Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: wie is al eens naar Corsica geweest?  (gelezen 6857 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rdrost

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 18
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2012
wie is al eens naar Corsica geweest?
« Gepost op: september 25, 2018, 11:57:27 pm »

Hallo " klappers",

Na een paar maal Frankrijk en Spanje willen we eens wat anders.
We zijn met z'n drieetjes. Onze zoon is 7 jaar oud.
Nu is ons oog gevallen op het eiland Corsica.
Het ziet er zeer mooi uit, willen daar naartoe gaan en zijn erg benieuwd naar de vakantie ervaringen van anderen.
Zoals wellicht bekend is de Raclet Safari een flinke tent die wel wat ruimte nodig heeft.

We horen graag de ervaringen en tips over dit mooie eiland.
Alvast dank.

Familie Drost
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: wie is al eens naar Corsica geweest?
« Reactie #1 Gepost op: september 27, 2018, 04:32:54 pm »

Even klikken op het onderwerp reisverslagen en je had mijn reisverslag over onze rondreis op Corsica gevonden :J
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=21262.0
« Laatst bewerkt op: september 28, 2018, 01:53:20 pm door DrLivingstone »
Gelogd

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2024
Re: wie is al eens naar Corsica geweest?
« Reactie #2 Gepost op: februari 01, 2019, 06:47:01 am »

Wij zijn  er vorig jaar geweest, het was fantastisch. Dit jaar gaan we weer.

Het is een prachtig veelzijdig eiland. Op de meeste campings kun je niet reserveren, de meeste plekken zijn groot genoeg.

Groet,
Ber
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: wie is al eens naar Corsica geweest?
« Reactie #3 Gepost op: februari 01, 2019, 09:05:38 pm »

Even klikken op het onderwerp reisverslagen en je had mijn reisverslag over onze rondreis op Corsica gevonden :J
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=21262.0


Of deze  :P
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=17342.0
Gelogd

JakobJ

  • Gast
Re: wie is al eens naar Corsica geweest?
« Reactie #4 Gepost op: maart 12, 2019, 08:37:54 pm »

We zijn er drie keer geweest en overgestoken via Livorno.
Ik heb wel kaarten en boekjes ter overname
Gelogd

jvle

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: YSIN Opera en Holtkamper Cocoon
Re: wie is al eens naar Corsica geweest?
« Reactie #5 Gepost op: september 21, 2021, 10:22:46 am »

Hier ook, 8 keer geweest nu, erg leuk met een vouwwagen. Liefst 1 die je snel kan opzetten zodat je overal een paar dagen kan staan, en dan weer verder naar het volgende moois dat dit eiland te bieden heeft.

Kijk op corsica-prikbord.nl voor camping info.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: wie is al eens naar Corsica geweest?
« Reactie #6 Gepost op: september 21, 2021, 03:56:48 pm »

Wij zijn er dit jaar 5 weken geweest. Omdat we nog niet helemaal gevaccineerd waren en ons niet constant wilden laten testen hebben we minder campings gedaan dan gewoonlijk, maar het was wel echt prachtig.
Heen Toulouse - Ajaccio
Terug Bastia - Toulouse

Vroeger gingen we vaker naar Corsica, dan voeren we altijd op Savona of Livorno, maar dit jaar wilden we geen andere landen doorkruisen met al dat getest en plf en...

't Is een heel divers eiland. Op korte afstand heb je er echt compleet andere landschappen. Bergen, ravijnen, wilde rivieren, krijtrotsen, zwarte rotsen, idyllisch witte stranden, verlaten baaien, een paar toffe steden, kleine haventjes, helder water, watervallen, in Bonifacio een haven vol megajachten... Ik zou denken: voor elk wat wils. Behalve als je wil golfsurfen dan ;)

Binnen enkele jaren gaan we zeker nog eens terug.

Ik weet niet wat jullie campinggewoontes zijn. Normaal kamperen wij vaak in dure 4-5 sterrencampings in Frankrijk. Die heb je daar niet, of nauwelijks. 't Is daar kleinschaliger, en veel authentieker. De campings waren, in onze ogen, spotgoedkoop tegenover de (altijd dure) campings die we in Frankrijk nemen. Het verschil was zo groot, dat de boot zich op die manier ongeveer terugbetaalde voor ons :)

Ook het vooraf reserveren wat we normaal altijd doen, kennen ze daar niet. Daar is het gewoon op de bonnefooi. Rondrijden en vragen of er plek is. Dan mag je eens een rondje wandelen en een plek kiezen. Voor ons een nieuwe ervaring, maar ook dat is ons eigenlijk wel meegevallen.  Je hebt echt de vrijheid om te vertrekken wanneer je wil, je leeft er meer van dag tot dag. Na 5 jaar dure campings met zwemparadijzen etc, zijn we er dit jaar achter gekomen dat dat eigenlijk niet altijd nodig is. Maar daar waren de meesten op dit forum al achter geloof ik :)

Oostkust is veel drukker dan westkust. Mooi zijn ze allebei, alsook het binnenland.  Je zou er eigenlijk moeten rondgaan. Niet 2 weken op 1 plek staan, maar zorgen dat je overal eens geweest bent. Wij hadden bewust geen luifel mee om te anticiperen op kleine plekken (wel een tarp) en geen dakkoffer etc, om snel rond te kunnen trekken, al strooide Corona daar wel wat roet in het eten, maar dat zal volgend jaar hopelijk niet meer zo zijn...

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: wie is al eens naar Corsica geweest?
« Reactie #7 Gepost op: september 21, 2021, 10:33:46 pm »

Oud topic, maar omdat wij er dit jaar ook 3,5 week zijn geweest, toch ook maar ons verhaal. Is vast ook interessant voor diegenen die in de toekomst willen gaan.
Wij zijn met de boot vanuit Savona naar Bastia gereisd mer CorsicaFerries(nachtboot). Terug  van Bastia naar Genua met Moby (namiddag).
Het eiland is prachtig. Houd rekening met de tijd die het kost om afstanden af te leggen. Met een gemiddelde van 1 km/min zit je vaak in de juiste richting.  Wij hebben ook rondgetrokken met onze Campooz FF en kinderen in Ugly Betty. Wij hebben enkel 3 en 2 sterren campings bezocht. Reserveren is niet nodig. Wij vonden de westkant en het centrale deel het aantrekkelijkst. De stranden zijn prachtig,  maar in het hoogseizoen soms erg druk. Dan loont het om de kustlijn af te wandelen en nét wat verderop een plek te zoeken.
Metalpe vond het goedkoop, ik deel die stelling niet persé. Ik vond het zelfs redelijk prijzig in vergelijking met het franse vasteland (en dan dus 3 met 3 sterrencampings vergelijken). Corsica is een ruig eiland, de boeren moeten hard werken voor hun oogst en hun vee is ook duidelijk kleiner dan wat we hier zien in de groene weilanden van NL en BE en dat vertaald zich naar de hogere prijzen voor hun producten. Ik heb dat zeker niet als een minpunt gezien hoor, maar het is geen budget-bestemming.
(Als kado 2 worsten gekocht voor een vriend, dik 65 euro)
Er is veel te zien, zeker als je wat verder kijkt dan de must-sees. Prehistorische sites, prachtige wilde wandelroutes, verlaten dorpjes...
Geen grote markten gezien (zoals vaak in FR, dat vond ik wel jammer) maar wel genoten van de lokale keuken (gevulde aubergines, beignets met Brocciu, rosé, schapen en geitenkazen...
Er is nog genoeg wat we deze keer niet hebben gedaan, wij gaan 100% nog eens terug (en dat doen we zelden).
Wij kozen voor de route Calvi (5 dgn)- Propriano (5dgn)-porto-Vecchio (5dgn, vonden we het minst aantrekkelijk)- Moltifao (5dgn, prachtig!) en oorspronkelijk wilden we ten noorden van Bastia afsluiten, maar daar hebben we vanaf gezien omdat we met 2 andere stellen naar een andere stek in de omgeving Sartène vertrokken wasr we onze laatste 4 dgn zijn gebleven.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Emiel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi Comfort
Re: wie is al eens naar Corsica geweest?
« Reactie #8 Gepost op: september 23, 2021, 04:27:57 pm »

Wij zijn er dit jaar 5 weken geweest. Omdat we nog niet helemaal gevaccineerd waren en ons niet constant wilden laten testen hebben we minder campings gedaan dan gewoonlijk, maar het was wel echt prachtig.
Heen Toulouse - Ajaccio
Terug Bastia - Toulouse
...
Toulon neem ik aan?
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: wie is al eens naar Corsica geweest?
« Reactie #9 Gepost op: september 23, 2021, 04:50:56 pm »

Toulon neem ik aan?
Da's een juiste aanname ja :)
Foutje...

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal