Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Klussen aan onze Trigano Odyssee (2007)  (gelezen 1981 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Saartje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2007
Klussen aan onze Trigano Odyssee (2007)
« Gepost op: april 27, 2019, 07:40:28 am »

Zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden van onze klusjes aan de Trigano die we vorige week hebben gekocht. Vergeleken bij onze vorige VW is deze al een grote sprong voorwaarts voor ons.

Wensenlijstje:
- achterlichtjes beschermen met een rekje (idee van dit forum)
- keuken: kraantje weer werkend maken, reeds gemonteerde autoradio vervangen voor eentje met MP3 (binnenkort vriendje Ali eens bekijken), de folie van de klep en de deurtjes laat los, dus dat gaan we verven, de laatjes handiger indelen en eentje is behoorlijk bagger in elkaar geknutseld met linoleum in stukjes op de bodem. Even netjes maken dus. En de elektra even nakijken en misschien handiger maken. Op t forum staan handige tips. En mijn wens, een klein ledstripje op de keuken zonder dat t eruit ziet als een kermis. En even kijken of we de ophanging kunnen veranderen. Bij onze vorige VW rustte de keuken op 2 uitschuifbare stalen balken. Deze op 2 knoppen. BRRR... moet er niet aan denken dat ze eraf knappen onderweg! Bovendien gaat de keuken direct naar voren hangen als je hem van dat klemslot afhaalt. Best een zwaar gevaarte... Laat staan als ie dadelijk gevuld is. Ohja, last but not least... Wieltjes onder de loodzware keuken!!
- de disselbak is een aluminium variant van een rapido vouwcaravan. Dat dit een oudje is, is te zien. Aangezien veel originele Trigano kunststof disselbakken kapot gaan, gaan we deze misschien toch houden. Maar opknappen zodat ie weer mooi wordt. En misschien de deksel vervangen en voorzien van slot. De deksel lijkt op de uitschuifdeksel van een oudere Holtkamper keuken en we voorzien nu al klemblaren van dat scherpe aluminium. Manlief twijfelt nog over een geheel nieuwe te maken van dibond (stevig, watervast en licht).
-slaaptentjes donkerblauw verven en voorzien van nieuw hangwerk. Dat is nu rock n roll met de oude zwarte uitgerekte elastieken, nieuw (onderbroek)elastiek en half verpulverde campingelastiekjes. Hier ben ik nog mee aan t uitdenken. Dacht aan klittenband, lekker lang houdbaar. Maar dat betekent ook dat er geen speling meer zit in de ophanging. Met gevaar op uitscheuren van de stof op de ophangpunten. Hmmm :?
- kluisje in de wagenbak. Voorheen zat ie onzichtbaar in de bankjes, die hebben we niet meer. Dus daar broeden we nog op
- elektra in VW beter organiseren oa met vaste en handige stroompunten, evt. met USB poort
- en een laatste gekoesterde wens... iets maken aan de onderkant voor de tentstokken. Al lijkt me zo'n prachtige bak als Theu heeft gemaakt voor de tentstokken voor ons behoorlijk onhaalbaar. Misschien dat we iemand in de omgeving kunnen porren voor een mooi prijsje... (we wonen in de Achterhoek, dus als iemand een goede tip heeft, houden we ons bij deze aanbevolen!)

Een hele waslijst, maar op zichzelf geen hele grote klussen  :>
Bovendien zorgt dit bij mij nu al voor ongelofelijk veel voorpret :-)
« Laatst bewerkt op: april 27, 2019, 05:33:27 pm door Saartje »
Gelogd

Saartje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2007
Re: Klussen aan onze Trigano Odyssee (2007)
« Reactie #1 Gepost op: april 27, 2019, 08:13:10 am »

De eerste klusjes zijn deze week al gestart...

Schoonpapa heeft wieltjes onder de keukenpootjes gemaakt. De wieltjes hadden we ooit al eens gekregen. Hoe ze er straks in komen ga ik nog fotograferen. Maar hieronder alvast een foto.

De rekjes om de achterlichten te beschermen hangen inmiddels ook. Toptip van het forum  WW. Wij hebben ze via de website 2cheap.nl
https://www.2cheap.nl/beschermrek-achterlicht-beschermrek-klein-model-1.html?utm_source=GoogleShopping&utm_medium=cpc&utm_campaign=Auto%2FAanhanger%2FElektra%20%26%20Verlichting%2FAchterlichten&utm_content=ES&gclid=Cj0KCQjw2IrmBRCJARIsAJZDdxAiJPLvlJ2fpqzzjnac4OIt-NT4XmKUUFlfM7TCgwfBh5BaMUYs9tAaAmQzEALw_wcB#sqr:(q[beschermrek%20]) .
Ik zie dat onze maat er (tijdelijk?) niet is. Wij hadden de maat 250x110 mm.

De boutjes zijn meegeleverd. Bij de bevestiging sneuvelde alleen de plaat aan de binnenkant van de klep. Niet erg, want die wilden we toch aanpassen omdat het folie losliet. Inmiddels zit er een andere plaat op en kunnen we verven (scheelt alweer folieverwijdering, haha).

Verder zijn de slaaptentjes inmiddels ook donkerblauw. Met 2 potjes Dylon wasmachineverf navy blue per slaaptent werden ze redelijk de kleur die ik voor ogen had. Het tentdoek van de ene slaaptent is zelfs zo goed mee gekleurd dat het dezelfde kleur heeft als het buitendoek!  :K Dit zal wel niet meer waterdicht zijn, maar dat hoeft voor dit kleine stukje eigenlijk ook niet. Is toch binnenin de tent.
Oh ja, één van de matrassen is een nieuwe van IKEA van 12 cm dik (Malfors), de andere is nog origineel. Bij Matrasdirect een matrasvernieuwer besteld met rits. Fijn, want die kan ik lekker wassen en op die manier is de tweedehands matras toch wat frisser in mijn ogen. Hier omheen komt tijdens de vakantie uiteraard nog een hoeslaken. De matrasvernieuwer is met name in de lengte ruim 20 cm te lang, maar ik heb wel wat speling om hier met de lockmachine een stuk af te halen zonder dat ik de rits in de weg zit. Anders krult het materiaal (is elastisch) op een gegeven moment zo op onder je lijf tijdens het woelen in de slaap.
« Laatst bewerkt op: april 27, 2019, 08:29:56 am door Saartje »
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Klussen aan onze Trigano Odyssee (2007)
« Reactie #2 Gepost op: april 27, 2019, 11:17:00 am »

Leuk! Succes met de klus  O0
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Klussen aan onze Trigano Odyssee (2007)
« Reactie #3 Gepost op: april 27, 2019, 01:55:33 pm »

Lekker bezig hoor!
En bedankt voor het compliment. ;-)
Ik zal even kijken of er hier op het forum nog foto’s staan hoe ik de keuken ophanging had verstevigd.


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Klussen aan onze Trigano Odyssee (2007)
« Reactie #4 Gepost op: april 27, 2019, 02:00:32 pm »

En gevonden...
In de eerste post staan 3 foto’s hoe ik het e.e.a. steviger heb gemaakt.
Wat hebben wij gemodificeerd aan onze Raclet Safari
 https://r.tapatalk.com/shareLink?share_fid=83140&share_tid=11917&url=https%3A%2F%2Fwww%2Evouwwagenclub%2Einfo%2Fforum%2Findex%2Ephp%3Ftopic%3D11917&share_type=t


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Klussen aan onze Trigano Odyssee (2007)
« Reactie #5 Gepost op: april 27, 2019, 03:01:25 pm »

Die beschermingkooitjes zien er stoer uit!
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Saartje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2007
Re: Klussen aan onze Trigano Odyssee (2007)
« Reactie #6 Gepost op: april 27, 2019, 05:32:58 pm »

En gevonden...
In de eerste post staan 3 foto’s hoe ik het e.e.a. steviger heb gemaakt.
Wat hebben wij gemodificeerd aan onze Raclet Safari
 https://r.tapatalk.com/shareLink?share_fid=83140&share_tid=11917&url=https%3A%2F%2Fwww%2Evouwwagenclub%2Einfo%2Fforum%2Findex%2Ephp%3Ftopic%3D11917&share_type=t


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

Dank je wel Theu!!  :>
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Klussen aan onze Trigano Odyssee (2007)
« Reactie #7 Gepost op: april 27, 2019, 07:48:00 pm »

Graag gedaan.


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal