Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: welke vouwwagen? :-)  (gelezen 11658 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 79
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: welke vouwwagen? :-)
« Reactie #45 Gepost op: februari 11, 2022, 06:53:01 pm »

Hey iedereen. Wij zijn deze ochtend naar cabanon en campooz vouwwagens gaan kijken... Mijn man was eerst niet echt overtuigd, tot de verkoopster een fat freddy openvouwde  :# Plots begonnen zijn ogen te blinken. Dan staat natuurlijk de rest nog niet. Maar voor een overnachting (of als je eens laat toekomt op een camping), zien wij dat wel als een groot gemak. Het zijtentje moet er zelfs niet aan. Met 2 of 3 in het grote bed, en 2 of 3 op een matras in de leefruimte. Zouden er nog vouwwagens die ons dat voordeel kunnen leveren?

Wel enkele bedenkingen:

- Ervaring met slapen in het bijtentje? Niet te vochtig? Want er zijn geen binnententen en dan zo dicht tegen de grond?
- Dan twijfelen we sterk tussen trekking of camping. Zóóóóóóoooooo jammer dat de trekkingluifel die op de voortent past, niet op de wagen zelf past. En het allemaal aanschaffen, vinden we wel wat gek. Dus dan dachten we toch maar eerder trekkingluifel op de voortent te kiezen. Maar verkoopster zei dat het dan wel een hele grote opstelling wordt. Dan wordt het inderdaad denk ik 660x580. Deze zomer met de trigano odyssee hadden wij denk ik 680x390. De lengte is dus wel ok van de lazy jack. Maar als je er dan nog ugly betty wil aanritsen, wordt die wel zeer lang. De breedte is natuurlijk ook het gevolg van de zijtent. Ervaring van gezinnen die alles eraan ritsen? :-)
- Wat twijfels over het grondzeil in de voortent. Ligt niet in kuipvorm... beetje bizar vinden we dat. Bij hevige regen ben je dan wel gejost :?
- Keukentje is gewoon een kastje. Zijn er goedkopere alternatieven op de markt? Maar ook zo dat het kastje gewoon blijft staan? Vele kastjes zijn volledig opvouwbaar. Ik vind hier wel voordeel dat je je spullen erin kan laten zitten.
- De laadruimte van de trailer is 1300l. Iemand een idee hoeveel dit is van de trigano odyssee? Ik kan dit niet vinden. Zou handig zijn om te vergelijken....

Buiten deze bedenkingen zijn we wel vrij verliefd op lazy jack. Alleen niet op de totaalprijs als we alles beginnen rekenen :-)
Wij hebben bij onze Jamets ook een aanritstent gehad (vergelijkbaar met het bijtentje). Wij/onze kinderen vonden dat prima te doen. In het voorseizoen de grond isoleren met bijv een luchtbed of zo’n schapenvacht van de Ikea.

1300L is echt veel. Even afhankelijk van hoeveel je tentspul (voortent, luifel) aan ruimte in beslag neemt.  Onze jamet panorama had volgens mij minder ruimte, maar daar hadden we ook nog de luifel en zijwanden bij. Wel was de keuken los, wat bij de campooz ook in de bagageruimte moet.

Kan je bij de campooz ook dingen onze het dekzeil meenemen? Zoals tafel en stoelen? Dat scheelt enorm.
Gelogd

KellyVG

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: nog geen
Re: welke vouwwagen? :-)
« Reactie #46 Gepost op: februari 11, 2022, 07:32:46 pm »

Wij hebben bij onze Jamets ook een aanritstent gehad (vergelijkbaar met het bijtentje). Wij/onze kinderen vonden dat prima te doen. In het voorseizoen de grond isoleren met bijv een luchtbed of zo’n schapenvacht van de Ikea.

1300L is echt veel. Even afhankelijk van hoeveel je tentspul (voortent, luifel) aan ruimte in beslag neemt.  Onze jamet panorama had volgens mij minder ruimte, maar daar hadden we ook nog de luifel en zijwanden bij. Wel was de keuken los, wat bij de campooz ook in de bagageruimte moet.

Kan je bij de campooz ook dingen onze het dekzeil meenemen? Zoals tafel en stoelen? Dat scheelt enorm.

Ja, luchtbedjes zouden we sowieso voorzien. Die matrasjes die campooz voorziet in dat tentje zijn echt niks... We vinden het een schitterende tent. Maar er zijn nog wat verbeterpuntjes ;-)

En ja, mijn man heeft ondertussen gevonden dat we deze zomer 1000l hadden in de odyssee. Hadden toen wel een disselbak van 300l erbij. Dus dat is hetzelfde. Alleen zouden we nu inderdaad de keuken in de laadruimte moeten steken. Maar gaan we dan ook het laatste jaartje een buggy moeten meenemen.. dus misschien komt dat wel goed zo :-)

En ja, tafel en stoelen kunnen zeker nog onder het dekzeil (volgens de verkoopster).
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 421
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: welke vouwwagen? :-)
« Reactie #47 Gepost op: februari 13, 2022, 11:12:13 am »

De buggy namen wij altijd in de auto mee.
Heb je hem meteen bij de hand als je pauzeert.
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: welke vouwwagen? :-)
« Reactie #48 Gepost op: februari 13, 2022, 12:55:02 pm »

Ja, luchtbedjes zouden we sowieso voorzien. Die matrasjes die campooz voorziet in dat tentje zijn echt niks... We vinden het een schitterende tent. Maar er zijn nog wat verbeterpuntjes ;-)

En ja, mijn man heeft ondertussen gevonden dat we deze zomer 1000l hadden in de odyssee. Hadden toen wel een disselbak van 300l erbij. Dus dat is hetzelfde. Alleen zouden we nu inderdaad de keuken in de laadruimte moeten steken. Maar gaan we dan ook het laatste jaartje een buggy moeten meenemen.. dus misschien komt dat wel goed zo :-)

En ja, tafel en stoelen kunnen zeker nog onder het dekzeil (volgens de verkoopster).

Onze zoon van 10 slaapt op het standaard matrasje, zou voor mij veel te dun zijn maar afhankelijk van de ondergrond is een luchtbed niet direct nodig. Nu hij groter en zwaarder wordt denk ik dat we overstappen op een self inflatable matras, die hebben we nog liggen.

Onder het dekzeil is nog veel plek. Wij hebben daar het gronddoek, tent tapijt, stokken, trap en stoelen liggen. Wij krijgen het altijd voor elkaar om de hele bagage ruimte te vullen ;-) “je neemt zoveel mee als je ruimte hebt”
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal