Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Route richting Dijon: via Reims of Luxemburg?  (gelezen 3008 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Route richting Dijon: via Reims of Luxemburg?
« Gepost op: juli 26, 2022, 12:28:25 pm »

Volgende week staat de rit naar het meer van Annecy weer op de planning: zin in!
Bij het voorbereiden kom ik steeds vaker de optie om via Reims te rijden tegen, in plaats van de 'traditionele' route via Luxemburg.

Mijn eigen meest recente ervaring stamt uit 2019, toen we via deze route terug zijn gereden naar NL.
Dat ging lang goed, maar was in Belgie echt een crime, omdat daar de snelweg nog niet gereed was!
Mooie dorpjes gezien, centrum van Charleroi van heeeel dichtbij meegemaakt...... leuk, maar niet de bedoeling :-)

Heeft iemand recentere ervaring met deze route?
Gelogd

johanvanmarion

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 43
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
Re: Route richting Dijon: via Reims of Luxemburg?
« Reactie #1 Gepost op: juli 26, 2022, 01:29:14 pm »

Via Charleroi is een prima optie. Wij zijn afgelopen mei nog op deze manier naar Frankrijk gereden.
De snelweg is inmiddels helemaal klaar. Je hebt dus grotendeels prima weg waar je goed door kan rijden. Wel moet je nog steeds door Charleroi zelf maar dat is echt het enige stuk waar het wat ‘minder relaxt’ rijd.

Ik zou het zeker adviseren, wij rijden het al jaren en vinden het een betere optie als via Luxemburg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Route richting Dijon: via Reims of Luxemburg?
« Reactie #2 Gepost op: juli 26, 2022, 02:09:34 pm »

Net terug uit Frankrijk. De route via Luxemburg is een ramp. Er wordt bij Luxemburg gewerkt aan de weg, daardoor wegversmallingen, en dus fileé / langzaam rijdend verkeer.  Daarna is de weg ook een ramp. De weg is tot Nancy vrijwel helemaal 70vof 90 km / u.  Schiet absoluut niet op.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style-CP
Re: Route richting Dijon: via Reims of Luxemburg?
« Reactie #3 Gepost op: juli 26, 2022, 08:09:02 pm »

Ik ben vorige week zaterdag via Bitburg, Trier, Wasserbillig, Luxemburg en Metz naar het zuiden gereden zonder oponthoud. Zag wel dat we voor de terugreis iets anders door Duitsland moeten gaan ivm wegopbrekingen
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal