Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Zeilclip aan afdekzeil  (gelezen 1237 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henk van B.

  • Gast
Zeilclip aan afdekzeil
« Gepost op: september 25, 2018, 05:03:02 pm »

Beste klappers,

Sinds gisteren zijn we de trotse eigenaars van een derdehands vouwwagen: een Tago Settler uit 2010. Bij het opspannen van het afdekzeil brak echter een lusje af. Gelukkig zijn er nog genoeg over, maar ik ben er niet zeker van of deze het nog lang zullen houden. Heb eens geïnformeerd bij een tentenmaker wat het gaat kosten. Welnu, voor het nalopen van de lusjes en repareren zou ik zomaar 100 euro kwijt kunnen zijn. Ben dus eens op zoek gegaan naar een alternatief en stuitte op zeilclips die je zonder gereedschap aan het afdekzeil kan maken. Ze hebben een trekkracht van 45 kg en kosten ca. 1,50 euro. Had gedacht aan de clip een nylon lus (er zit een gat in het clipje) te maken waardoor dan het elastiek gevoerd kan worden. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

https://www.dewitschijndel.nl/kwikclip-zeilklem-mini/
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Zeilclip aan afdekzeil
« Reactie #1 Gepost op: september 25, 2018, 07:28:35 pm »

Ik heb ze niet gebruikt zoals jij ze nu wilt gebruiken, maar wel goede ervaring ermee. Ze liggen bij mij standaard in de vw. Je weet maar nooit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Zeilclip aan afdekzeil
« Reactie #2 Gepost op: september 26, 2018, 07:01:48 am »

Zou ik niet gebruiken, want tijdens het rijden kunnen ze makkelijk lostrillen. Dan gewoon ogen erin slaan en elastiek er doorheen.

Verstuurd vanaf mijn TA-1004 met Tapatalk

Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Zeilclip aan afdekzeil
« Reactie #3 Gepost op: september 26, 2018, 09:31:38 am »

Ik heb die dingen (aanzienlijk duurder) bij een watersport winkel ooit gekocht om een stuk ten cate tentdoek boven de ren van mijn konijnen te spannen. Dit gaat in begin OK, maar blijft uiteindelijk niet goed zitten.
Voor tijdens het rijden zou ik dit, op basis van mijn eigen ervaring, nooit vertrouwen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal