Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Unive vouwwagenverzekering  (gelezen 3280 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Muilwijk

  • Gast
Re: Unive vouwwagenverzekering
« Reactie #15 Gepost op: april 07, 2013, 07:10:55 pm »

Is de schade dan niet verzekerd via je eigen WA verzekering? Ik heb nl. nog nooit gehoord van een WA verzekering voor je vouwwagen...
In dit geval heb jij de schade veroorzaakt door de vouwwagen niet op de handrem te zetten, of niet op te letten oid. Niet de vouwwagen
op zich. Net als een fiets die tegen een auto aanvalt. Volgens mij is de vouwwagenverzekering er alleen voor diefstal/beschadigingen aan de vouwwagen
(en hulp bij pech)
net als een fietsverzekering tegen diefstal of vernieling, en niet voor WA. Correct me if i'm wrong...
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Unive vouwwagenverzekering
« Reactie #16 Gepost op: april 09, 2013, 08:48:25 pm »

Aan Muilwijk

Even op de FAQ van Unive gekeken en idd je hebt gelijk.

​Aangekoppeld aan uw verzekerde auto is uw caravan, vouwwagen of aanhangwagen gratis met de auto meeverzekerd voor wat betreft de wettelijke aansprakelijkheid (WA). Is hij niet aangekoppeld aan uw auto, dan loopt de WA-dekking via uw aansprakelijkheidsverzekering. Maar schade aan de caravan onderweg of schade aan de caravan op de camping is niet verzekerd via uw autoverzekering. Daarvoor kunt u de caravanverzekering afsluiten

http://www.unive.nl/caravanverzekering/veelgesteldevragen

Caravanverzekering = vouwwagenverzekering.

Gr,

Erik

Gelogd
Groeten,

Erik

Elisa

  • Gast
Re: Unive vouwwagenverzekering
« Reactie #17 Gepost op: april 09, 2013, 09:50:35 pm »

Begrijp ik dan goed dat een vouwwagenverzekering dus sowieso alleen de schade aan je vouwwagen uitkeert? Bij ongevallen zit ie toch aangekoppeld dus autoverzekering, bij schade aan anderen wanneer ie afgekoppeld is, WA. Klopt dat?
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Unive vouwwagenverzekering
« Reactie #18 Gepost op: april 09, 2013, 10:00:08 pm »

Begrijp ik dan goed dat een vouwwagenverzekering dus sowieso alleen de schade aan je vouwwagen uitkeert? Bij ongevallen zit ie toch aangekoppeld dus autoverzekering, bij schade aan anderen wanneer ie afgekoppeld is, WA. Klopt dat?

Schade aan de vouwwagen (niet door schuld van iemand anders) = Cascodekking vouwwagen (evt. alleen brand o.i.d. kan ook)

Schade door vouwwagen indien gekoppeld aan auto = WA-dekking trekkend voertuig

Schade door vouwwagen als deze veilig buiten verkeer tot stilstand is gekomen (en daarna schade toebrengt door bijv. duwen) = WA-dekking particulier

Een vouwwagen heeft zelf geen WA-dekking nodig omdat het geen zichzelf voortbewegend motorrijtuig is.
Gelogd

Elisa

  • Gast
Re: Unive vouwwagenverzekering
« Reactie #19 Gepost op: april 10, 2013, 02:09:34 pm »

Dank je Edwin. Jouw verhaal is me helder!
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal