Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Waeco Coolfun CK40D  (gelezen 14202 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #30 Gepost op: augustus 22, 2021, 08:55:22 pm »

@sander,

Bij deze 3 componenten kom ik steeds bij dezelfde complete sensor uit
Kan je aangeven wat deze 3 losse onderdelen precies zijn?

Kan het zijn dat deze 3 inmiddels vervangen zijn door 1 complete sensor?

Sorry, gemist. In principe gaat het alleen om de sensor. De andere onderdelen zijn om de sensor in de wand van de kist vast te zetten volgens mij. Is niet per de nodig.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #31 Gepost op: augustus 22, 2021, 09:28:35 pm »

Ok, duidelijk

Ik wilde een gaatje door de wand boren en de sensor gelijk binnenwand monteren, maar kreeg van vriend van me deze opmerking

Oppassen met gaatjes, beginsel van Watt, vocht gaat altijd naar de koudste plek, ook door heel klein gaatje

Dus niet doorboren maar tegen de binnenwand aan plaatsen
Gelogd

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #32 Gepost op: augustus 23, 2021, 07:28:19 am »

Ok, duidelijk

Ik wilde een gaatje door de wand boren en de sensor gelijk binnenwand monteren, maar kreeg van vriend van me deze opmerking

Oppassen met gaatjes, beginsel van Watt, vocht gaat altijd naar de koudste plek, ook door heel klein gaatje

Dus niet doorboren maar tegen de binnenwand aan plaatsen

Zo wordt dat ook gezegd in het filmpje/de beschrijving voer het inbouwen
Gelogd

Bertbert

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: HK kyte
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #33 Gepost op: augustus 26, 2021, 09:30:54 am »

Wij hebben dit voorjaar ook dit probleem gehad. Al een geluk tijdens een weekendje en niet tijdens onze lange reis. Het grote probleem hier is dat heel het keukenblad eruit moet om de koelbox eruit te krijgen. Niet echt praktisch. Dan maar met heel de vouwwagen naar holtkamper en daar hebben ze netjes onder garantie een nieuwe koelbox gestoken👍
S morgens afgezet en toertje mtb op de utrechtse heuvelrug en dan terug gaan halen. Leuk dagje 😉
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #34 Gepost op: augustus 26, 2021, 06:59:55 pm »

Keukenblad eruit halen stelt op zich niet zoveel voor, even goed opletten wat je ervoor dient te doen

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=26343.0
Gelogd

Marcof

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 69
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper, Kyte 2018
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #35 Gepost op: juli 16, 2022, 02:02:55 pm »

Hier ook een defecte coolfun in een Kyte uit 2019.
Wij gaan binnen enkele dagen op vakantie en zijn nog even aan het voor kamperen toen de koelkast gek ging doen.

De tijd naar Frankrijk is beperkt en dus direct online een sensor besteld die overeen lijkt te komen, op voorraad is en maar zien waar het schip strand.

Deze sensor is het geworden en inclusief verzendkosten was ik €22 kwijt;
https://www.partsnl.nl/thermische-voeler-4450021667-koelkast

Had geen tijd, maar ook geen zin, om de keuken te demonteren en dus aan de achterkant van de koelkast aan de gang gegaan.
4 van de 6 schroeven waren zo los, de andere 2 zitten geblokkeerd en kreeg ik met geen mogelijkheid los.
De 2 grote schroeven bovenop de koelkast waren kinderspel.

Bleek dat met een beetje wiebelen, de achterplaat, gewoon los kwam met de 2 schroeven er nog in.
Daarop de printplaat bloot gelegd door het zwarte doosje op te schroeven.
Dit ging allemaal voorspoedig en toen bleek de connector van de nieuwe sensor af te wijken. Gelukkig staan we vlakbij huis en dus wat krimpkousjes en de soldeerbout opgehaald.
De connector van de oude sensor op de nieuwe sensor gesoldeerd en inprikken maar.

De sensor zelf net via de binnenzijde omhoog gewerkt en onder de zwarte afdekplaat naar de binnenkant van de koelkast geleid.

Alles weer dicht geschroefd en de koelkast aangezet en de koelkast doet het weer als een zonnetje. Wel reageert hij iets sneller en onrustiger. Waarschijnlijk omdat er een stukje temperatuur demping mist omdat de sensor direct in de koelkast hangt. Nog even kijken of ik het iets kan dempen door de sensor in een doekje te wikkelen.

Thanks voor dit topic,scheelde ons een nieuwe koelkast a €300 waar wij nu maar €22 kwijt waren aan een sensor  WW
Gelogd
Nu: Holtkamper Kyte model 2018

Vroegâh:
De Waard Albatros oudje
De Waard Lepelaar 2015

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #36 Gepost op: juli 16, 2022, 03:05:16 pm »

weer een probleem opgelost  :J
Gelogd

Marcof

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 69
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper, Kyte 2018
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #37 Gepost op: juli 25, 2022, 03:16:12 pm »

Onze coolfun koelt niet meer lekker, daarmee bedoel ik dat de compressor niet meer aanslaat. Ik hoor, zodra de boven/ondergrens bereikt is, het relais klikken maar de compressor slaat niet aan. Zodra ik de stekker er 15-20min uithaal, doet hij het weer even en dan houdt het feest weer op.

Zit er een thermische beveiliging op de CF?
Het is hier (Annecy Frankrijk) rond de 35 graden zonder wind en onder thermometer in de keuken(Kyte) geeft 40°c aan.

Iemand een idee of suggestie?
Gelogd
Nu: Holtkamper Kyte model 2018

Vroegâh:
De Waard Albatros oudje
De Waard Lepelaar 2015

Marcof

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 69
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper, Kyte 2018
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #38 Gepost op: juli 25, 2022, 04:47:29 pm »

Onze coolfun koelt niet meer lekker, daarmee bedoel ik dat de compressor niet meer aanslaat. Ik hoor, zodra de boven/ondergrens bereikt is, het relais klikken maar de compressor slaat niet aan. Zodra ik de stekker er 15-20min uithaal, doet hij het weer even en dan houdt het feest weer op.

Zit er een thermische beveiliging op de CF?
Het is hier (Annecy Frankrijk) rond de 35 graden zonder wind en onder thermometer in de keuken(Kyte) geeft 40°c aan.

Iemand een idee of suggestie?
Er lijkt iets van een thermische beveiliging in te zitten.
Heb een ventilator, in de kuip, achter de koelkast gelegd en nu lijkt hij het weer goed te doen. Thuis maar is een grote 12v fan achter de koelkast monteren en deze met een bimetaaltje laten schakelen. Bizar dat de koelkast met een 35°c buitentemperatuur er al moeite mee lijkt te hebben....
Gelogd
Nu: Holtkamper Kyte model 2018

Vroegâh:
De Waard Albatros oudje
De Waard Lepelaar 2015

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #39 Gepost op: juli 25, 2022, 08:58:20 pm »

In de Aero blijft hij het wel doen. Soms hoor ik hem idd klikken terwijl hij niet aanslaat. 5min later weer wel. Dit niet persé bij hele hoge temperaturen.

Wel afgelopen week een liter of 6 verse frisdrank er in uit de supermarkt. Bij 40 graden onder de luifel is hij dan lang bezig om de boel koel te krijgen. Ook wel logisch want 6 liter is behoorlijk wat.. Ik vind ook dat de temp op het display soms al snel omhoog gaat. Soms ook bij maar 1 fles.

In de Aero zit de koelbox helemaal opgesloten in de keuken. Er zitten wel afsluitbare roosters in het zeil achter de koelbox maar deze geven niet zoveel lucht als bij de binnenkant van de Kyte. Deze rooster zijn de aanvoer en de roosters bovenin de box zijn de afvoer.
Ik zit er daarom ook aan te denken (verwijderbaar) een paar 12 volt fans aan elkaar te maken met een temp schakelaar en deze op het bovenste rooster van de coolfun te leggen. Deze zorgen dan voor veel meer afvoer van de lucht zodat je de box bij temperaturen van 35+ een beetje kan helpen. Zelfde heb ik gemaakt op een jaga convector radiator. Werkt super.
Gelogd

Marcof

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 69
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper, Kyte 2018
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #40 Gepost op: juli 25, 2022, 09:25:14 pm »

Hmm hier vandaag de hele dag de ventilator erachter gehad en geen problemen meer.

Zoiets bedoel je? Deze heb ik zelf gemaakt en thuis op een aantal jaga radiatoren zitten.
Denk dat ik zoiets ook voor de koelkast ga maken en dan een op omgevingstemperatuur gestuurd relais of bimetaal op de metalen achterkant van de koelkast.

Voordeel bij de Aero is mijn inziens wel dat hij buitenlucht pakt. Als het buiten 37 graden is, pakt hij 37 graden en bij ons is het dan velen(!) graden warmer in de binnentent/kuip van de Kyte.
Gelogd
Nu: Holtkamper Kyte model 2018

Vroegâh:
De Waard Albatros oudje
De Waard Lepelaar 2015

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #41 Gepost op: juli 25, 2022, 10:04:43 pm »

Dat bedoel ik idd. De Aero pakt idd lucht van onder de wagen/keuken. De oppervlakte van het rooster waardoor de aanvoer komt is echter beperkt. Met de fans denk ik dit sterk te verbeteren. Tot 30 graden geen issues. Hierboven kan dit beter. Zeker als ik dan de temp boven het rooster van de koelkast voel als hij draait.
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #42 Gepost op: juli 25, 2022, 10:14:01 pm »

Gisteren hadden wij iets vergelijkbaars met onze Mobicool, na een lange rit aangekomen in de Dordogne, het was hier 37 graden, koelkast in de schaduw gezet en aan de stroom gehangen, na een tijdje stopte hij er mee. Stekker er uit gehaald en een tijdje later deed hij het gelukkig wel weer.
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Marcel78

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (voorheen Cabanon Mercury)
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #43 Gepost op: juli 30, 2022, 09:17:30 pm »

Precies 1 jaar later wederom exact het zelfde probleem met de nieuwe koelkast die naar aanleiding vanher probleem van vorig jaar is vervangen. Na de vakantie maar weer opnieuw naar Holtkamper voor service. Het vertrouwen in de Waeco is volledig weg.

Geen fijn begin van de vakantie maar we zijn inmiddels (helaas) ervaringsdeskundig. De tijdschakelaar ligt nog in de vouwwagen en hebben we nog de oude vertrouwde Mobicool.

 
Op de dag voor ons vertrek hebben wij het zelfde probleem met onze koelbox in de Aero. Thermostaat staat ingesteld op 4 graden en hij geeft 8 graden aan en blijft gewoon door koelen. Hij is net een half jaar oud. Op zaterdagavond is er niemand meer te bereiken en is Google je beste vriend maar er is dus geen eenvoudige oplossing voor.

Mooi balen (zacht uitgedrukt) en maar hopen dat we op onze bestemming nog een koelkast kunnen huren. Dan kan hij na de vakantie terug naar Holtkamper voor reparatie/vervanging. Kunnen ze ook meteen de gaskookplaat fixen die door dometic is teruggeroepen.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Waeco Coolfun CK40D
« Reactie #44 Gepost op: juli 31, 2022, 07:05:12 pm »

Andere sensor er in, dan is het probleem definitief opgelost.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal