Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Keukenproject Trigano Odyssee  (gelezen 3001 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Keukenproject Trigano Odyssee
« Gepost op: augustus 12, 2018, 02:07:24 pm »

Is alweer een aardige tijd geleden dat ik hier een post heb geplaatst.
Na een aantal jaren met caravans rondgehobbeld te hebben hebben we vorig jaar een Odyssee gekocht.

Natuurlijk waren een aantal dingen niet helemaal zoals we het wilden. Dus klussen en aanpassen maar.

Nadat de slaapcabines zijn vervangen en de disselbak niet meer de vieze vergeelde kleur heeft is de keuken aan de beurt.

Nadat ik eerder al 3 vaste stopcontacten, een vaste invoer had gemaakt en het gekke stekker koppelblokje heb vervangen door een 7 polige stekker met doos is het na de zomervakantie tijd voor het tweede deel van het wensenlijstje.

Wat waren de wensen:
- irritante vaste klep demontabel maken zodat de opbergruimte onder de keuken gebruikt kan worden.
- lelijke open inkijk van alle keukenspullen oplossen. Ook gelijk minder stof en troep wat erin komt.
- loze ruimtes gaan benutten.
- meer flexibiliteit in de opbergvakken.

Nou, de klep is eraf en kan makkelijk er op en er af.  Dus die kan op de camping gewoon achter tegen de poten van de keuken gezet worden waar die niet in de weg staat.

De verdeelschotten en schappen zijn opnieuw geplaatst. Twee brede open ruimtes die makkelijker zijn dan de kleine vakken.
De gasfles past er prima in.

Doordat de verdeelschotten anders zijn gezet krijg je de mogelijkheid om schuifdeurrails te plaatsen.

De schuifdeurtjes worden nog met plakplastic beplakt maar die is Alice Veldhuis nog aan het uitzoeken.

De wasbak gebruiken we niet dus het afvoertje verwijderd en dan is er ineens ruimte voor een derde lade 😃

Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen.
Zal in ieder geval een stuk praktischer zijn.

Voor de veiligheid wel een paar extra sluitingen bij geplaatst.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Keukenproject Trigano Odyssee
« Reactie #1 Gepost op: augustus 12, 2018, 10:26:07 pm »

Mooi gedaan. Die vaste stopcontacten is een keigoed idee.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Gelogd

Nicky75

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha '19, Trigano Odyssee '14, Holtkamper Flyer '91, Trigano Oceane '05.
Re: Keukenproject Trigano Odyssee
« Reactie #2 Gepost op: augustus 13, 2018, 10:07:46 am »

Mijn OCD speelt op...waarom 1 kruis en 3 gewone schroeven? :#
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Keukenproject Trigano Odyssee
« Reactie #3 Gepost op: augustus 13, 2018, 11:39:51 am »

Mijn OCD speelt op...waarom 1 kruis en 3 gewone schroeven? :#

Baalde zelf toen ook dat ik niet genoeg dezelfde had  :: :N
Maar na ruim drie weken er geen last van gehad te hebben valt me het hebben van verschillende schroeven reuze mee  :O
« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2018, 01:48:14 pm door gaan »
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Nicky75

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha '19, Trigano Odyssee '14, Holtkamper Flyer '91, Trigano Oceane '05.
Re: Keukenproject Trigano Odyssee
« Reactie #4 Gepost op: augustus 13, 2018, 04:29:15 pm »

Baalde zelf toen ook dat ik niet genoeg dezelfde had  :: :N
Maar na ruim drie weken er geen last van gehad te hebben valt me het hebben van verschillende schroeven reuze mee  :O
Het zou bij mij toch blijven knagen.... :#

Hoe doen jullie dat met de stroomvoorziening in de vouwwagen voor bv. een lamp in de voortent, opladen van telefoons e.d.?
Ik heb de keuken nl. onder de luifel staan en afgelopen vakantie wel eens buiten de tent gezet.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Keukenproject Trigano Odyssee
« Reactie #5 Gepost op: augustus 13, 2018, 06:06:42 pm »

Mijn keuken staat altijd onder de luifel. Aan  die kant meestal met zijwand. Er hangt een blauwe, waterdichte stekkerdoos aan het handvat. Deze stroom komt rechtstreeks van het stroompunt van de camping.
Daarin steekt de Nespresso en, zo nodig, de waterkoker en van daaruit vertrekt een kabel naar binnen, waar de 2 koelkasten en nog een kabel met 3 ingangen steekt. Die laatste 3 zijn voor de telefoons en fototoestel en zo. Die stekkerdoos ligt op het ladekastje.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Keukenproject Trigano Odyssee
« Reactie #6 Gepost op: augustus 13, 2018, 06:36:19 pm »

Ah. En verlichting heb ik op batterijen. Binnen hangen 2 lampjes (vrijbuiter, zie hieronder) aan het dak op batterij, maar die zijn eigenlijk nooit aan aangezien we buiten leven.
Buiten onder de luifel hangt een kampeerlamp (decathlon. Ongeveer zoals die hieronder staat, maar dan met een haak vanboven. Is blijkbaar niet meer in het assortiment. Via USB op te laden.) Die wordt op de paar dagen eens opgeladen. Dat is voor ons eigenlijk licht genoeg. Vorig jaar hadden we veel meer lampen mee (nog een kampeerlamp, een lamp op stroom, 'og 2 kleine) maar die hebben we allemaal thuis gelaten wegens overbodig.
Voor lampen heb ik dus geen kabel nodig.


Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Gelogd

henkt

  • Gast
Re: Keukenproject Trigano Odyssee
« Reactie #7 Gepost op: augustus 13, 2018, 09:01:32 pm »

Knap werk man.
Ik hou wel van een beetje aanpassen en eigen ideeën inbrengen. Vooral lades zijn een uitkomst. Op die manier vliegt niet alles door je keuken bij het rijden.
In onze Camplet heb ik de keuken ook aangepast met lades en een stekkerdoos. We zijn hier erg tevreden over.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Keukenproject Trigano Odyssee
« Reactie #8 Gepost op: augustus 15, 2018, 04:17:08 am »

Het zou bij mij toch blijven knagen.... :#

Hoe doen jullie dat met de stroomvoorziening in de vouwwagen voor bv. een lamp in de voortent, opladen van telefoons e.d.?
Ik heb de keuken nl. onder de luifel staan en afgelopen vakantie wel eens buiten de tent gezet.

De keuken zet ik het liefst onder de luifel.
Op de kabel die vanuit de campingpaal komt heb ik een haakse CEE stekker gemonteerd. Die heeft ook gelijk een stopcontact achterop de stekker. Hierin gaat een stekker met een kabel die ik uiteindelijk tussen de alaapcabines in leg. Hier ligt dus een viervoudig stekkerblok. 1 telefoonlader, 2 voor de lamp in de voortent en onder de luifel, 1 voor ventilator of kachel.

Als we maar 1 nacht staan gebruik ik batterijverlichting
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Saartje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2007
Re: Keukenproject Trigano Odyssee
« Reactie #9 Gepost op: april 17, 2019, 08:14:51 pm »

Nice!!! Hoe heb je de disselbak weer zo wit gekregen? Over gespoten? Zo ja, hoe (primer enzo?) en waarmee?
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal