Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Unive vouwwagenverzekering  (gelezen 3270 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Unive vouwwagenverzekering
« Gepost op: maart 14, 2013, 08:57:30 pm »

Vooruitlopend op de levering van onze klapper even de premie berekend voor de verzekering. Tevens de polisvoorwaarden gelezen en het volgende geconstateerd:

Indien niet in een afgesloten ruimte gestald is een vbv/scm goedgekeurd disselslot of wielklem verplicht.

Maar artikel 2 geeft aan dat schade voor inbraak of diefstal niet wordt vergoed als er geen sporen van inbraak zijn.

Lijkt me dus dat er geen dekking is als:
  • de vouwwagen met disselslot en al op een autoambulance word gereden zonderjouw toestemming
  • iemand de tent open ritst en de inboedel eruit haalt, en dan heb ik het niet over laptops en zo, maar bijv de koelkast

En zo zijn er nog meer scenario's denkbaar waarbij er geen dekking is en toen mijn 300 kilo zware buitenkeuken werd gestolen uit de tuin waren er geen sporen van braak.... Dus zei de verzekeraar dat er geen dekking was... Zijn hier ervaringen mee hoe Unive hiermee om gaat?
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Unive vouwwagenverzekering
« Reactie #1 Gepost op: maart 14, 2013, 09:14:38 pm »

geen idee, maar bel ze eens op. Wij hebben onze CC Flexi sinds 1 maart verzekerd bij Unive en hier niet direct bij stilgestaan. Dus op zich ben ik altijd ge?nteresseerd in hun reactie.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Unive vouwwagenverzekering
« Reactie #2 Gepost op: maart 14, 2013, 10:19:26 pm »

Even de polisvoorwaarden van Unigarant (anwb) doorgenomen. Diefstal van de klapper is gedekt, ook zonder sporen van braak. Voor diefstal van de inboedel zijn braaksporen wel vereist.

Heb mail aan Unive gezonden. Ben benieuwd naar hun reactie.
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Unive vouwwagenverzekering
« Reactie #3 Gepost op: maart 14, 2013, 10:54:48 pm »

ik ben zeer benieuwd en lees het antwoord graag
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Unive vouwwagenverzekering
« Reactie #4 Gepost op: maart 14, 2013, 11:07:38 pm »

Wij hebben onze VW verzekerd bij Reaal en gekozen voor de Ideaal Plus:

Ideaalplus: bij een caravan van niet ouder dan 120 maanden vindt vergoeding van schade plaats op basis van de nieuwwaarde, tot een maximum van 125% van het verzekerd bedrag

In de voorwaarden staat dit:

het niet aanbrengen van (een) in de polis nader omschreven VIP/TNO goedgekeurde diefstalbeveiliging(en), dan wel indien de polis hieromtrent niets vermeldt van een deugdelijk, daartoe geëigend slot
of soortgelijke voorziening. In ieder geval dient/dienen de diefstal/preventie voorziening(en) in werkvaardige toestand te verkeren gedurende de tijd dat de caravan zonder toezicht wordt achtergelaten;

Al lees je dit 6 keer, het blijft wat vaag.. :N
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Unive vouwwagenverzekering
« Reactie #5 Gepost op: maart 14, 2013, 11:14:23 pm »

Vooruitlopend op de levering van onze klapper even de premie berekend voor de verzekering. Tevens de polisvoorwaarden gelezen en het volgende geconstateerd:

Indien niet in een afgesloten ruimte gestald is een vbv/scm goedgekeurd disselslot of wielklem verplicht.

Maar artikel 2 geeft aan dat schade voor inbraak of diefstal niet wordt vergoed als er geen sporen van inbraak zijn.

Lijkt me dus dat er geen dekking is als:
  • de vouwwagen met disselslot en al op een autoambulance word gereden zonderjouw toestemming
  • iemand de tent open ritst en de inboedel eruit haalt, en dan heb ik het niet over laptops en zo, maar bijv de koelkast

En zo zijn er nog meer scenario's denkbaar waarbij er geen dekking is en toen mijn 300 kilo zware buitenkeuken werd gestolen uit de tuin waren er geen sporen van braak.... Dus zei de verzekeraar dat er geen dekking was... Zijn hier ervaringen mee hoe Unive hiermee om gaat?

Komt dit uit de Univé-voorwaarden? Die zijn dan onlangs veranderd, twee jaar terug was een goedgekeurd slot alleen verplicht bij stalling op/aan de openbare weg. In de (al dan niet afgesloten) stalling of op camping hoefde dit niet niet.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Unive vouwwagenverzekering
« Reactie #6 Gepost op: maart 14, 2013, 11:52:54 pm »

Ja, dat zijn de voorwaarden zoals die nu op hun site staan. Wel moet ik Unive complimenteren met de helderheid van hun voorwaarden. Maar een goedgekeurd slot is altijd verplicht, behalve in een afgesloten stalling.

http://www.unive.nl/particulier/documents/speciaal-reglement-caravanverzekering.pdf

En conform het algemene reglement zijn dit ook de voorwaarden van eerder afgesloten polissen. Unive heeft dit recht namelijk conform dit document (artikel 20).

http://www.unive.nl/particulier/documents/algemeen_reglement.pdf

He blijven boeven die verzekeraars, ik kan het weten want ik werk bij de grootste....

Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: Unive vouwwagenverzekering
« Reactie #7 Gepost op: maart 15, 2013, 12:39:03 pm »

Grappig dat het bij Interpolis anders was.
Geen goedgekeurd slot/wielklem verplicht bij een vouwwagen. Wel bij de caravan.
Twee verschillende verzekeringen nodig voor de inboedel.
Inboedel die bij de wagen hoort was meeverzekerd. Aangezien het om een tent gaat hoeft er geen braakschade te zijn.
Inboedel die je zelf meeneemt valt onder je reisverzekering.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Unive vouwwagenverzekering
« Reactie #8 Gepost op: maart 18, 2013, 10:51:04 am »

Dit is de reactie van Unive:
Citaat
Goed dat u hiernaar informeert.

Als er schade is aan de vouwwagen of aan de inboedel dan moet er voldoende zorg geweest zijn om de schade te beperken.

Als de vouwwagen inclusief disselslot verdwijnt dan kunt u als het goed is de sleutels van het disselslot overhandigen.

Bij diefstal van spullen uit de vouwwagen wordt gekeken of u iets had kunnen doen om deze diefstal te voorkomen.

Zo zal er per schadegeval worden gekeken in hoeverre u iets had kunnen doen om deze diefstal te voorkomen.

Helaas kunnen niet alle schadegevallen in een reglement worden besproken.

Wij hopen u hiermee naar tevredenheid te hebben geantwoord. Heeft u vragen of opmerkingen, ga dan naar 'Contact' op onze website.

Met vriendelijke groet,

G. Xxxxxxxx
Adviseur Schadeverzekeringen
Service Centrum Schade Assen

Met de polisvoorwaarden in de hand is er dus geen dekking en hangt het af van het humeur van de schadebeoordelaar. En voortaan hoeft het disselslot er niet meer op... Alleen de sleutels inleveren is voldoende bij diefstal.

Ik denk dat wanneer het feitelijk aan de orde is dat het een lastige discussie zal blijken. Ik werk te lang in de sector om dit soort vage beloften te geloven. Standaardkreet is niet voor niets "met de polisvoorwaarden in de hand is er geen dekking". Staat nog net niet op de tegeltjes in het toilet van de schadeafdeling, maar veel schelen doet het niet.

Als het even kan wil een verzekeraar nooit uitkeren, ik heb dat echt regelmatig mee gemaakt.
« Laatst bewerkt op: maart 18, 2013, 03:36:13 pm door TallGuy212 »
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Unive vouwwagenverzekering
« Reactie #9 Gepost op: maart 18, 2013, 01:08:09 pm »

Weet ook iemand wat de tarieven (globaal) zijn voor een dergelijke verzekering? En heeft het zin wanneer je zoals wij een Alpen Kreuzer van 2000 hebt?
Met onze eerste VW (AK Allure) was de stormschade niet gedekt, wij hadden toen ook geen separate verzekering, dus daar zal het wel aan gelegen hebben.
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Unive vouwwagenverzekering
« Reactie #10 Gepost op: maart 18, 2013, 04:05:08 pm »

13 jaar oude vw zou ik niet meer verzekeren tegen schade. Alleen voor aansprakelijkheid indien nodig.
Wij hadden overigens schade aan de keuken en dat is netjes opgelost door Unive EN de Jamet dealer.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Unive vouwwagenverzekering
« Reactie #11 Gepost op: maart 19, 2013, 04:22:51 pm »

@Jellejawa: Aansprakelijkheid is geregeld via de autoverzekering.

Verder heb ik veel verzekeringen bij Univé lopen en op de momenten dat er iets aan de hand is doen ze zelden moeilijk.
Gelogd

Elisa

  • Gast
Re: Unive vouwwagenverzekering
« Reactie #12 Gepost op: april 07, 2013, 08:59:00 am »

Wij hebben onze Jamet Texas niet verzekerd. Wat is eigenlijk de meerwaarde van verzekeren? Ik heb het idee dat je je vooral heel veel geld kost.

Overigens is onze Jamet tweedehands en had een aanschafwaarde van 1500 euro.
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Unive vouwwagenverzekering
« Reactie #13 Gepost op: april 07, 2013, 09:28:24 am »

@Jellejawa: Aansprakelijkheid is geregeld via de autoverzekering.

Verder heb ik veel verzekeringen bij Univé lopen en op de momenten dat er iets aan de hand is doen ze zelden moeilijk.

Dit klopt niet helemaal. De WA is via de auto zoland hij achter de auto hangt, zodra hij is losgekoppeld heeft ie een eigen WA nodig. In gevallen dat de vouwwagen via een heuveltje zelfstandig naar beneden dendert en daarbij iets beschadigd met de vouwwagen/aanhanger zelf een WA hebben. Hoe groot is de kans dat dat gebeurt.

Gelogd
Groeten,

Erik

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Unive vouwwagenverzekering
« Reactie #14 Gepost op: april 07, 2013, 06:52:43 pm »

Dit klopt niet helemaal. De WA is via de auto zoland hij achter de auto hangt, zodra hij is losgekoppeld heeft ie een eigen WA nodig. In gevallen dat de vouwwagen via een heuveltje zelfstandig naar beneden dendert en daarbij iets beschadigd met de vouwwagen/aanhanger zelf een WA hebben. Hoe groot is de kans dat dat gebeurt.
De kans dat er op de camping iets gebeurt is best aanwezig. stel dat je de vw loskoppelt en daarna achteruit het veldje opduwt, vlak langs een geparkeerd staande auto. Oeps, steen in het gras. Dan zwiept je dissel een kant op en kun je net de auto flink beschadigen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal