Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Porta Potti  (gelezen 1001 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.724
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Porta Potti
« Gepost op: februari 03, 2024, 11:25:18 am »

Wij zijn opzoek naar een porta potti .
Zijn er mensen die ervaring hebben met een porta potti ?
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style-CP
Re: Porta Potti
« Reactie #1 Gepost op: februari 03, 2024, 12:15:59 pm »

Wie niet?
Het feit dat deze toiletjes zo vaak gekocht en gebruikt worden moet eigenlijk al een aanwijzing zijn dat je er geen buil aan kan vallen.
En nee, ze ruiken niet.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Porta Potti
« Reactie #2 Gepost op: februari 03, 2024, 01:29:59 pm »

Wij hebben er al jaren 1. Geboren uit nood voor een van de kinderen.
Maar de nood is een deugd geworden. We willen niet meer zonder.
Wij hebben wel bewust gekozen voor een kleinere afvaltank. We gebruiken hem alleen voor de nacht (oke soms met regen ook overdag) en alleen om te plassen. Zo moet je hem iets sneller legen, maar zeker niet te vaak.
We kregen ooit de tip om er waspoeder als middel in te doen ivm de kosten. Dat vonden wij uiteindelijk niks. Gebruiken nu het reguliere middel en inderdaad geen last van nare luchtjes.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Porta Potti
« Reactie #3 Gepost op: februari 03, 2024, 05:11:05 pm »

We gebruikten die alleen voor een plasje, maar gezien de ruimte en het gedoe van reinigen gewoon een plasemmertje gebruikt.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Porta Potti
« Reactie #4 Gepost op: februari 03, 2024, 05:15:35 pm »

Wij hadden er 1 voor de kinderen, hoefden ze 'snachts niet door het koude gras. Maar het schoonmaken en sjouwen met dat ding en al helemaal de plek waar je moest legen vond ik echt afschuwelijk.  Later ovegestapt op een plasemmer die vermomd was al wc.  (Gelijk aan deze:https://www.bol.com/nl/nl/p/redwood-draagbaar-toilet-toiletten-grijs/9300000002319537/?bltgh=ls1Yk6xeyaCJbCzsJTZGlw.2_16.17.ProductImage ) Daar deed ik wel altijd ook een scheut van die biowc vloeistof in die je ook in portapottie gooit. (Je schijnt ze ook als droogtoilet te kunnen gebruiken) Beviel iets beter want in geval van....ook te legen in het toilet, maar toen het niet meer nodig was.. snel weggedaan. 

Nu nog, als ik die mannen (want die zijn kennelijk altijd de klos om dat ding te legen) denk ik.
 Zo blij dat ik dat niet meer heb.
« Laatst bewerkt op: februari 03, 2024, 05:21:00 pm door poldertoerist »
Gelogd
Adventure Awaits

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 284
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Porta Potti
« Reactie #5 Gepost op: februari 03, 2024, 11:39:11 pm »

Wij hebben eens voor nood eentje aangeschaft in verband met een verbouwing. Is naderhand een keer mee geweest op vakantie. Dat was eenmalig. Misschien hebben wij het getroffen qua zindelijkheid van de kids, maar wij nemen hem nooit meer mee. Ik vond die middelen die erin gaan ook een apart geurtje hebben. En inderdaad, ik zie maar zelden een vrouw zo een ding legen.  :X
Gelogd

Arent

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: CAMPwerk Family *Besteld
    • Arentschaap
Re: Porta Potti
« Reactie #6 Gepost op: februari 03, 2024, 11:50:16 pm »

Het is bij ons ook wel eens besproken maar lijkt ons ook niet handig qua legen en toch ook de pakmaat. Wij hebben het er voornamelijk over gehad als we toch wel ver van een toilet gebouw af zijn en er in de nacht af moeten. Wel zouden wij alleen #1 er op doen en niet #2.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Porta Potti
« Reactie #7 Gepost op: februari 04, 2024, 08:37:14 am »

Zeker geen nummer 2.
Maar het lijkt me ideaal als je vroeg of laat in het seizoen kampeert.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Porta Potti
« Reactie #8 Gepost op: februari 06, 2024, 11:58:02 am »

Ik vind het een voordeel om hem één keer in de zoveel dagen te legen ten opzichte van elke ochtend een plasemmer.
Is (bijna) altijd net zover lopen.
En uiteraard voor de kleine boodschap maar in geval van ziekte ook wel héél fijn als je hem bij je hebt voor de grote boodschap!
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Porta Potti
« Reactie #9 Gepost op: februari 06, 2024, 05:39:13 pm »

Wie niet?
Het feit dat deze toiletjes zo vaak gekocht en gebruikt worden moet eigenlijk al een aanwijzing zijn dat je er geen buil aan kan vallen.
En nee, ze ruiken niet.

Ben ik het dus niet mee eens. Ik vind dat ze enorm stinken, vooral de vloeistof (meerdere geprobeerd). Daarnaast vind ik het legen en reinigen een vieze klus. Kortom, wij hebben hem snel weer verkocht en gebruiken de goede oude toiletemmer voor in de nacht.
Gelogd

Miekje

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: Waterfront
Re: Porta Potti
« Reactie #10 Gepost op: februari 06, 2024, 06:54:39 pm »

Ik heb een porta potti en gebruik hem altijd, alleen voor de nacht om te plassen. Gebruik biologische middelen (solbio). En leeg hem zelf.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.635
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Porta Potti
« Reactie #11 Gepost op: maart 02, 2024, 08:16:53 am »

Wij hebben bij onze huidige wagen de meest compacte gekocht. Die past precies in de disselbak.

's-nachts ideaal, iedere 3 dagen legen wij hem (en voor een verplaatsing). Nauwelijks werk, geen luchtjes. Vrouwlief heeft er een nette hoes overheen gemaakt, zodat deze overdag in een hoekje van de tent kan staan zonder toiletterig uiterlijk.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal