en weekend weg laten wij de keuken altijd zien. Meteen en handig opstapje voor de kids om in bed te klimmen.
« Laatst bewerkt op: maart 04, 2015, 07:19:27 pm door vendome95 »
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Wie denkt er mee met onze vouwwagenkeuze?
« Reactie #10 Gepost op: maart 04, 2015, 08:08:49 pm »

Wij hebben met 3 kinderen wel voor een Combicamp gekozen (we twijfelden toen tussen de Jametic en Odyssee)
De vaste keuken en het opzetgemak gaf de doorslag. De eerste 2 jaar hebben we een gastencabine gebruikt, deze kun je bij
de combicamp vast laten zitten met inklappen en geeft dus nauwelijks extra opzetwerk. De laatste 2 vakanties heeft onze jongste zoon
echter gewoon op het deksel geslapen, en de oudste 2 in een bijzettent.
De binnenruimte van de voortent is ruim genoeg met zijn vijven. Bij veel regen spelen de jongens meestal op het deksel, maar ook eten gaat prima
in de voortent. Het fijne aan de combicamp vinden wij dat hij modulair is op te zetten. Meestal gebruiken we niet eens heel de voortent maar alleen het dak
met 1 of 2 zijwanden.
Ik heb nog geen moment spijt gehad van onze keuze, en door een goede aanbieding was hij niet duurder dan een Alpha. Maar ik weet zeker dat de Jametic en
de Odyssee ook hele fijne wagens zullen zijn. Het sjouwen met de keuken brak mij alleen op (zwakke rug), en ik ben heel blij dat dat niet meer hoeft. Ondanks dat
dit maar een paar keer per vakantie hoeft, was dat teveel voor mij na bijv. een lange autorit of alles inklappen. En de keuken moet toch echt met zijn tweetjes.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Wie denkt er mee met onze vouwwagenkeuze?
« Reactie #11 Gepost op: maart 05, 2015, 12:34:13 pm »

Al eens over een Camplet nagedacht?

(semi) vaste keuken, in ieder geval geen gesjouw, relatief snel, voortent is uit te breiden (wordt ie wel wat minder snel van) en in ieder geval 2 2 persoonsbedden. (die 5 plek dan kom je uit op een gastencabine denk ik)
Oh ja, wagens hebben een Hardtop waarop fietsendragers makkelijk te bevestigen zijn.

En als ik de foto's zie van de classic met die mooie boogluifel dan lijkt het me dat je over ruimte bij slechter weer niet echt te klagen hebt.
Gelogd
Adventure Awaits

Snelle Jelle

  • Gast
Re: Wie denkt er mee met onze vouwwagenkeuze?
« Reactie #12 Gepost op: maart 08, 2015, 10:31:14 am »

Wij zitten ook met een luxe probleem. Wie hakt de knoop door? Wat budget betreft hebben we onze keuze van heel veel terug gebracht naar 4 modellen. Jamet jameta 2015, alpha gl 2015, mecury of suncruiser  2015.  Wij weten het niet meer :)28]
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Wie denkt er mee met onze vouwwagenkeuze?
« Reactie #13 Gepost op: maart 08, 2015, 10:40:16 am »

Eigenlijk moet je dan kiezen tussen Alpha GL met 1x2 persoons bed ren de Mercury met 2x2 persoons. Dus zeg maar hoeveel bedden je wilt hebben en de knoop is doorgehakt :-)
Gelogd

Snelle Jelle

  • Gast
Re: Wie denkt er mee met onze vouwwagenkeuze?
« Reactie #14 Gepost op: maart 08, 2015, 01:30:54 pm »

Haha Drikusniet zo simpel is het dus:)5]️
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal