Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omlaag

Auteur Topic: Toch weer klappen!  (gelezen 21886 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Toch weer klappen!
« Reactie #60 Gepost op: april 12, 2016, 12:12:06 pm »

Die buizen worden gemaakt door een strip rond te buigen, en vervolgens vast te lassen. Hierbij komt een braam, die slecht volledig is te verwijderen. Daarnaast is het uiteinde voor een coating snel te scherp. Natuurlijk kan dat technisch wel, maar dan betaal je daar ook voor. Of je dat voor een zwart kleurtje overhebt is dan maar de vraag.
Gelogd

kooshof

  • Gast
Re: Toch weer klappen!
« Reactie #61 Gepost op: mei 03, 2016, 09:03:02 am »

Inmiddels bericht van de dealer: we krijgen onze Jameta helaas niet op tijd voor het klapweekend; de wagen wordt vrijdag 13 mei afgeleverd. Als dat maar goed gaat... gelukkig zijn we niet erg bijgelovig. Wel jammer dat we onze nieuwe aanwinst niet op dat weekend kunnen laten bewonderen c.q. bekritiseren, we hadden er eigenlijk best zin in. Zeker nu het super mooi weer schijnt te worden...

Ondertussen de kampeerinventaris enigszins op peil gebracht. Vooral met die dingen die bij een camper zijn 'inbegrepen' omdat ze vast zijn ingebouwd. En die we dus onlangs met camper en al hebben verkocht. Zo leverde onze strooptocht langs verschillende campingwinkels onder andere een koelbox op (Mobicool B40), twee elektrische lampen, een stroomkabel met contactdoos, een kacheltje voor voor- en naseizoen, een kleding- c.q. keukenkast, een disselslot, een nieuwe pannenset, een paar kratten voor bagage en nog enkele van dat soort nuttige nuttige zaken.

Nog geen fietsendrager; we overwegen een fietsdrager voor op de trekhaak van de auto aan te schaffen, plus een zogenaamd disselhulpstuk, waardoor je op de dissel ook een kogel hebt om diezelfde fietsdrager op te bevestigen. Heeft het voordeel dat je op de camping je fietsdrager weer op de auto kunt zetten om ter plekke in de omgeving te kunnen fietsen.

Twijfel is er ook over een kluisje om waardevolle spulletjes in te bewaren. Zou groot genoeg moeten zijn voor twee mobieltjes, een tablet en twee E-readers, plus misschien wat waardepapieren of zo.  Maar waar je zo'n ding inbouwt, en hoe, en of-ie dan niet toch nog gekraakt kan worden (met mogelijk veel schade), dat blijft de vraag.

In ieder geval zijn we er wel zo'n beetje klaar voor: de eerste vakantieplannen zijn ook al gemaakt. Nu rest ons niets anders dan de dagen aftellen tot vrijdag 13 mei. Toch een beetje griezelig...
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Toch weer klappen!
« Reactie #62 Gepost op: mei 03, 2016, 09:03:13 pm »

Niks mis met vrijdag de 13e! Ons dochtertje is op vrijdag de 13e geboren! :)6]:)3]:)106]
Gelogd

MirandaKaptein

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 36
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha
Re: Toch weer klappen!
« Reactie #63 Gepost op: september 15, 2016, 10:28:07 pm »

Oei...
Ik ben wel benieuwd naar die 'sterk wisselende verhalen'
U heeft inmiddels mooie vakantiedagen doorgebracht in de Jameta, hoop ik. In mijn zoektocht naar een klapper ben ik stiekem een beetje verliefd geworden op de Jameta. Er zijn echter nog weinig gebruikerservaringen dus ik ben razend benieuwd hoe de Jameta u bevalt. Wilt u wat info met ons delen? Alvast heel hartelijk dank.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Toch weer klappen!
« Reactie #64 Gepost op: januari 08, 2017, 09:32:38 pm »

Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen met de Jameta....
Waarschijnlijk ontvangt de heer Kooshof geen notificaties bij reacties op dit topic, dus geduld :-)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Toch weer klappen!
« Reactie #65 Gepost op: januari 09, 2017, 04:39:29 pm »

Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen met de Jameta....
Waarschijnlijk ontvangt de heer Kooshof geen notificaties bij reacties op dit topic, dus geduld :-)
Of een PB tje sturen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Toch weer klappen!
« Reactie #66 Gepost op: januari 09, 2017, 08:32:12 pm »

O ja, dat kan natuurlijk ook!  :I

Done!
Gelogd

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: Toch weer klappen!
« Reactie #67 Gepost op: januari 13, 2017, 07:01:30 pm »

Als je - zoals wij - zes jaar in een camper vakantie gehouden hebt, kom je erachter dat je met zo’n ding eigenlijk helemaal niet zo flexibel bent. Het is wel degelijk een hele leuke manier om veel te zien en te gaan en staan waar je wilt, maar er zit ook een nadeel aan vast. Voor alles wat je op enige afstand van de camping gaat doen, heb je steeds die camper nodig, en dat is beslist niet altijd even handig…

Zodat ineens het idee naar boven kwam borrelen om weer eens naar vouwwagens te kijken, net als ‘vroeger’. Om te beginnen bleek al meteen dat er in pakweg 20 jaar het nodige veranderd is. Zo lijkt het opzetgemak er een stuk op vooruitgegaan. Heel mooi, want mijn leeftijd is in die tijd helaas ook gevorderd, tot 63 om precies te zijn. Wat we zoeken is dan ook een tweepersoons vouwwagen die snel staat (inclusief voortent!) en zo weinig mogelijk haringen, stokken en scheerlijnen nodig heeft.

Inmiddels uitvoerig op dit forum rondgekeken, dealers bezocht en internet afgezocht, met als resultaat twee vouwwagens die erg aanspreken: de Cabanon Malawi en de Jamet Jameta. De Trigano Alpha en de Raclet Panama Up vielen af, omdat we ook een keuken willen gebruiken en bij die laatste wagens zit je dan meteen vast aan een disselkast, voor de water- en gasaansluiting. Maar wij willen de dissel juist gebruiken voor een fietsenrek.

Mijn vragen: is iemand hier in het bezit van een Jamet Jameta? En zo ja: is die vouwwagen inderdaad zo makkelijk op te zetten als wij denken? Heeft die Jameta ook nadelen, die we nog niet doorgrond hebben? Kan iemand mij overtuigen om toch voor de Cabanon Malawi te gaan? Bestaat er nog een heel ander model dat ik misschien over het hoofd gezien heb? En als ik vragen mag: hoe oud is de oudste klapper op dit forum? En wat denken jullie: is vouwwagen-kamperen eigenlijk nog wel goed te doen voor een (redelijk fitte) 60-plusser?

Benieuwd naar eventuele antwoorden...
Alvast bedankt!
Ik heb een alpenkreuzer duet van 2001 tekoop . Is met een vast deksel met gasveer. Er licht een extra dikke matras in . Wagen heeft geen losse stokken voorde wagen tent , leuke zit In de wagen en extra ruimte ernaast .wagen is nog in heel nette staat . Fietsen drager kan op het vaste deksel  ( geen extra kogeldruk en beter voor de gewicht verdeling ) .weet niet of het voor u een optie is ?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Toch weer klappen!
« Reactie #68 Gepost op: januari 13, 2017, 07:22:44 pm »

... weet niet of het voor u een optie is ?

Ik betwijfel het. Als je dit onderwerp gelezen zou hebben, wist je dat ze in april al hun nieuwe wagen gekocht hebben....

 :#
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal