Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Tweaks aan onze Chantilly  (gelezen 1801 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fionchantilly

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Buiten Lewe 2
Tweaks aan onze Chantilly
« Gepost op: juni 05, 2017, 09:11:34 pm »

Ik lees hier al langer mee, maar nog maar weinig gepost. Toch wil ik ook onze tweaks even showen.

In 2014 hebben wij redelijk spontaan een Trigano Chantilly gekocht. We hadden al een aantal jaren een Camp-Let (net zoals mijn ouders vroeger), maar die werd helaas te klein.
We zijn erg blij met deze heerlijk grote vouwwagen, maar we hebben inmiddels wel het een en ander onder handen genomen.

Onze dochter slaapt linksonder in de slaapcabine, wij rechts boven op het bed. De matrassen vonden we meteen al niks, dus die heb ik vorig jaar opnieuw laten maken. Voor het inklapgemak heb ik gekozen voor een lang smal matrasje (wat ook op het zitje kan) en een groot matras. Het matras aan de linkerkant kon er nu niet meer op, dan werd alles veel te dik. Hier hebben we planken op gemonteerd, zodat de bagage beter blijft liggen.



De planken natuurlijk een beetje gepimpt met tafelzeil  :J

Je ziet ook de prachtige garderobe-units van Ikea, ideaal  :)



Het huidige project is het naaien van nieuw gordijnen, 4 al klaar, 4 to go! Ik weet niet wat jullie ervan vinden, maar ik vind gordijntjes in vouwwagens (en die grote witte dingen) vaak zo spuuglelijk! En bij onze chantilly was het geen uitzondering. Van de zomer heb ik de gordijnen eruit gehaald, met als missie nieuwe stof, die wel minimaal één dezelfde kleur in zich had. Dit is helaas niet gelukt, maar ik heb wel een leutig stofje gevonden bij de stoffenkoning hier vlakbij:



Vandaag zag ik een nog betere, met cactussen, maar ja, ik was al begonnen. En had 7m nodig, en stof van E6 per meter, of E15 per meter... Dan weet je het wel.

Onze vouwwagen staat altijd in een stalling, we hebben aan huis echt geen plek om hem een lange tijd weg te zetten helaas. Ik zou graag het keukentje eens groots aanpakken, wielen eronder, handvatten verbeteren. Misschien toch eens het keukentje los mee naar huis nemen...
« Laatst bewerkt op: juni 05, 2017, 09:15:17 pm door fionchantilly »
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Tweaks aan onze Chantilly
« Reactie #1 Gepost op: juni 06, 2017, 07:51:20 am »

Ik ben het helemaal met je eens dat de gordijnen die de klapwagenfabrikanten gebruiken over het algemeen foei-lelijk zijn. Volgens mij hebben ze in de jaren 80 een wedstrijd gehad, want dat was het almachtige diepte punt in gordijnstoffenland.

Maar daarnaast blijft leuk om te zien wat men allemaal doet aan de klapper en jullie zijn lekker bezig.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Pollotti

  • Gast
Re: Tweaks aan onze Chantilly
« Reactie #2 Gepost op: juni 06, 2017, 05:21:42 pm »

Oh ik ben dus niet de enige die afhaakt bij die lelijke gordijnen en hemels (en stiekem ook bij de plastic ramen met ruitjes). Leuk stofje, succes ermee:)1360]:)1360]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal