Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Welke vouwwagen raden jullie aan voor rond te trekken  (gelezen 2322 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenVerheyen1981

  • Gast
Welke vouwwagen raden jullie aan voor rond te trekken
« Gepost op: maart 19, 2017, 03:07:43 pm »

Hallo, eerst en vooral wil ik mezelf eens voorstellen. Ik ben Jeroen 36j en samen met m'n vrouw hebben we 3 kinderen. We hebben altijd een mobilhome gehad die we combineerden als 2de wagen, maar met spijt in ons hart hebben we deze verkocht. We hebben nu een 2de wagen gekocht, maar een gewone. Is wel veel makkelijker. omdat het reizen ons echt in het hart zit zijn we opzoek naar een waardig alternatief. Mijn vrouw ging vroeger altijd met haar ouders en broers/zussen met de vouwwagen op reis, maar daar hebben ze verschillende meningen over het snel opzetten en afbreken. Is dan ook al een 10 tal jaar geleden.
We zijn echt Scandinavië liefhebbers vooral dan Lapland(samiland) en willen dit graag terug kunnen doen maar dan met een vouwwagen. In Scandinavië geldt het allemansrecht, je mag bijna overal staan zolang je geen andere mensen hindert. Want camping zijn echt niet mijn ding. Elk z'n keus en mening daarover.

Dus zijn we opzoek naar een vouwwagen, 4 à 5 personen, die snel op en af kan worden gezet. Max 15min. Dit natuurlijk in basis stand. Dat we gewoon goed kunnen slapen eventueel ontbijten. Maar als we langer willen blijven we bv dan wel een voortent en/of luifel kunnen bijplaatsen. Deze mag ook niet te groot zijn want als je wat 'offroad' gaat zijn dit soms smalle wegen. Ons budget is 2 à 3000€ All in.

Kan er trouwens verwarming ofzo geplaatst worden in een vouwwagen zoja welk type?

Hopelijk hebben jullie tips voor ons en kunnen we beginnen aan een nieuw avontuur met een vouwwagen.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Welke vouwwagen raden jullie aan voor rond te trekken
« Reactie #1 Gepost op: maart 19, 2017, 04:22:15 pm »

Zoals ik je post lees, wil je waarschijnlijk op dezelfde manier gaan kamperen met de vouwwagen zoals je dat met het mobiel home deed, zo'n beetje elke dag verder trekken.
Een vouwwagen vind ik daar toch wat minder geschikt voor. Een vouwwagen is wel geschikt om te trekken, maar dan steeds enkele dagen op een plek blijven staan.  Je blijft dan toch wel flexibel in het verkennen van de omgeving, omdat je je auto gewoon beschikbaar hebt.
In maximaal 15 minuten staan is een utopie. Maar ruim minder dan een uur is wel te doen, als geoefend klapper.
Ik denk dat in jullie geval een vouwwagen met een harde deksel het beste past, maar heb daar zelf geen ervaring mee. Merken als Holtkamper, Aart Kok, Camplet, CombiCamp leveren dergelijke wagens.
Met het budget dat je beschikbaar hebt moet je wel naar de oudere modellen kijken.
En zeker bij de dealers gaan kijken en proberen, om er zo achter te komen wat jullie type vouwwagen is.

Succes, ik ben benieuwd naar jullie keuze.
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Welke vouwwagen raden jullie aan voor rond te trekken
« Reactie #2 Gepost op: maart 19, 2017, 06:15:00 pm »

Snelklappers zijn er meerdere maar reken wel op meer dan 15min.
Onze odyssee valt ook in de snelklap rubriek en de basis dat is voortent inclusief staat op in 30à40min.
2dehands zijn deze ook te vinden in jullie prijsklasse.
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Welke vouwwagen raden jullie aan voor rond te trekken
« Reactie #3 Gepost op: maart 19, 2017, 06:40:19 pm »

Ik ben bang dat jullie flexibeler willen zijn dan dat mogelijk is met een vouwwagen. Je wensen/eisen kun je natuurlijk altijd aanpassen. Gewoon veel vouwwagens bekijken. De Jamet Jametic al bekeken?
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Welke vouwwagen raden jullie aan voor rond te trekken
« Reactie #4 Gepost op: maart 19, 2017, 06:43:20 pm »

In 15min klappen zijn wel modellen waar dat mee kan. Maar inrichten en bedden klaar en keuken klaar voor gebruik etc. etc. gaat altijd meer tijd inzitten als je denkt.....
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Welke vouwwagen raden jullie aan voor rond te trekken
« Reactie #5 Gepost op: maart 20, 2017, 12:01:56 am »

oefff klinkt idd als een moeilijke zoektocht. Elke dag ff in en uitklappen red je gewoon niet in een kwartier. idd een wagen met vast deksel zoals een combicamp oid kom je al een heel eind maar dan nog heb je wel wat meer werk. zeker omdat er ook kinderen meegaan. succes met de zoektocht.
Gelogd

Jimmymichiels

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 506
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panema up 2022
Re: Welke vouwwagen raden jullie aan voor rond te trekken
« Reactie #6 Gepost op: maart 20, 2017, 06:55:34 am »

Alleen het slaapgedeelte op 15 min uitklappen is geen probleem...
Dan heb je 2 beddes 1,65m breed.
Are op 15 min zetten wij onze raclet slaapgedeelte makkelijk open.
Dan ist natuurlijk wel zien dat je niet verongelukt als je gaat slapen.
Want in de middenpad liggen onze spullen.
Verwarmen doen wij met een simpel elektrisch blazertje.
Gelogd

Fyrabrasa

  • Gast
Re: Welke vouwwagen raden jullie aan voor rond te trekken
« Reactie #7 Gepost op: maart 21, 2017, 08:49:31 am »

Als je wil rondtrekken zou ik ook eens kijken naar de echte tenttrailer zoals bijvoorbeeld, sommige ook verkrijgbaar als off-road.
Deze zijn zeer snel op te zetten en flexibel in opzet mogelijkheden tijdens reizen.
zoals bijvoorbeeld
3dog  http://www.3dogcamping.eu/nl/
Campwerk http://www.campwerk.de/nl/
Campooz http://www.campooz.com
Oztrail http://www.trigano-camping.com/nl/vouwwagens/289-oztrail-quest.html
Gordigear http://www.gordigear.com
Storm tent trailer http://stormtenttrailers.com
Relax tent trailers http://www.relaxtenttrailers.com
Ze hebben (standaard) geen keuken, maar als je rondtrekt heb je ook geen behoefte aan een grote keukenblok.  Net zoals een enorm ruime binnentent.


Deze tenttrailers hebben de tent boven op de kar zitten. Kun je altijd bij je bagage in de kar laten als je de tent  hebt op gezet of als he de tent ingepakt hebt
Als je één dag staat kun je bijvoorbeeld  alleen de basistent opzetten. Zelf slaap je op de kar de kinderen kunnen slapen in de voorruimte. Bij dit soort trailers ben je na  5 min klaar met opzetten inclusief 4 á 8 haringen.
Er zit ook een luifel bij, hier kan naar gelang je het nodig vind zijwanden aan ritsen. En als meer afgeschermd wil zitten kan je een voorwand en een kuipzeil er aan vast maken.

Aart kok en Holtkamper hebben vast ook echte tenttrailer in hun pakket zoals bovenstaande trailer met een fleixbele luifel/voortent. Maar daar heb ik persoonlijk niet naar gekeken, daar kan iemand anders vast aangeven welke type dat is.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Welke vouwwagen raden jullie aan voor rond te trekken
« Reactie #8 Gepost op: maart 21, 2017, 08:59:16 am »

Lijkt mij een lastige opgave voor dit budget. Ik ben zelf altijd al even 15 minuten bezig om de boel enigzins waterpas en uit de buurt van kuilen te plaatsen. Maar wij kamperen ook net even anders dan anderen denk ik.

Type HK Spacer/flyer of een Zambezi, vaste deksel voor je snelheid (geen grondzeil) 4 slaapplaatsen en snel luifeltje.

Je hebt dan wel bij dit soort merken het oudere spul te pakken voor je budget:
http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1147717225-aart-kok-zambezi-original.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=7
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Welke vouwwagen raden jullie aan voor rond te trekken
« Reactie #9 Gepost op: maart 21, 2017, 09:23:21 am »

In een kwartier aan het bier lukt prima met onze Holtkamper, dan staat ie wel zonder luifel en zonder haringen. Die laatste zijn ook niet nodig tenzij het hard waait.

Maar 4-5 personen opbergen kan theoretisch wel, dan ligt wel de voortent vol met 3 personen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Welke vouwwagen raden jullie aan voor rond te trekken
« Reactie #10 Gepost op: maart 22, 2017, 06:46:34 pm »

In een kwartier aan het bier lukt prima met onze Holtkamper, dan staat ie wel zonder luifel en zonder haringen. Die laatste zijn ook niet nodig tenzij het hard waait.

Maar 4-5 personen opbergen kan theoretisch wel, dan ligt wel de voortent vol met 3 personen.
Wij hadden de Cocoon XL. Die heeft wel wat haringen nodig voor de aanbouw.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Welke vouwwagen raden jullie aan voor rond te trekken
« Reactie #11 Gepost op: maart 22, 2017, 10:00:58 pm »

In een kwartier aan het bier lukt prima met onze Holtkamper, dan staat ie wel zonder luifel en zonder haringen.

Dat je daar toch nog een kwartier voor nodig hebt.
Ik zit in 2 minuten aan het bier. Dan is ie nog wel aan gehaakt aan de auto en slaap ik op het dekzeil...
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Welke vouwwagen raden jullie aan voor rond te trekken
« Reactie #12 Gepost op: maart 23, 2017, 10:07:48 am »

Dat je daar toch nog een kwartier voor nodig hebt.
Ik zit in 2 minuten aan het bier. Dan is ie nog wel aan gehaakt aan de auto en slaap ik op het dekzeil...

Haha lol, het is maar wat je minimale behoefte is. wij passen niet met 5 personen tussen het imperiaal helaas. Blijkbaar voor iedereen anders. Ik doe ook alles bijna alleen, vrouwlief heeft vaak oppas, kook of verkenning dienst. Voor een overnachting haal ik gewoon 15 minuten niet eens. Wil toch recht slapen, lekker zitten voor het eten en een luifel voor mocht het gaan regenen.

Misschien als je met het hele gezin meehelpt dat het zou lukken maar ik doe het liever alleen, dan is het naar mijn zin.

Als ik de wens had zoals de topic starter dan zou ik gaan kijken naar een camper eerlijk gezegd. Tip: je kunt voor dit jaar ook eens een combi camp huren en kijken of het je lukt :)

Voor het echte settelen voor meerdere dagen heb ik nog nooit iemand in 15 min klaar zien zijn. Caravan, camper, huisje etc. Zou ook wel zonde zijn want het is toch altijd vermaak voor de overige camping gasten.

Grtz
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal