Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: 3 jonge kinderen, welke vouwwagen??  (gelezen 4072 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

familie_haha

  • Gast
3 jonge kinderen, welke vouwwagen??
« Gepost op: maart 15, 2012, 09:38:24 pm »

Hallo allemaal,

Wij zijn van plan om dit jaar voor het eerst met een vouwwagen op vakantie te gaan. Vanwege een onderbreking in de vakantieperiode is huren geen interessante optie dus willen we kopen. Maar ja, zonder ervaring willen we er ook niet al te veel geld aan uitgeven. We reizen met 3 jonge kinderen (6, 4 en 1 jaar) naar Frankrijk/Spanje. Willen ongeveer een week op een stek blijven staan. Qua slapen voor de kids lijkt een gastencabine me fijn. Voor de zwakke rug van mijn grote man :-) een lattenbodem en voor mijn eigen spinnenfobie een inritsbaar grondzeil... Maar dan nu de hamvraag: is er wel een betaalbare optie (2e hands) met dit wensenlijstje of ben ik te veeleisend  8)? En heeft iemand ervaring met de Hoggar 2 die bij de Wit in de aanbieding is?

Door de winkels en marktplaats zien wij door de bomen het bos niet meer, vandaar onze aanmelding op dit forum. En wie weet, praten we over een jaar ook 'echt' mee  :J

Alvast bedankt voor het meedenken!
« Laatst bewerkt op: maart 15, 2012, 09:46:26 pm door familie_haha »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: 3 jonge kinderen, welke vouwwagen??
« Reactie #1 Gepost op: maart 16, 2012, 08:40:12 am »

Hogar geen ervaring mee.

En wat is het ongeveer het budget?
Moet er veel mee kunnen?
Met een goed bed (lattenbodem) kom je vaak op wat jongere (duurdere) modellen.
Andere hebben meestal een plank met een dun matrasje erop.

3 kinderen meestal niet zo'n probleem.
Of een ondertentje of cabine aan de tent.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: 3 jonge kinderen, welke vouwwagen??
« Reactie #2 Gepost op: maart 16, 2012, 11:16:59 am »

Mijn tip is toch altijd om de eerste keer een 'dumpertje' te kopen: een kar voor een paar honderd EUR die ja na de vakantie weer fijn verkoopt. Mijn ervaring is dat je daarna pas echt weet wat belangrijk is.
Weinig kosten maken, zorg dat je te weten komt wat je wilt. Daarna kan je op je gemak een klein jaar zoeken. Nu al roepen hoe de kinderen of de volwassenen moeten slapen lijkt mij ietwat voorbarig: er zijn ook wagens waar je op een plank met een goede matras heerlijk ligt. Een gastencabine/ondertent lijkt in theorie een goed idee, maar wellicht durven de kids dat niet, of vind je het als ouder toch niks (of gaan de kinderen toch al in een tentje of....).

Nu uitproberen gedurende een weekje en dan volgend jaar 'echt' op vakantie zou mijn keuze zijn. (wij deden het hetzelfde, ware het niet dat we al twee weken op vakantie waren geweest in een huisje en daarna nog een weekje met een oud klappertje gingen test-kamperen).
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: 3 jonge kinderen, welke vouwwagen??
« Reactie #3 Gepost op: maart 16, 2012, 11:25:13 am »

Als je nog echt aan het zoeken bent zou ik inderdaad ook eens eerst een goedkope van een paar honderd euro proberen.
Soms zijn er zelfs een paar gratis af te halen.
Wij hebben ook op een plank geslapen in een Pivo van halverwege de jaren 90, sliep prima.
Wel hadden we de matras vervangen door selfinflatables van 10 cm dik, die hadden we nog van onze tentvakanties.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

wilco-stijn

  • Gast
Re: 3 jonge kinderen, welke vouwwagen??
« Reactie #4 Gepost op: maart 16, 2012, 02:27:29 pm »

Wij hebben vorig jaar een hele goede cabanon Concorde van 10 jaar oud gekocht voor een paar honderd euro.
Vanwege zwangerschap zijn we er nog niet echt mee op vakantie geweest, maar wel even een paar nachtjes uitgeprobeerd op een camping hier vlakbij.
We hebben geen lattenbodems en hadden dunne self-inflatable matrasjes onder de matrassen gelegd. Ondanks mijn 38-weken zwangere buik heb ik heerlijk geslapen. Toen hadden wij dus nog twee kindjes en die sliepen in de breedte op het bed. De oudste gewoon in een slaapzak en de jongste ernaast in de travelcot. Komend jaar hoop ik dat ze met z'n drieën naast elkaar passen. We hebben het uitgemeten en theoretisch zou het moeten kunnen, nu nog even afwachten hoe het in de praktijk gaat.
Voorlopig zie ik ze nog niet onder de wagen gaan,maar mijn neefjes van 5 slapen wel onder de wagen, dus dat verschilt ook erg per kind.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: 3 jonge kinderen, welke vouwwagen??
« Reactie #5 Gepost op: maart 17, 2012, 04:30:59 pm »

Deze vraag komt regelmatig voorbij op het forum misschien kan je eens zoeken via de zoekfunctie en vind je zo de boom terug in het bos.
Er zijn verschillende wagens te vinden met een lattenbodem en een gastencabine kan je in bijna elke voortent ophangen. Dus er is nogal wat aanbod in vouwwagenland dat je kan helpen. Vaak heeft het ook met smaak te maken. De ene ziet graag de bungalowversie een ander ziet dan weer liever de avontuurlijke vouwwagens.
Gewoon veel naar vouwwagenwinkels en naar tweedehandsjes gaan kijken zo kan je je zeker een beeld vormen van wat je echt wil. Begin met een lijst van mogelijke opties en streep langzaam door wat er af valt. je zal zien plots zie je het licht en weet je wat je nodig hebt.
succes!
Gelogd

familie_haha

  • Gast
Re: 3 jonge kinderen, welke vouwwagen??
« Reactie #6 Gepost op: maart 17, 2012, 10:58:39 pm »

Hoi, we hebben helaas niet de mogelijkheid om eerst een week uit te proberen. Moeten het echt van de zomervakantie hebben en willen dan wel 4 weken weg. En dan wil je met 3 kleintjes liever niet al te veel aanklooien en zoveel mogelijk in de voor ons goede vouwwagen zitten. Wens voor gastencabine is juist omdat een ondertentje mij voor kleine kinderen te eng of koud lijkt. Met 3 op 1 plek wordt een te groot feest dan slaapt er niemand... :-) 2 naast elkaar gaat wel. Budget is 3000 a 4000 euro. Grts
Gelogd

familie_haha

  • Gast
Re: 3 jonge kinderen, welke vouwwagen??
« Reactie #7 Gepost op: maart 17, 2012, 11:01:43 pm »

Die tip van extra matjes is trouwens mooi, mssch dat grootte van het bed belagrijker is dan bodem?
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: 3 jonge kinderen, welke vouwwagen??
« Reactie #8 Gepost op: maart 18, 2012, 12:34:12 am »

Wij hebben wel de keuze gemaakt om het eerste jaar met een goedkope wagen op pad te gaan. De zomervakantie was ook de eerste keer. Daardoor wisten we gelijk wel beter dat we het leuk vonden én wat we belangrijk vonden.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: 3 jonge kinderen, welke vouwwagen??
« Reactie #9 Gepost op: maart 18, 2012, 09:06:49 am »

Wij hebben wel de keuze gemaakt om het eerste jaar met een goedkope wagen op pad te gaan. De zomervakantie was ook de eerste keer. Daardoor wisten we gelijk wel beter dat we het leuk vonden én wat we belangrijk vonden.
Adviseer ik ook iedereen.
In de jaren heb ik wel gemerkt dat kamperen niet voor iedereen is.
Vooral na zo'n zomer als we vorig jaar hebben gehad. :P
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Mieke

  • Gast
Re: 3 jonge kinderen, welke vouwwagen??
« Reactie #10 Gepost op: maart 18, 2012, 10:14:16 am »

En toch blijf ik erbij dat je voor jezelf eerst een lijst moet maken van wensen en alle vouwwagens die je denkt dat voldoen, dan echt op de toer gaan en kijken welke vouwwagen wel of niet aan je eisen voldoet. Je gaat zien dat de lijst korter wordt.
Er gaat hier echt niemand op het forum jouw de ideale vouwwagen op een presenteerblaadje kunnen aanrijken. ZO veel mensen zoveel ideeën over wat nu de ideale vouwwagen is :# Het is echt zo persoonlijk.
Ik zou zeggen een HK Flyer: ouders op het bed, één van de kids in de bak en de twee andere op de klep. Er zijn weinig wagens (of geen) vouwwagens met echt 3 aparte slaapkamers. En een gastenkamer is toch ook slapen op de grond dus toch ook koud? Of overweeg je daarin een klapbedje te zetten?
Wij zijn gestart met een ouder, goedkoper exemplaar om uit te testen, dat is ons goed bevallen. We doen het nu met een ander goedkoper exemplaar en dat bevalt ons trouwens ook. ELke vouwwagen heeft  pro's en contra's.
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: 3 jonge kinderen, welke vouwwagen??
« Reactie #11 Gepost op: maart 18, 2012, 03:35:47 pm »

Mijn tip sluit aan bij die al eerder gegeven is.

Zet he wensen even op een rijtje en probeer, bijvoorbeeld via marktplaats, voor 200-500 euri een oud bakkie te kopen.
Misschien moet je ook nog veel kampeeruitzet kopen en dan heb je daar nog wat budget voor. Dan kijken of jullie het allemaal leuk vinden en daarna eventueel de oude weer verkopen en een nieuwere aanschaffen.

Het slaapcomfort in een oude wagen kan makkelij verbeterd worden door bijvoorbeeld goede selfinflatable matjes of een goed luchtbed.
Wat je vooral ook niet moet vergeten is dat je warm moet liggen. Bij nieuw te kopen slaapzakken opletten dat ze toch tot -2 comfortwaarde zijn, ook voor de kids en voor de kleinste is de eerder genoemde deryan travelcot met bijhorend slaapzakje van deryan een goede ruimtesparende oplossing (worden veel op MP aangeboden maar kijk goed naar de kwaliteit als je het koopt)

Verder is over een paar weken het voorjaarsweekend (Hemelvaart, camping kom-es-an in Hengelo gld)  van de club en dan staan er ongeveer 50 klappers uitgestald en iedereen zal met liefde alle voors en tegens van hun keuze laten zien.

Veel "sterkte"met kiezen, want het zal niet makkelijk zijn  :#
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal