Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6   Omlaag

Auteur Topic: Projecten aan onze Trigano Alpha  (gelezen 32800 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gait

  • Gast
Projecten aan onze Trigano Alpha
« Gepost op: oktober 22, 2015, 12:23:25 am »

Dag mede-klappers,
Omdat ik het leuk vind om te klussen aan onze vouwwagen heb ik een lijstje projecten gemaakt om deze winter uit te voeren. In deze topic geef ik jullie info over de voortgang en de keuzes die ik heb gemaakt. En natuurlijk jullie zeer gewaardeerde tips lezen.....
1: Besteklade vergroten. Naast en achter de besteklade is nog veel loze ruimte. Die wil ik gaan benutten.
2: Gaskranen verzetten (nodig voor project 3) en aansluiting maken voor skottel.
3: Lades maken aan de rechterkant van de keuken. Zo kan de diepe ruimte bereikbaar worden.
4: Extra stopcontacten maken onder de keuken.
5: Handig plankje maken boven aanrecht evt met verlichting.
6: Vaste verlichting in de wagenbak en bij het deksel.
7: Vaste 12V circuit met omvormer aanleggen.
8: Vloerverwarming aanleggen op het deksel.
9: fietsendragers op imperiaal monteren.
10: keggen maken voor onder de imperiaal
« Laatst bewerkt op: oktober 22, 2015, 12:46:41 am door Gait »
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Projecten aan onze Trigano Alpha
« Reactie #1 Gepost op: oktober 22, 2015, 12:28:17 am »

Project 1 Besteklade
Na de oplossingen van o.a. Wijnand te hebben bekeken, heb ik besloten om de onderplank van de lade groter te maken, nl. 400mm diep. Het stalen zetwerk heb ik doorgezaagd en verder uit elkaar gezet (foto1). Hierdoor past er een uitschuif-bestekbak van Blokker precies op (zie foto 2).
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Projecten aan onze Trigano Alpha
« Reactie #2 Gepost op: oktober 22, 2015, 12:29:17 am »

Succes met je project :J klinkt als mooie opties voor veel andere Alpha eigenaren  (en de daarop lijkende types ;) )

Ik zet het topic bij de Trigano projecten
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Projecten aan onze Trigano Alpha
« Reactie #3 Gepost op: oktober 22, 2015, 12:42:19 am »

Project 1 Besteklade
Omdat de vouwwagen in de stalling staat ben ik daar aan het klussen. Heb echter niet alle gereedschap en materiaal daar beschikbaar. Dus.....lade past niet. Diepte is goed, breedte is ook goed. Alleen zit de geleiding (u-profiel) ca. 1 cm hoger. Hierdoor past de bak niet in de hoogte. De geleiding zit vastgelast en alleen met slijpwerk te verwijderen. Dat ga ik dus niet doen. Daarom pas ik de onderplaat aan en maak daar een L-profiel op (zie foto) dan zakt de onderplaat ca. 1cm en past alles goed (hoop ik)
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Projecten aan onze Trigano Alpha
« Reactie #4 Gepost op: oktober 22, 2015, 12:45:04 am »

Leuk project! Ik ben benieuwd naar het eind resultaat
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Projecten aan onze Trigano Alpha
« Reactie #5 Gepost op: oktober 22, 2015, 04:19:49 pm »

Leuk! Ben benieuwd hoe het allemaal wordt. Deze had je natuurlijk al gevonden:

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=12533.0

Je eerdere opmerking over dat je geen 12V aansluiting vanaf de autostekker had gevonden heeft me wel aan het denken gezet. Dat zou namelijk inhouden dat de koelbox onder het rijden niet is ingeschakeld. Ik heb de Alpha momenteel niet bij huis, maar ik ga toch eens controleren of die 12V het onder het rijden wel doet. Dat wordt mijn projectje voor dit jaar  :#. Naast het aanpassen van de rest van de laden. Ik wil van de onderste twee kleine laden één grote maken en onder het gasfornuis komen ook nog twee laden. Voorbeelden daarvan zijn ook op dit forum te vinden.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Projecten aan onze Trigano Alpha
« Reactie #6 Gepost op: oktober 22, 2015, 04:29:08 pm »

Blijft leuk al die knutselprojecten. Beleef er zelf ook telkens weer veel plezier aan.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

PY

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha 2013
Re: Projecten aan onze Trigano Alpha
« Reactie #7 Gepost op: november 25, 2015, 06:13:39 pm »

hallo allemaal,
sinds vorige week zijn we bezitters van een Trigano Alpha uit 2013. Wij zijn echter tentkampeerders maar wilden 'iets' meer luxe bij het slechtweer kamperen en ook meer gemak bij opzetten en afbreken.
We hebben de wagen 1 keer snel uitgeklapt om te kijken hoe het werkt maar verder hebben we de wagen nog niet gebruikt of goed bekeken.
De genoemde projecten vind ik prachtig klinken en zijn zeker inspirerend dus dat ga ik volgen. Maar eerst een keer een droog weekend, dan gaan we winterkamperen, nu nog zonder vloerverwarming.
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Projecten aan onze Trigano Alpha
« Reactie #8 Gepost op: november 25, 2015, 08:22:02 pm »

Gefeliteerd met jullie aankoop. Volgende week hoop ik verder te kunnen gaan met de projecten aan onze Alpha. Zal hier de foto's en voortgang posten
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Projecten aan onze Trigano Alpha
« Reactie #9 Gepost op: februari 11, 2016, 01:15:00 am »

De projecten liggen even stil.  :N

project 1: Besteklade vergroten. Naast en achter de besteklade is nog veel loze ruimte. Die wil ik gaan benutten.
Nadat ik de zaak in de stalling netjes heb opgemeten, thuis een nieuwe lade gemaakt, blijkt hij niet te passen. Voor dit soort klussen moet je de vouwwagen toch bij de hand hebben. Vanaf half maart kan ik hem ophalen uit de stalling en kan ik weer verder. Overigens ga ik toch de geleidestrips uit de keuken verwijderen. Een paar zitten geschroefd en een paar gepuntlast. Die boor ik los. Ik wil gaan werken met uittrekbare geleiderail. Zoiets als dit: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40287825/ Je hebt ze zelfsluitend of drukopenend. Twijfel nog welke we nemen. In ieder geval ga ik alle lades maken van wit mdf en de frontjes van berken multiplex. De standaard knoppen zijn ca. 15 mm hoog. Die je kunt kopen zijn bijna allemaal >20 mm hoog. Weet niet of er zoveel vrije ruimte is achter het deksel.
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2016, 01:23:13 am door Gait »
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Projecten aan onze Trigano Alpha
« Reactie #10 Gepost op: februari 11, 2016, 07:22:02 am »

Bij druk openend heb je geen knop nodig. En ik heb in de frontjes een gat geboord waar je vinger in past. Trek je ze zo open.
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Projecten aan onze Trigano Alpha
« Reactie #11 Gepost op: februari 11, 2016, 12:34:31 pm »

Zo kan het natuurlijk ook: een gat erin. Zelfsluitend is ook wel fijn. Dan blijven de lades mooi dicht onder het rijden
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Projecten aan onze Trigano Alpha
« Reactie #12 Gepost op: februari 11, 2016, 04:05:51 pm »

Ik heb ook berken multiplex gebruikt.
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Projecten aan onze Trigano Alpha
« Reactie #13 Gepost op: februari 11, 2016, 09:11:09 pm »

Mooi!  Hoe heb jij de geleiding gemaakt?
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Projecten aan onze Trigano Alpha
« Reactie #14 Gepost op: februari 11, 2016, 09:50:53 pm »

De linker geleiding is origineel. Glijd niet te zwaar en niet te licht. Bij die lades heb ik alleen het originele front vervangen.
En de rechter la glijd op 2 stroken aluminium. Voor die lade heb ik een plaat aluminium 4x omgezet zodat de bestekbak, die model stond voor de basis van de la, daar netjes in paste. De onderkant bleef open. Ik heb het gemonteerd met verzonken boutjes.

Met kamperen mag het allemaal makkelijker als het kan. Thuis mag het ook nog luxe zijn.
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2016, 09:54:31 pm door Theu »
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal