Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg  (gelezen 7982 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Reactie #15 Gepost op: augustus 09, 2021, 06:47:10 pm »

https://youtu.be/w-2l9HK1jmo

Ik vind dat reuze meevallen, als ik zie wat mn zwager allemaal meeneemt.  Ook op het filmpje van de Vouwwagenzaak gaat er best veel in. 
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Reactie #16 Gepost op: augustus 09, 2021, 07:22:13 pm »

Is dat ook zo bij de oudere versies?
Heb ze ook gezien waar erg weinig meer bij kon als de tent spullen en de keuken erin zaten
Al nemen wij wel erg veel mee natuurlijk. ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Reactie #17 Gepost op: augustus 09, 2021, 08:11:58 pm »

Bovenop kan ook best wat,  Ach en wat heb je nodig voor een weekendje weg. Voor het genoemde bedrag moet je toch wel een wagen van rond 2010/ 2011 kunnen kopen,  iets ouder misschien maar dan wel completer.
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Reactie #18 Gepost op: augustus 09, 2021, 08:42:30 pm »

Bovenop kan ook best wat,  Ach en wat heb je nodig voor een weekendje weg. Voor het genoemde bedrag moet je toch wel een wagen van rond 2010/ 2011 kunnen kopen,  iets ouder misschien maar dan wel completer.

Voor een weekend weg neem ik natuurlijk nog net zo goed servies, tafel, stoelen, verwarming, waterkoker, verlengsnoer, bezem, stoffer/blik, plasemmer ( ::)), afwasteil etc mee. Maar met een zeil erover moet het wel lukken denk ik.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Reactie #19 Gepost op: augustus 09, 2021, 10:28:10 pm »

Daar verbaas ik me altijd over.
Ik sleep voor een weekendtje bijna net zoveel mee.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Reactie #20 Gepost op: augustus 09, 2021, 10:31:25 pm »

Daar verbaas ik me altijd over.
Ik sleep voor een weekendtje bijna net zoveel mee.

Ja precies dat. Hoeveelheid kleding is anders maar verder veel hetzelfde. Vandaar dat ik graag zoveel mogelijk in de wagen wil laten. Nu met mn tent wordt ik gek van het gesleep steeds.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Reactie #21 Gepost op: augustus 09, 2021, 10:34:33 pm »

Voor een weekend weg moet je het je zo makkelijk mogelijk maken en niet nog van alles onder een zeil moeten proppen. Hooguit een paar stoelen er op wanneer dit niet in de bak past.
En voor de rest alles kant en klaar in de vouwwagen. Kleding, slaapspullen en proviand pakken en op pad!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Reactie #22 Gepost op: augustus 10, 2021, 12:29:37 am »

Voor een weekend weg moet je het je zo makkelijk mogelijk maken en niet nog van alles onder een zeil moeten proppen. Hooguit een paar stoelen er op wanneer dit niet in de bak past.
En voor de rest alles kant en klaar in de vouwwagen. Kleding, slaapspullen en proviand pakken en op pad!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Nou idd, precies dat :J :J
Gelogd

Camplet-WTB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 133
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
  • Camp-Let Passion
Re: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Reactie #23 Gepost op: augustus 10, 2021, 12:42:49 am »

Camplet heeft zeker minder bergruimte dan veel andere VW’s. Mocht je net als wij alleen maar de linker slaap cabine op de deksel gebruiken als bed, dan kun je het matras rechts (in het wagen gedeelte) thuis laten. Dat scheelt over de hele oppervlakte van de wagen zeker 5 cm. Dat kan net weer genoeg zijn om wat extra spullen mee te nemen.
En zoals eerder al gemeld, bovenop kun je nog een dakkoffer oid kwijt. En dan nog de disselbak… het is een beetje puzzelen maar wij hebben er intussen wel een modus in gevonden. (Hebben wel een vrij grote auto waar onderweg de koelkast in staat.)

Er staan af en toe hele mooie Camplets te koop. Van de week zag ik een limited edition op MP.
Grootste voordeel is echt het opzet gemak. Maar dat is in principe met alle 1-2-3 modellen van de concurrenten ook.

Succes met de keuze en alvast veel plezier  :)
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Reactie #24 Gepost op: augustus 10, 2021, 09:23:05 am »

Mij is niet helemaal duidelijk met hoeveel personen je weggaat.
Maar als je zo kort gaat lijkt mij snelheid en gemak voorop staan.
Of is dat voor jou toch eerder de binnenruimte en opbergruimte?
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Reactie #25 Gepost op: augustus 10, 2021, 09:31:39 am »

Mij is niet helemaal duidelijk met hoeveel personen je weggaat.
Maar als je zo kort gaat lijkt mij snelheid en gemak voorop staan.
Of is dat voor jou toch eerder de binnenruimte en opbergruimte?

We gaan met 1 volw en 1 kind (6) of 2 volw en 1 kind.

Opzetgemak (en snelheid) staat met stip bovenaan, is echt het allerbelangrijkste. Maar ik moet natuurlijk wel mijn spullen mee kunnen nemen. Dus ruimte is wel belangrijk maar ik hoef echt niet een bak van 1500 liter.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Reactie #26 Gepost op: augustus 12, 2021, 08:12:09 am »

Ik zou gaan voor iets wat in de basis “klein” is op te zetten en groter is te maken door bv een luifel die je dicht kan maken.
Extra slaaptent eraan.
Succes met kiezen.
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Reactie #27 Gepost op: augustus 12, 2021, 11:54:41 am »

Ik heb een Teun TTT4 gezien die me heel erg aanspreekt. Geen keuken maar kan ik mee leven. En voldoende ruimte in de bak om keukenkastje mee te nemen. Volgens mij is een inritsbaar grondzeil mogelijk toch?

Wat vinden jullie van dit idee? En wat mag een 2e hands TTT4 kosten? Staan er momenteel 2 op mp. Een veel duurder dan de ander, waarschijnlijk omdat de duurste bij een dealer staat.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Reactie #28 Gepost op: augustus 12, 2021, 12:08:05 pm »

Voor een weekend weg wil je een vouwwagen die snel opzet, maar ook snel inklapt. En dan moet je zo min mogelijk hoeven schoon te maken. En daar gaat het bij veel vouwwagens fout met slikranden die op de grond liggen, etc. Mijn oog viel op deze advertentie:

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1737293646-vouwwagen-trigano-alpha-de-luxe.html?previousPage=lr

Doordat zowel de wagentent als de luifel de grond niet raken kan je ook heel snel weer inklappen. Dat hebben wij met onze eigen Alpha ook zo ervaren. Een Alpha kan je alleen opzetten.

Voor de goede orde: ik ken de adverteerder niet en ook de aangeboden Alpha niet, en heb ook geen enkel belang bij de verkoop.
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Reactie #29 Gepost op: augustus 12, 2021, 07:58:40 pm »

Er staan af en toe hele mooie Camplets te koop. Van de week zag ik een limited edition op MP.

Heb ik niet gezien helaas. Is zeker al weg?

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal